Pražská autobusová linka 210
V provozu: všední dny (od 4:30 do 20:30 hodin)
Typ autobusu: midibus
Dopravce: STENBUS, s.r.o.
Garantované nízkopodlažní spoje: ano (všechny)
Konečné zastávky: 2 (Nádraží Klánovice, Netušilská)
Přestup na metro: žádný
Doba jízdy: 9 min ve směru na Netušilskou a 6 min ve směru na Nádraží Klánovice
Délka linky: 4 km ve směru na Netušilskou a 3 km ve směru na Nádraží Klánovice
Zastávky:
NÁDRAŽÍ KLÁNOVICE (V) – Hulická – Újezd nad Lesy (T) – Polesná (T) – Polešovická (×) – Podlužanská (×) – Pilovská (×) – NETUŠILSKÁ
Historie:
Poprvé byla 260 zavedena 28. března 1983 v trase: Sokolovská (dnes Florenc) – Dopravní podniky (dnes poblíž Vltavské) – Podhajská pole – Čimice. Linka 260 neměla dlouhé trvání, jezdila totiž jen ve špičkách pracovních dnů a tak byla zrušena 4. listopadu 1984.
linka 260 přijíždí na Opatov (foto: PH)
Podruhé byla 260 zavedena 1. září 1986 v trase bývalé linky 456 v trase: Špejchar – Hradčanská – Stavební stroje Zličín – Sídliště Zličín (původní linka 456 jela v trase Špejchar – Stavební stroje Zličín). Linka 260 od toho data jezdila ve špičce obousměrně oproti lince 456, která v ranní špičce jezdila pouze ve směru Špejchar – Sídliště Zličín a v odpolední špičce pouze v opačném směru. Bohužel byla již 27. října 1988 zrušena.
linka 260 s midibusem (foto: MCH)
Již 2. června 1989 můžeme vidět linku 260 znovu. Vyjíždí totiž v trase Horčičkova – Družby (dnes Opatov) – Spořilov – Koh-i-noor. Provozní parametry byly jako u předcházejících variant mizerné. Jezdila totiž jen v ranní špičce a pouze ve směru Koh-i-noor.V listopadu 1993 byla prodloužena z Koh-i-nooru na Slavii. Od prosince 1995 je prodloužena do trasy: Jižní Město – Háje – Opatov – Chodovec – Spořilov – Koh-i-noor – Kavkazská. Již v lednu 1997 je však zkrácena z Kavkazské na Koh-i-noor.
linka 260 ve své původní trase (foto: PH)
Od 19. dubna 2005 se z “dvěstěšedesátky” stává polookružní linka. Jezdila proto v trase Jižní město – … – Koh-i-noor – Slavia – Spořilov – Chodovec – Opatov – Háje – Jižní Město. Od Koh-i-nooru jezdily v polookružní trase jen vybrané spoje! Navíc je 260 provozována jak v ranní, tak v odpolední špičce pracovního dne. Od 2. září 2006 je vedena mezi Koh-i-noorem a Slávií přes Kavkazskou, Na Mičánkách a Bělocerkevskou. Ke 2. září 2006 byl provoz zaveden i mimo špičky pracovních dnů do 21:30. K 30. září 2009 byla zrušena a částečně nahrazena prodlouženou linkou 135.
Počtvrté byla zavedena 11. prosince 2011 ve zcela nové trase: Nádraží Klánovice (V) – Hulická – Újezd nad Lesy (T) – Polesná (T) – Polešovická – Pilovská – Netušilská. Dopravcem tentokrát nebyl Dopravní podnik hl. m. Prahy, nýbrž Stenbus. Se začátkem provozu byla provozována celotýdně, a to v PD od 5:30 do 20:30 a v SN od 8 do 20 hodin. Víkendový provoz netrval dlouho – již 30. června 2012 byl zrušen. Od 1. července 2012 jezdí na lince 260 midibusy.
linka 260 ještě se standardními vozy Stenbusu (foto: PH)
Poslední změna na lince nastala 29. dubna 2017, kdy byla z důvodu uvolnění číselné řady pro školní linky přečíslována z 260 na 210.
Intervaly:
30 |
*jezdí pouze do 20:30 hodin
Zajímavá místa na trase:
- Nádraží Klánovice – železniční zastávka Praha-Klánovice – turistické východiště do oblasti Klánovického lesa
- Hulická – Úřad městské části Praha 21
Staré jízdní řády:
Fotografie z linky:
linka 260 na Nádraží Klánovice (foto: PH)
Video z linky:
Zveřejněno: 29. 4. 2014 – Martin Chour
Aktualizováno: 29. 1. 2018 – Vojtěch Jánský
Video: Lukáš Nekolný
Linka je od 29.4.2017 přečíslovaná na linku číslo 210, žádám o opravu, děkuji.
Je to opraveno na linku 210