Integrace Byšicka

 

Od 10. prosince 2017 dojde k rozšíření integrace veřejné dopravy v oblasti Byšicka, Kokořínska a Všetatska. Na jednu jízdenku bude možné jezdit autobusy i vlaky v rámci zaintegrovaných oblastí Středočeského kraje, ale také například pražskou MHD. Díky Tarifu PID cestující ušetří zejména při pravidelném dojíždění. Na linkách PID lze v rámci pásmové i časové platnosti libovolně přestupovat mezi jednotlivými linkami různých dopravců. Integrace na Byšicku přináší kvalitnější i častější dopravní spojení, vznikají nová přímá propojení jednotlivých regionů Středočeského kraje, a to i o víkendech (například mezi Mladou Boleslaví, Mělníkem, Roudnicí nad Labem, Slaným či Kladnem). Jízdní řády autobusů jsou lépe koordinovány s vlaky i mezi sebou navzájem, zároveň jsou intervaly zpravidelněny a přizpůsobeny aktuálním potřebám. Pro větší přehlednost pro náhodné i pravidelné cestující bylo výrazně zjednodušeno vedení linek. Jízdní řády byly připravovány ve spolupráci s dopravci, kteří provoz nových či prodloužených linek zajišťují.

Finální návrh jízdních řádů od 10. prosince 2017.

Nově zapojená města / obce:

Bezno (TP 6), Byšice (TP 4), Čečelice (TP 4), Dobřeň (TP 6), Hostín (TP 4), Chorušice (TP 5), Jizerní Vtelno (TP 7), Kadlín (TP 6), Kanina (TP 5), Kokořín (TP 5), Liblice (TP 4), Malý Újezd (TP 4), Mělnické Vtelno (TP 5), Mladá Boleslav (TP 7), Mšeno (TP 6), Písková Lhota (část) (TP 7), Stránka (TP 6), Vysoká (TP 5) 

Nová linka:

  • 668 Všetaty, Žel. st. – Čečelice – Byšice – Mělnické Vtelno – Chorušice – Kadlín / Mšeno (v provozu celodenně, celotýdenně, v úseku Chorušice – Kadlín pouze vybrané spoje v pracovní dny).

Změněné linky:

  • 369 Praha, Ládví – Mělník, Aut. st. – Štětí, aut. nádr. (zkrácení víkendového intervalu v úseku Praha – Mělník z 60 na 30 minut).
  • 467 Roudnice n. L., aut. nádr. – Mělník, Aut. st. – Byšice – Mělnické Vtelno – Mladá Boleslav, Aut. st. (prodloužení linky o úsek Mělník – Mladá Boleslav, rozšíření provozu v pracovní dny, zavedení večerního a víkendového provozu).
  • 472 Mělník, Aut. st. – Brandýs n. L.-St. Boleslav, Nádraží (zavedení nového páru spojů v pracovní dny).
  • 474 Dobřeň, Střezivojivce / Kokořín, Šemanovice – Kokořín – Vysoká – Mělník, Chloumek – Mělník, Aut. st. – Velký Borek, Skuhrov – Velký Borek – Hostín – Byšice (prodloužení stávající linky na obou koncích, v úsecích Velký Borek, Skuhrov – Byšice a Kokořín – Šemanovice v provozu pouze v pracovní dny).
  • 476 Neratovice, Žel. st. – Kostelec n. L., Nám. – Tišice / Všetaty – Čečelice – Konětopy – Dřísy – Křenek – Ovčáry – Nedomice – Všetaty, Žel. st. (rozšíření o variantu přes Čečelice, Konětopy a Dřísy, nové školní spoje).

Zrušené linky:

  • 220047 (Kladno –) Mělník – Mladá Boleslav (nahrazeno linkou 467).
  • 250013 Mělník – Kokořín – Dobřeň (nahrazeno linkou 474).
  • 250014 Dobřeň – Mělník – Praha (nahrazeno linkami 369 a 474).
  • 250017 Mělník – Mělnické Vtelno – Mšeno (nahrazeno linkami 467 a 668).
  • 250018 Mšeno – Všetaty – Praha (nahrazeno linkami R21 a 668).
  • 250020 Mělník – Hostín – Mělnické Vtelno, Vysoká Libeň (pouze část, nahrazeno linkou 474).
  • 250022 Mělník – Mělnické Vtelno – Mladá Boleslav (nahrazeno linkou 467).
  • 250023 Mělník – Všetaty – Hostín (nahrazeno linkami 472, 474 a 668).
  • 250024 Mělník – Všetaty (nahrazeno linkami 467, 668).
  • 250025 Všetaty – Křenek – Všetaty (nahrazeno linkou 476).
  • 250072 Mělník – Velký Borek – Hostín (nahrazeno linkou 474).

 

Mapa současného linkového vedení:

Mapa linkového vedení dle návrhu z léta 2017:

Změny podrobně:

Změny jsou popsány k prvotnímu návrhu linkového vedení 2017 – na aktualizaci dle finálního návrhu pracujeme…

Roudnice – Mělník – Mladá Boleslav

Díky spojení linek 250022 a PID 467 by mělo dojít ke zřízení spojení Roudnice – Mělník – Mladá Boleslav, které bylo dosud možné využít pouze s přestupem na Mělníku. V této trase pojedou všechny dnešní spoje linky 467 z Roudnice na Mělník, přibudou ale i nové spoje.

Z Roudnice na Mělník bude zřízen nový večerní pár spojů v pracovní dny – v 19:50 z Roudnice a v 19:32 z Mělníka.

V úseku z Mělníka na Mladou Boleslav se zřizují v pracovní dny 2 páry spojů ve večerním období – z Mladé Boleslavi v 18:30, 22:30 a z Mělníka v 16:25 a 20:25. Dnešní spoj v trase Vysoká Libeň – Mladá Boleslav ve 4:45 nově vyjíždí už z Mělníka ve 4:25. Mimoto se ruší spoj ve 13:05 z Mělníka na Mladou Boleslav a zavádí se nový spoj v 7:25 v téže trase. Naopak ruší se spoje v PD v trase Mělník,,aut.st. – Byšice,,záv. v 6:50 (možné je využít spoj v 6:25) a 15:55 (možné využít spoj v 15:25) a v opačném směru z Byšic v 6:25 (možné je využít spoj v 6:14) a 7:10 (možné je využít spoje v 7:14 a 7:17). Zřízen je také nový dopolední spoj z Byšic na Mělník v 9:14 a 22:19.

Velkou změnou ale projde víkendové spojení – zřízeny budou 3 páry spojů v sobotu a 4 páry spojů v neděli v celé trase Roudnice – Mělník – Mladá Boleslav v intervalu cca 4 hodiny (dosud bylo víkendové spojení zajištěno v úseku Mělník – Mladá Boleslav pouze jedním párem spojů na lince 220047, která ovšem nestavěla ve všech zastávkách mezi oběma městy, v úseku Roudnice n.L. – Mělník nebylo dosud víkendové spojení zajištěno).

Byšice – Mělník – Kokořín – Dobřeň

Současná městská linka na Mělníku bude na obou svých koncích prodloužena – jedním směrem do Byšic, druhým směrem na Dobřeň. Nahradí tak současné linky 250013, 250014, 250020, 250023 a 250072.

V současné trase dochází ke zrušení posilového spoje z Chloumku během 7. hodiny, zřízení nového páru spojů na Chloumek kolem 6. hodiny a zkrácení víkendového provozu na období od 9 do 18 hodin – počet spojů ale bude zachován, neboť ve zmíněném období dojde ke zkrácení intervalu ze 4 na 2 hodiny.

Na rozdíl od současných autobusových linek do Hostína, Mělnického Vtelna a Velkého Borku pojedou autobusy z autobusového nádraží ještě celým Mělníkem, tj. horem přes centrum. Cestujícím z autobusového nádraží se tak časově vyplatí do Mělnického Vtelna a Velkého Borku využít vlak. Z Mělníka do Velkého Borku, Mělnického Vtelna a Hostína nově jedou spoje během 6., 7. a 15. hodiny, zpět z Hostína na Mělník během 15., 16. a 18. hodiny.

Z Hostína se zároveň ruší spojení k vlaku do Všetat, možné je ale dojet k vlaku do Byšic. Ruší se spoje z Hostína v 11:30 a 16:35, do Hostína v 7:12 a 11:17, zavádí se ale nové spoje z Byšic v 11:47 a 16:47.

Všechny spoje na Kokořín, Dobřeň a do Střezivojic jedou vyjma ranního zrychleného pomalejší variantou přes Neuberk a Chloumek. Kromě do Střezivojic pojede linka 474 také do Šemanovic. V pracovní dny dochází k prodloužení spoje ve 14:30 v trase Mělník – Chloumek až na Kokořín, zpět jede v 15:38. Zlepšení se ale dočkají cestující zejména o víkendu – přes Vysokou, Kokořín a Dobřeň až do Střezivojic pojedou v sobotu i v neděli 2 páry spojů (dosud pouze jeden pár spojů v neděli, který jel zrychleně do Prahy). Večerní víkendový spoj pojede ze Střezivojic na Mělník jako l. 474, kde se bude přečíslovávat na linku 369 a pojede tak přímo do Prahy. 

Neratovice – Kostelec nad Labem – Všetaty

Současný pár spojů na lince 250025 je převeden na linku PID 476, stejnětak jediný spoj do Konětop na lince 250023.

Zavádí se nový večerní spoj z Kostelce nad Labem do Ovčár a Nedomic v 18:20 a nový školní spoj v trase Všetaty – Kostelec nad Labem – Neratovice v 7:15 a zpět v 7:45.

Všetaty – Mšeno

Výrazně je rozšířeno spojení ze Mšena k vlaku do Všetat, kam dnes jede pouze jeden spoj v pracovní dny a jeden pár spojů v neděli. Dochází k zavedení zcela nových spojů ze Mšena přes Chorušice a Byšice do Všetat, kde cestující budou moci přestoupit na vlak do Prahy. Pro spojení z Mšena na Mělník bude možné využít vlak, z Chorušic se cestující dostanou na Mělník celkem 3 spoji v ranní špičce, zpět z Mělníka pak 2 spoji v odpolední špičce, případně s přestupem v Byšicích či Všetatech. Nově se na Mělník dostanou také cestující ze Stránky a Kadlína.

Ze Všetat se cestující dostanou přes Byšice, Mělnické Vtelno a Chorušice na Mšeno v pracovní dny v 5:43, 10:18, 14:18, 16:18, 18:18 a 20:18, do Mělnického Vtelna navíc v 8:13 a do Byšic ještě v 7:03. Zpět ze Mšena ve 4:30, 5:30, 6:30, 13:35, 15:35, 17:35 a 19:35, z Mělnického Vtelna navíc v 9:53 a z Byšic v 8:05. Dosud mohli cestující využít celkem 4 párů spojů ze Mšena do Byšic, nově mají k dispozici v každém směru 6 – 7 spojů.

Zrušeny budou spoje ze Všetat do Byšic ve 12:45, 13:35 (možné je využít spoj ve 14:00), 15:00 (možné je využít spoj ve 14:18) a 17:15 (možné je využít spoje v 16:18, 18:18) a zpět ve 13:15 a 15:40 (možné využít spoje ve 14:04 a 16:04). Naopak zřízeny budou spoje v ranní špičce během 6., 7., 8. a 9. hodiny a jeden pár spojů během 20. a 21. hodiny.

Zlepšeno je výrazně také víkendového spojení – v trase Všetaty – Mšeno pojedou o víkendu 3 páry spojů (dnes pouze 1 pár spojů v neděli, který jel přímo do Prahy). Všechny spoje nově pojedou přes Zahájí.

Linky 250026 se změna netýká.

Všetaty – Kly – Mělník

V trase Mělník – Kly – Všetaty dochází ke zrušení linky 250023 a převedení jejího dopoledního spoje na linku 472 (oběma směry spoj pojede přes Tuhaň a Kly,Větrušice). Odpolední spoj na lince 250023 je zrušen bez náhrady, stejnětak zrušením linky 250018 je zrušen víkendový provoz do obce Tuhaň a její části Červená Píska.

Další změny

V rámci změn dochází ke zrušení dalších spojů v trase Mělník,,aut.st. – Mělník,Mlazice,žel.zast. (většina spojů je nově ukončena v zast. Mělník,,aut.st.) – konkrétně 13 spojů z Mlazic a 12 do Mlazic v pracovní dny – nadále je možné využít linky PID 349, 369 a neintegrované linky.

Zkrácen bude víkendový interval na lince 369 od 6 do 20 hodin z 60 na 30 minut.

 

Zveřejněno: 6. 8. 2017
Aktualizováno: 17. 11. 2017
Autoři: Martin Chour+Vojtěch Vilímec

2 Responses to Integrace Byšicka

  1. Rostislav Adam říká:

    Obávám se, že by mělo být zmíněno, že mělo dojít. Bohužel, RoPID sám posunul realizaci integrace Byšicka na prosinec 2017. Dle https://pid.cz/trvale_zmeny/trvale-zmeny-v-rijnu-2017/ z 4.10.2017 se už nepočítá s realizací integrace v říjnu, byť se tam s tím počítalo. Integruje se tak s předstihem pouze vlak.

    • Ondřej říká:

      Údaj v článku na webu ROPIDu byl chybný na základě původního předpokladu a poměrně rychle ho smazali. Integraci trochu zkomplikovalo projednávání s obcemi, které měly řadu připomínek, ale myslím, že nakonec se podařilo vše vyřešit velmi elegantně a je dobré, že IDSK na stanovený termín netlačí za každou cenu. K integraci dojde nakonec k hlavnímu termínu změn v prosinci 2017.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *