Linka 231

 

Pražská autobusová linka 231

V provozu: celotýdenně

Charakter trasy: polookružní

Typ autobusu: standardní 

Dopravce: Dopravní podnik h. m. Prahy, a.s.

Garantované nízkopodlažní spoje: ano 

Konečné zastávky: 1 (Na Knížecí) 

Přestup na metro: B

Doba jízdy: 16 min 

Délka linky: 5 km 

Historie:

Linka 231 patří do skupiny stabilních linek, protože její trasu ovlivnilo jen 5 změn. 

kačerovský Irisbus Citybus 12M v terminálu Na Knížecí (foto: LN)

S linkou 231 se poprvé setkáváme 26. března 1976, kdy vyjíždí v trase: Ženské domovy – Křížová – Úřad důchodového zabezpečení (dnes: Správa sociálního zabezpečení) – Konvářka – Dívčí hrady – Kesnerka – Františka Kocourka (dnes: Franty Kocourka) – Křížová – Ženské domovy. Jezdila celodenně a celotýdenně. Současně se zavedením linky 231 byla oslabena linka 211, která od tohoto data jezdila jen v PD. 

SOR NB 12 ev. č. 3646 ve výstupní zastávce terminálu Na Knížecí (foto: LN)

Se zrekonstruováním Plzeňské ulice a prodloužením tramvajová trať do Řep byla 8. listopadu 1979 prodloužena na Anděl. Tam se moc dlouho neohřála a s otevření metra (Sokolovská (dnes: Florenc Smíchovské nádraží) byla 3. listopadu 1985 odkloněna do terminálu Moskevská (dnes: Na Knížecí). 

Renault Citybus 12M za malou chvíli odbočí doleva k zastávce Křížová (foto: LN)

Od 3. ledna 1991 je převedena do podoby Radlická  Dívčí Hrady. Za měsíc, přesněji od 19. února 1991, je vedena v trase: Na Knížecí – Křížová – Laurová – Radlická – Dívčí hrady, přičemž úsek Radlická – Na Knížecí obsluhuje jen v dopoledním sedle pracovních dnů. Od 29. března 1991 je vedena v trase: Na Knížecí – Křížová – Správa sociálního zabezpečení – Konvářka – Dívčí hrady – Kesnerka – Franty Kocourka – Křížová – Na Knížecí, ve které jezdí dodnes. 

standardní  Citybus manipuluje v prostoru terminálu Na Knížecí (foto: LN)

Pomineme-li období mezi 14. březnem 1992 a 1. říjnem 1992, kdy byla vypravována autobusy ČSAD, je linka spjata s autobusy DPP. Oba zmínění dopravci na linku nasazovali a nasazují standardní autobusy.  

Karosa B951E v oblasti Dívčích Hradů (foto: LN)

Mapa:

Intervaly:

Pracovní den
Sobota
Neděle
Se
Ve
Dop
Odp
Ve
Dop
Odp
Ve
3-15
20
15
40
30
30
40
40
30
40

Platný jízdní řád

Staré jízdní řády:

Zajímavá místa na trase:

  • Na Knížecí – Sady Na Skalce, Evangelický kostel – sborový dům J. A. Komenského, Santoška, Zahrada Santoška Praha, Ženské domovy, Pivovar Staropramen

Ženské domovy (zdroj: Mapy.cz autor: neznámý) 

  • Křížová, Ke Koulce – Paví vrch, Evangelický kostel – sborový dům J. A. Komenského, Santoška, Zahrada Santoška Praha, železniční stanice Praha – Smíchov severní nástup

Paví vrch (zdroj: Mapy.cz autor: tomas petr)

  • Konvářka, Dívčí hrady – Vila Karla Jíšeho, Hřbitov Radlice
  • Kesnerka – Starý židovský hřbitov Praha – Smíchov

Video z linky: 

 Vytvořeno: 27. 9. 2013 – Martin Chour
Aktualizováno: 21. 5. 2018 – Vojtěch Jánský
Video: Lukáš Nekolný

3 Responses to Linka 231

  1. V.Divoký říká:

    Proč je pod každým popiskem napsáno linka 273 kdyz tam jezdi 231

  2. Daniela Drtinová, česká bobo-vize říká:

    Dříve se jim říkalo buchty,
    potom se jim začalo říkat kočky,

    aby se z nich posléze staly „slepice“

    A nyní jsou z nich staré kurwy !

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *