Linka 100

Autobusová linka 100 (Zličín – Letiště Václava Havla Praha)

Autobusová linka 100 je městská linka systému Pražská integrovaná doprava, zajišťující spojení stanice metra Zličín s areálem Letiště Václava Havla Praha.


Základní informace

  • Provoz: celotýdenně

  • Typ linky: městská autobusová (denní)

  • Dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s.

  • Typy autobusů: 15metrové a kloubové autobusy

  • Nízkopodlažnost: všechny spoje jsou zajišťovány nízkopodlažními vozidly


Zastávky linky

ZLIČÍN – K Letišti – Terminál 3 – U Hangáru – Schengenská – Terminál 1 (směr tam) – Terminál 2 (směr tam) – TERMINÁL 1 (směr zpět) – LETIŠTĚ (směr tam)


Rozsah provozu

  • cca 5:00 – 24:00


Intervaly linky

Den Ráno Dopoledne Odpoledne Večer
Pracovní den 10–15 min 15 min 15 min 20 min
Sobota 20 min 15 min 15 min 20 min
Neděle / svátky 20 min 20–15 min 15 min 20 min

Tarif

Na lince 100 platí tarif Pražské integrované dopravy.
Aktuální tarifní podmínky:
👉 https://pid.cz/tarif/


Vyhledávání spojení

Vyhledání konkrétních spojů a jízdních řádů:
👉 https://pid.cz/vyhledavac-spojeni/


Schéma trasy

Schéma linkového vedení, ve kterém je vyznačena také autobusová linka PID 100, je k dispozici na oficiálních stránkách Pražské integrované dopravy:

👉 https://pid.cz/mapy-a-schemata/


Další informace

  • Zličín: přestup na metro B a navazující městské i příměstské autobusové linky

  • Letiště: pěší přístup k Terminálu 1 a Terminálu 2

  • Na lince jsou provozovány kloubové autobusy vhodné i pro přepravu zavazadel

  • Přeprava zavazadel podléhá běžným přepravním podmínkám PID

  • Alternativní spojení k letišti zajišťují také autobusové linky 119 a 191


Historie linky

🚌 Linka 100: přímá cesta na letiště

Mezi pražskými autobusovými linkami má linka 100 výjimečné postavení. Od počátku totiž slouží jednomu jasnému účelu – spojení města s letištěm v Ruzyni. Její historie je úzce provázána s rozvojem letecké dopravy i s proměnami pražské dopravní infrastruktury.

Zrod letištní autobusové linky

Linka 100 vznikla jako reakce na rostoucí význam ruzyňského letiště a potřebu rychlého a srozumitelného spojení s městem. Od samého začátku byla koncipována jinak než běžné městské linky – s menším počtem zastávek, důrazem na přímou trasu a vazbou na páteřní druhy dopravy.

Její vedení se v prvních letech několikrát upravovalo, aby co nejlépe odpovídalo tehdejším možnostem silniční sítě i potřebám cestujících směřujících na letiště.

Vznik v roce 2002

Tím se z ní stal důležitý článek městské dopravy nejen pro Pražany, ale i pro návštěvníky města. Linka 100 začala fungovat jako přirozené prodloužení metra směrem k letišti a výrazně zjednodušila cestu bez nutnosti přestupů v centru.

Stabilní trasa, jasná role

Na rozdíl od mnoha jiných linek se trasa linky 100 v dalších letech zásadně neměnila. Důvod je jednoduchý – její účel je jednoznačný a dlouhodobě funkční. Spojení Zličína s letištěm se ukázalo jako efektivní a dobře zapadlo do celkové koncepce dopravy v západní části Prahy.

Menší úpravy se týkaly především provozních detailů, intervalů nebo přizpůsobení aktuálním potřebám letiště, nikoli samotného vedení linky.

Dnešní podoba

Dnes je linka 100 nedílnou součástí systému Pražská integrovaná doprava a patří k nejznámějším autobusovým spojům v Praze. Pro mnoho cestujících představuje první kontakt s městskou dopravou, pro jiné naopak poslední spoj před odletem.

Historie linky 100 ukazuje, že i autobusová linka s velmi úzce vymezeným účelem může sehrát klíčovou roli v dopravním systému města. Od svého vzniku plní jediný úkol – dovést cestující rychle a bez zbytečných oklik na letiště.

A právě v tom tkví její síla i důvod, proč se její základní koncepce po desetiletí téměř nemění.

Více o historii po kliknutí na obrázek
foto: seznam-autobusu.cz

Autor: Martin Chour
Aktualizováno: 24. 12. 2025

14 názorů na “Linka 100”

  1. Miloš Holoubek

    Dobrý den , zajímalo by mne , proč autobusy linky 100 používají delší , časově i finančně náročnější trasu ze Zličína na letiště a zpět přes Rozvadovskou spojku , která bývá často přeplněná auty obzvláště v okolí Metropole . Daleko kratší a rychlejší je trasa po Řevnické , dále Na Radosti a na Pražský okruh . Pracuji na Letišti V. Havla , používám k dopravě linku 100 , Metro a příměstské linky 317 , 320 a 321 a proto bych uvítal jakékoli zlepšení návaznosti spojů MHD . S pozdravem M . Holoubek 22 . 7. 2015 Mníšek pod Brdy.

    1. Jakub Platil

      Dobrý den, my jsme pouze dopravní fanstránka, MHD ani příměstskou dopravu neorganizujeme. To má na starosti ROPID. Děkujeme za pochopení.

    1. Vojtěch Vilímec

      Dobrý den,

      linka 100 je denní, tudíž v době 0-4 hod. nejezdí. V těchto hodinách jezdí na letiště noční linka 910.

      Za Tram-Bus.cz Vojtěch Vilímec

  2. Prosím o opravení toho, že tam máte napsané jako posila linky 119 (Dejvická-Letiště) nyní má trasu (nádraží veleslavín-Letiště)

    1. Vojtěch Vilímec

      V článku zmiňujeme podobu linky z roku 2002, kdy jezdila v trase Dejvická – Letiště. Máme to tedy dobře a nic opravovat nebudeme.

      Za Tram-Bus.cz Vojtěch Vilímec

  3. Dobrý den chtěla bych se optat jestli se dají zakoupit jízdenky v autobuse s čísle 100.. Nebo de se dají koupit.. Předem se omlouvám poprvé cestuji takhle autobusem.. Předem děkuji za odpoved

  4. Alena Navrátilová

    Na jízdním řádu DPměsta Praha jsme nenašli , jak jezdí linka 100 ze Zličína na letiště Václava Havla-od 1.7.2023.Není ta linka zrušená? V opačném případě mi poraďte, kde máme jízdní řád této linky najít.

  5. Věra Kavková

    Dobrý den, chci se zeptat zda je linka 100 na letiště pro důchodce nad 80 let zdarma. Děkuji

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru