Zprovoznění vlečky k dolu Mayrau

 

Dne 13. září 2014 ve 12:10 byl z Prahy hl.n. vypraven protokolární vlak ve směru Důl Mayrau.

Zastavil ještě dvakrát a to ve stanici Kladno (hl.n.) – v čase 13:10, kde zastavil pro nástup cestujících a ve stanici Kladno-Dubí, kde se vlak „otočil“ a pokračoval po 17 let nepoužívané důlní vlečce do nově zprovozněné zastávky Mayrau-skanzen.

Brejlovec na příjezdu do KladnaBrejlovec na příjezdu do Kladna (foto: JAH)

Zájem byl tak vysoký, že dopravce (Kladenská dopravní a strojní s.r.o.) musel navýšit kapacitu vlaku o 100 míst (na celkový počet 200). Vlak byl sestaven z lokomotivy 753.197-3 – Brejlovec, 3x vozy Bc a lokomotiva 721.517-1.

Tato slavnostní událost byla uspořádána také v souvislosti s Dnem horníků v dole Mayrau.

Jak bylo již výše zmíněno, tak na této vlečce byl provoz přerušen v roce 1997 při přerušení těžby uhlí v dolu Mayrau. Od té doby tato trať rezivěla a zarůstala (mimo úseku Kladno-Dubí – přejezd přes ulici 28. října). Trať byla v průběhu léta prosekána a byly provedeny nejdůležitější opravy pro zprovoznění (i přes tyto opravy je průměrná max. rychlost na vlečce 20 km/h).

Cedule "zastávky" Mayraucedule „zastávky“ Mayrau (foto: JAH)

U zastávky Mayrau bylo zřízeno (doufejme) provizorní nástupiště a zadní vstup do skanzenu.

Snad dočasný vstup do muzea. Podobné kvality je i nástupiště.Snad dočasný vstup do muzea. Podobné kvality je i nástupiště. (foto: JAH)

Společnost, která vlak provozuje (Kladenská dopravní a strojní) se zavázala, že příští rok vypraví těchto vlaků několik. Dle mých informací bude zájem o tyto vlaky velký.

Jízdné:

V ceně jízdenky je i vstup do skanzenu Mayrau. Všechny jízdenky jsou zpáteční. Na jízdné se nevztahují žádné slevy (ani věkové)

  • Jízdné z Prahy….100 Kč
  • Jízdné z Kladna…50 Kč

Zajímavosti:

  • Protokolární vlak byl první osobní vlak (s cestujícími) na této vlečce od jejího zprovoznění
  • Tento vlak byl první vlak s cestujícími, který na tratích 093 a 120 projížděl významnější stanice jako Praha-Dejvice, Hostivice, Kladno-město a Kladno-Ostrovec

Zveřejněno: 22.9.2014 Autor: Jakub Havlíček

2 Responses to Zprovoznění vlečky k dolu Mayrau

  1. petrsikyr@seznam.cz říká:

    Ježiši kristě, můžete někdo opravit tyhle lži v tomhle článku??? Společnost KDS s.r.o., má na této vlečce pouze licenci a když ho vlastník úředního povolení a vlastník vlečky nepustěj, nepojede tam. Společnost KDS se může vztekat, jak chce, ale pozoroval někdo věci okolo vlaku??? Ve vlaku nikde nebylo logo MDT, souprava, co jela, na trať ani nepatří, páč tam nikdy nejezdila, na plakátě o MDT ani zmínka. Přitom KDS byl pouze dopravce na tuto akci, tak když si je nikdo neobjedná a nikdo jim nepovolí vjezd, můžou se stavět na hlavu. A z jednání p. Šauera je mi na blití. dopravce bude, komu dá povolení vlastník úředního povolení, komu povolí vjezd na vlečku SOŽ (vlastník úseku Kladno Dubí – Vinařice) a koho si zaplatí MDT. Pan Šauer jen využil situace, aby mohl nájemní smlouvu od Středočeského kraje jakkoliv zrušit MDT a mohl si postavit svojí deponii a svojí dílnu, aby se na Solventu zbavil nájemní povinnosti. Soupravy na vlečku budou objednávány koordinátorem dopravy (jmenován MDT). Navíc 99% místních lidí bylo zklamaných, protože těch 6 let dopředu (až doposud) jim bylo slibováno, že na Mayrau pojede parní vlak, což nakonec pojede, ale KDS s ním nebude mít nic společného. Tak asi tak. Navíc p. Šauer mě osobně dluží peníze za provozi za dohození lokomotivy řady 704 z firmy Benzina Roudnice

    • Mc Sheldon říká:

      Dobrý den,
      váš komentář jsem si přečetl několikrát, abych pochopil, oč jde.
      Tento článek pojednával o vlaku jakožto dopravním prostředku, který jel z místa A do místa B. To, že něco nebylo v pořádku bylo vidět hned po nástupu do soupravy. Ale promiňte, v tomto článku nebude NIKDY stát něco v tom smyslu, že:
      „Byla vypravena lokomotiva, která vlastně nebyla jejich a teď dluží peníze za pronájem…“ a
      „KDS sice se soupravou na trať vjela, ale vlastně tam vjet nemohla…“ a podobné věci.

      Běžte si prosím stěžovat na K-report a ostatní weby pochybných informací 🙂

      Jakub Havlíček, TramBus

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.