Vozovna Strašnice

 
Z historie…

V roce 1906 se uvažovalo o výstavbě vozovny ve Vinohradech. Nakonec bylo od vozovny ve Vinohradech upuštěno a začalo se uvažovat o nové vozovně ve Strašnicích – dnešní vozovna Strašnice. Se stavbou se začalo roku 1907 a již v roce 1908, 8. října 1908, bylo hotovo. Ve vozovně byla postavena i objízdná kolej (1914) a zbylo mimo jiné také trochu místa na případné rozšíření vozovny. Vozovna měla v té době 3 lodě po pěti kolejích a vešlo se do ní 90 vozů. V roce 1928 došlo také ke zřízení měnírny uvnitř vozovny.

Mezi lety 1929 – 1932 došlo k rozšíření vozovny do dnešní délky. Nejednalo se však o rozšíření, jak se v tehdejší době psalo, ale o stavbě vozovny zcela nové. Vozovna měla nově železnou konstrukci (místo původní dřevěné) a o jednu loď více. Zrušena byla i objízdná kolej. Do vozovny se vešlo nyní dvakrát více vozů, celkem 195. Vozovna byla dokončena v roce 1932, nicméně povolení na užívání vozovny bylo vydáno až o dva roky později, v roce 1934.

V 50. letech, kdy byly do Prahy nově dodávány vozy řady T, bylo nutné přestavět vozovnu. Kvůli větší šířce nových vozů mohly být v lodi jen 4 koleje. V roce 1964 byla zahájena opětovná výstavba objízdné koleje a v 70. letech došlo k přestavbě kolejiště.

Vozovna Strašnicevozovna Strašnice (foto: JS)

Typ stavby:
Klasická vozovna se čtyřmi loděmi, včetně výpravny a dalších budov.
Deponované typy vozů:
T3SU, T3SUCS, T3R.P, T3R.PV, T3R.PLF
Vozovna Strašnicevozovna Strašnice (foto: JS)

Zveřejněno: 18. 11. 2014 Autor: Martin Chour

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *