Linka 36

 

Pražská tramvajová linka 36

V provozu: celotýdně Vozy: 2 Typ tramvaje: T3SU/CS, T3R.P, T3R.PLF Dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. Garantované nízkopodlažní spoje: ano Konečné zastávky: 2 (Divoká Šárka, Špejchar) Přestup na metro: A Doba jízdy: 19 min Délka linky: 7 km Zastávky:

Divoká Šárka – Vozovna Vokovice – Nad Džbánem – Nádraží Veleslavín (V) – Červený Vrch – Sídliště Červený Vrch – Horoměřická – Bořislavka – Hadovka – Thákurova – Dejvická (A) – Vítězné náměstí (A) – Hradčanská (A) (V) – Špejchar

Historie:

Linka 36 jezdila několikrát, někdy i více než rok. Její proměnlivou historii si přečtěte právě zde.

V září 1995 byla linka 36 v provozu v trase, kterou neznáme. Nejspíš v trase Nádraží Braník – Palackého náměstí – Karlovo náměstí – Zvonařka. Nejspíše jako náhrada za linku 16. Provozována byla v soupravách.

V březnu 1997 byla linka 36 vypravována opět, během rekonstrukce vyšehradského tunelu. Byly zřízeny linky č. 33 a 36. Linka 36 jela právě v trase Nádraží Braník – Dvorce – Podolská vodárna, linka 33 v trase podobné. Na linku byly nasazovány soupravy.

6431-02linka 36 během rekonstrukce vyšehradského tunelu (foto: prazsketramvaje.cz)

Již v červenci 1997, tedy o pouhý 4 měsíce později je v provozu znovu, kdy byla zavedena jako náhrada za linky 9 a 26 na Žižkovské straně, a linka 39 na opačné straně – tedy na Smíchově a Hradčanech. Linky 9 a 26 byly zrušeny. Trasa byla následující: Spojovací – Ohrada – Želivského – Strašnická – Radošovická – Nádraží Hostivař. V další etapě výluky (kolem 20. července) už byla linka 9 obnovena, avšak ve výlukové trase. Během výluky se na lince objevovaly pouze soupravy.

Již další rok a opět v létě se obnovuje znovu. Od 6. června do 19. června 1998 vyjela na 2 týdny linka 36, kvůli opravě křižovatky Flora. Jelikož linky od I. P. Pavlova byly ukončeny u Orionky a na Radhošťské, bylo nutné nějak tyto linky nahradit. Proto jako náhrada za linku 16 byla zřízena linka 36 a za linku 11 linka 31. Trasa linky 36 byla totožná s linkou 16 na žižkovské straně: Spojovací – Ohrada – Želivského – Olšanské hřbitovy, podobně jako v roce 1997. Na lince byly k vidění soupravy.

8741+8742-36-6124+6619-31-olsanske-hrbitovy-sm-19980614linka 36 na Olšanských hřbitovech během rekonstrukce křižovatky Flora (foto: prazsketramvaje.cz)

Další výluka se koná až o 7 let později, kde hraje roli právě zmiňovaná linka č. 36. Během opravy tramvajové tratě mezi I. P. Pavlova  a Karlovým náměstím byla zavedena linka 36 v trase: Kotlářka – Anděl – Újezd – Národní třída – Karlovo náměstí – Palackého náměstí – Výtoň – Nádraží Braník od 2. března do 31. března 2004. Nahrazovala zkrácené linky 10 a 16.

Dále se objevila linka 36 další rok od 1. července do 24. července 2005 v trase: Palmovka (v Zenklově ulici) – Stejskalova – Kobylisy – Březiněveská (nástupní). Důvodem zavedení linky 36, ale i skoro totožné linky 35 (jede až na zast. Voz. Kobylisy), byla výluka křižovatky Palmovka a tak nebylo možné vést přímo denní linky. Linka 35 nahrazovala linku 25 a linka 36 linku 15. K Ládví jezdila linka 17. Ostatní linky byly ukončené na Palmovce.

palmovka2linka 36 na Březiněveské během výluky křižovatky Palmovka (foto: prazsketramvaje.cz)

V červnu 2006 jezdila linka v úseku Červený Vrch – Špejchar a byla obsluhována kloubovými vozy.

Poté byla v provozu při výluce mezi Želivského a Vozovnou Strašnice od 28. srpna do 2. září 2006 v trase: Černokostelecká – Strašnická – Nádraží Hostivař. Nahrazovala linky 11 a 26 ukončené dříve.

Během pravidelné údržby tratě mezi Újezdem a Na Knížecí a mezi Palackého náměstím a Anděl byly zavedeny linka 36 a 39. Linka 36 v trase:  Laurová – Na Knížecí (Za Ženskými domovy) – Na Knížecí (Nádražní ul.) – Plzeňka – Smíchovské nádraží a linka 39 v trase: Sídliště Barrandov – Hlubočepy – Na Knížecí (Nádražní ul.) – Na Knížecí (Za Ženskými domovy) – (Radlickou a Plzeňskou ul.) – Bertramka – Kotlářka – Sídliště Řepy. Výluka započala 29. dubna a končila již 7. května 2006. Na lince jezdily sóla.

8648-002linka 36 během výluky mezi Újezdem a Na Knížecí a mezi Palackého náměstím a Anděl (foto: prazsketramvaje.cz)

Během let 2008 – 2012 se kvůli tunelu Blanka objevovala linka 36 několikrát:

1) Od 13. května do 28. června 2008 jezdila během výluky Strossmayerovo náměstí – Hradčanská v trase Podbaba – Dejvická – Divoká Šárka, kde nahrazovala linky 15 a 26 (Dejvická – Divoká Šárka) a dále jela na Podbaba, jelikož je to nejbližší smyčka od Dejvické. Na linku byly nasazeny soupravy.

2) Po výluce se linka 36 však neruší, jelikož na tuto výluky následuje další etapa. Od 28. června 2008 do 29. srpna 2008 jezdila v trase: Bílá Hora – Malovanka – Vozovna Střešovice – Dejvická – Divoká Šárka. Důvodem zavedení linky byla výluka mezi Spartou a Hradčanskou a náhrada za linky 25 a 26.

3) Od 30. srpna 2008 do 2. listopadu 2009. se její trasa zkrátila do trasy Vypich – Malovanka – Vozovna Střešovice – Dejvická – Divoká Šárka.

8355-002linka 36 při výluce Sparta – Hradčanská (foto: prazsketramvaje.cz)

4) Poté vyjíždí od 5. února 2011 v trase Špejchar – Divoká Šárka. Nahrazuje linku 15, která je zrušena. V provozu pouze v ranní špičce pracovního dne. Linka měl být zrušena již 25. února 2011, avšak i po výluce byla v provozu. Linka 15 byla proto zkrácena na Špejchar. Nově jezdila 36 i v odpolední špičce.  Od 12. května do 21. května 2012 se zkracuje kvůli rekonstrukci tratě na Bořislavku. Poté se vrací do původní trasy. Od 2. června 2012 se interval mění ze špiček na celodenní a celotýdenní, kvůli odklonu linky 26 na Vozovnu Kobylisy.

IMG_1723linka 36 na Hradčanské v roce 2012 (foto: MCH)

Od 31. srpna 2012 je zrušena, avšak již 12. září 2012 obnovena, avšak ne již trvale, ale pouze díky dvouměsíční výluce mezi Želivského a Vozovnou Strašnice. Trasa: Černokostelecká – Strašnická – Nádraží Hostivař. Při výluce jezdila místo linek 5 a 26 v oblasti Hostivaře a Strašnic. Zrušena byla po ukončení výluky 2. listopadu 2012 a od té doby zatím nebyla v provozu.

linka 36

linka 36 u vozovny Strašnice (foto: MCH)

IMG_0900linka 36 na Strašnické (foto: MCH)

Během dne otevřených dveří stanic metra Veleslavín a Motol byla 4. října 2014 v provozu v trase: Špejchar – Hradčanská – Dejvická – Bořislavka – Nádraží Veleslavín – Divoká Šárka. Provoz byl zajištován soupravami v intervalu 7-8 minut od 9 do 15 hodin.

linka 36linka 36 na Hradčanské při DOD 2014 stanic Veleslavín a Motol (foto: MCH)

V roce 2014 se s linkou 36 setkáváme znovu. Od 20. října do 15. prosince 2014 je v provozu během výluky mezi Andělem a Švandovým divadlem v trase Smíchovské nádraží – Hlubočepy – Sídliště Barrandov. Nahrazuje tak zkrácenou linku 6, která jezdí v trase Spořilov – … – Karlovo náměstí, kde se přeměňuje na linku 4 a jede dále na Kubánské náměstí.  Provoz linky je pouze v ranní špičce pracovního dne, stejně jako provoz linky 6 v bezvýlukovém období.

Mapa: 36 Intervaly:
Pracovní den
Sobota
Neděle
Se
Ve
Do
Od
Ve
Do
Od
Ve
8
10
8
20
15
15
20
20
15
20
  Platný jízdní řád Jízdní řády:
Linka 36 – 9. 7. 2012 Linka 36 – 12. 9. 2012
Fotografie:

linka 36linka 36 (foto: MCH)

Video:

Zveřejněno: 20. 8. 2014 Autor: Martin Chour

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *