Linka 136

 

V provozu: celotýdenně

Charakter trasy: klasická

Typ autobusu: kloubový

Dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.

Garantované nízkopodlažní spoje: ano

Konečné zastávky: 2 (Sídliště Čakovice, Jižní Město)

Přestup na metro: A, B, C

Doba jízdy:  1 hod 13 min

Délka linky: 26 km

Zastávky:

SÍDLIŠTĚ ČAKOVICE – Krystalová (x) – Čakovický zámek – Nádraží Čakovice (x) – Obchodní centrum Čakovice –Trutnovská (x) – Fryčovická – Tupolevova – Dobratická – Výstaviště Letňany (x) – Letňany (C) – Letňanská –Nový Prosek – Prosek (C) – Vysočanská (B) – Nádraží Libeň (V) – K Žižkovu (×) – Novovysočanská (Z) – Skloněná – Odlehlá (×) – Krejcárek (×) – Ohrada – Černínova – Rokycanova – Olšanské náměstí – Flora (A) – Orionka – Vlašimská (×) – Bělocerkevská – Slavia – Bohdalec – Chodovská – Teplárna Michle – Spořilov – Hlavní (Z) – Lešanská (T) – Choceradská (Z) – Nad Pahorkem (T) – Chodovec – Chodovská tvrz – Litochlebské náměstí – Opatov (C) – Ke Kateřinkám – Metodějova – Háje (C) – Horčičkova – JIŽNÍ MĚSTO

Historie:

Poprvé se s linkou 136 setkáme 19. července 1965 v trase Vozovna Kobylisy – Kobyliské náměstí (dnes Kobylisy) – Vychovatelna – Rokoska – Dělnická – Štvanice – Florenc – Prokopovo náměstí (poblíž Tachovského nám.) – Baranova – Orionka – Murmanská – Nádraží Strašnice – Zahradní Město – Na Groši – Hostivař, Náměstí Jana Marata (dnes Hostivařská), v podobné trase, jako jezdí dnes, resp. spojení sever-jih. Na některých spojích se objevily i autobusy ČSAD.

linka 136 před odjezdem z Jižního Města (foto: JAH)

Od roku 1971 do roku 1974 nesla číslo překryvné linky 236, to bylo zrušeno právě v roce 1974 s otevřením prvního úseku metra C. Od 9. května 1974 byla také prodloužena – na Sídliště Hornoměcholupská, jako náhrada za zrušenou linku 177 v  trase Náměstí Jana Marata (dnes Hostivařská) – Sídliště Hornoměcholupská (zaniklé obratiště severně od dnešní zastávky). Za tři roky byla roku 1977 prodloužena do zastávky Burešova, do dnešní zastávky Šimůnkova.

SoR NB18 zachycen při objížďce kvůli propadu Vysočanské estakády (foto: JAH)

Bez zásadních změn vydržela do roku 1984, kdy se pomalinku dostává do trasy, ve které jezdí v dnešní době. Začínala v zast. Prosek, Lovosická (dnes Poliklinika Prosek), dále pokračovala přes Libereckou (dnes Střížkov), Prosek, Náměstí Lidových milicí (dnes Vysočanská), Harfa (dnes Nádraží Libeň), Krejcárek, Ohrada a Černínova na Floru a dále jak jela dříve přes Orionku, Murmanskou, Nádraží Strašnice, Zahradní město, Na Groši, Náměstí Jana Marata (dnes Hostivařská) až na konečnou Sídliště Hornoměcholupská (poblíž dnešní zast. Gercenova).

136alinka 136 přijíždí k zastávce Prosek (foto: LN)

Větší změny ve své jižní části nastaly s otevřením metra A k zastávce Strašnická, po kterých byla 136 vedena po dnešní trase Bělocerkevská, Bohdalec a končila na Sídliště Spořilov. Nahradila tak linku 135 a do Hostivaře začala jezdit 271. Na začátku 90. let byla prodloužena na Sídliště Ďáblice.

Po více jak 10 letech byla k 10. květnu 2005 prodloužena ze Sídliště Spořilov přes Roztyly, Dědinovu a Chodov na Koleje Jižní Město (náhrada linek 118 a 121). Na druhém svém konci byla s otevřením metra C do Letňan 9. května 2008 prodloužena přes Šimůnkovu na Vozovnu Kobylisy, kde jezdila v 70. letech. V trase Sídliště Ďáblice – Vozovna Kobylisy nahradila linku 175 a převedené linky 181 a 183.

P2191220Karosa B 741 v posledních měsících provozu (foto: MCH)

Zcela poslední změnou, která se udála v nedávné historii bylo zavedení metropolitní sítě v září 2012. Ve své trase na sever zůstala, zatímco na jihu byla prohozena role linek 135 a 136. 136 se tak vydala ze Spořilova přes Opatov a Háje na Jižní Město.

Mapa:

136

Intervaly:

Pracovní den
Sobota
Neděle
Se
Ve
Do
Od
Ve
Do
Od
Ve
6
10
7,5
20
15
15
20
20
15
20

  Platný jízdní řád Staré jízdní řády:

Linka 136 – 5. 1. 2015 vozový JŘ Zajímavá místa na trase:

  • Vozovna Kobylisy – východiště po zelené a žluté ďáblickým parkem
  • Prosek – kostel sv. Václava na Proseku
  • Vysočanská – NS MČ Praha 9
  • Krejcárek – zámek Slenečnicková
  • Ohrada – Vítkov

d86 - pohled na Žižkov z Vítkovapohled z Vítkova na Žižkov (foto: MCH)

  • Olšanské náměstí – kostel sv. Rocha
  • Chodovská tvrz – Chodovská tvrz

b30 - Chodov - tvrzChodovská tvrz (foto: OK)

  • Litochlebské náměstí – kostel sv. Františka z Assisi

b29 - Chodov - kostelkostel sv. Františka z Assisi (foto: OK)

  • Háje – Komunitní centrum Matky Terezy

Fotografie z linky:

136cobratiště pro linku 136 – Vozovna Kobylisy (foto: MCH)

136eNádraží Libeň s vozem Karosa B 941 vypravený na 21. pořadí linky 136 (foto: MCH)

3833 - linka 136 Rokycanova DPP Karosa B 941 6263Rokycanovou ulicí přijíždí na Rokycanovu linka 136 (foto: MCH)

Video: linka 136 v trase Jižní Město – Vozovna Kobylisy (video: Autobusak24567)

Zveřejněno: 5. 2. 2013 Aktualizováno: 23. 5. 2015 Zdroj historie: doprava.nafoceno.cz, publikace 20 let ROPID, vlastní materiály

 

4 Responses to Linka 136

  1. Kubo říká:

    Ahoj, som z Bratislavy a kamarát (šofér – tiež maniak na busy) mi odporučil, že keď budem v Prahe, mám sa určite ísť pozrieť na linky 136, 177 a 200. Čo na to hovoríš ako miestny? Je niečo zaujímavejšie? Alebo čo by si mi doporučil ty?

    Ďakujem
    Kubo

    • admin říká:

      Jedná se o normální autobusové linky, nic zajímavého bych na nich neviděl. 200 je krátká linka po sídlišti, 136 a 177 jezdí přes celé město a projíždí různé sídlištní celky. Osobně bych se podíval např. na linku 194 či 255.

      • Kubo říká:

        Ďakujem. Keď ty budeš náhodou v Bratislave, nevynechaj linky ako:
        28 (z Devínskej Novej Vsi do centra, peknou trasou okolo kopca Sandberg, hradu Devín, cez dedinskú mestkú časť Devín, Urbanway),
        59 (obrovské (stotisícové) sídisko Petržalka – most SNP – centrum bez zastavenia a 20 minút popri električkovej trati až do Rače, lenže expresne – električky predbieha. KAROSA, SOR18)
        56 (z Rače cez sídlisko Rendez na Zlaté piesky, Rendez je v podstate okolie nákladnej stanice Bratislva-východ, veľmi zujímavé prostredie, SOR BN9,5)
        65 (sídlisko Dolné Hony – diaľnica – nákupná časť okolo AVIONu – vozovňa Jurajov Dvor – priemyselná časť na Starej Vajnorskej – skorodedina Vajnory – nič (naozaj) – časť Rača, kde sú spolu vinohradnícke domčeky a paneláky, TEDOM)
        77 (Priemyselná zóna, Slovnaft, spaľovňa, vodostav a podobne, SOR 10.5)
        90 (z centra cez most, obíde Petržalku, ide cez mč-dediny Jarovce a Rusovce na hrádzu do Areálu vod. športov Čunovo, TEDOM, malá SORka, posledne aj automat-mestský Crossway, keď sa pošťastí, tak niekedy aj Karosa)
        147 (minibus v miestach, kde sa ľudia boja aj s osobným autom – uzučké uličky pod Slavínom)

        Prípadne daj vedieť, rád ti poukazujem zaujímavosti ohľadom MHD.

  2. Jan Pondělíček říká:

    Je potřeba opravit v linkovém vedení to, že zastávka Nádraží Čakovice je dnes Za Avií a zastávka Nový Prosek je na znamení.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *