2. RDP – Roztoky a Unětice

 

2. Regionální den PID – Roztoky a Unětice

Dne 7. června 2014  se konal v Roztokách a Uněticích 2. regionální den PID. Regionální den trval od 10 do 17 hodin. Lidé, kteří jeli z Prahy využili hlavně historické vlaky na lince S41 (Roztoky u Prahy – Praha, Hostivař), které jezdily od 9 do 18 hodin.  Ty byly obsazeny motorovými vlaky M 262.0 + Bix a M 296.1 + Bdtn (původní nátěr). Každý z těchto vlaků jezdil vždy po 2 hodinách po celé trase linky S41.

854+054 v retronátěruhistorická souprava v Roztokách

Když se lidé dostali k Roztockému nádraží, popřípadě místní, kteří přišli rovnou z domu, šli se podívat buď k místním železničním modelářům nebo si projít po dovednostní stezce či se projet historickými autobusy. Železniční kolejiště, které bylo vedle nádraží bylo opravdu pěkné, viz snímek. Kolejiště bylo propracováno do detailů a bylo řízeno počítačem.

modelové kolejištěmodelové kolejiště

Kdo si šel projít dovednostní stezku, musel se nejdříve rozhodnout jestli chce jít vůbec 6 km. Dovednostní stezka vedla povětšinou u řeky Vltavy, ke konci pak stoupala k Levému Hradci. Pro děti zde byly připraveny různé úkoly a soutěže, kterých se mohli zúčastnit také dospělí. Jednalo se třeba o kvíz, vázání uzlů, koulení do depa, slalom s autobusem, běh na tramvaj nebo chození po provaze.

Slalom s autobusem - úkol 6úkol – slalom s autobusem

Všechny tyto soutěže byly rozmístěné během trasy, avšak kvůli neznámých důvodů byly poslední 3 disciplíny u Levého Hradce. Po absolvování dovednostní stezky se mohli návštěvníci rozhodnout jestli půjdou další 2 km k Unětickému pivovaru nebo se tam svezou autobusem, jelikož na ně tam čekala odměna v podobě piva nebo limonády. Většina návštěvníků samozřejmě volila první variantu, tedy jízdu historickým autobusem, který jezdil v hodinovém intervalu.

Dobíhání tramvaje - úkol 5úkol – dobíhání tramvaje

Historické autobusy jezdily mezi Roztockým nádražím, Levým Hradcem, Uněticemi a Horoměřicemi (První a poslední spoj jela ž do Holubic). Jezdily v podobné trase dnešní příměstské linky 359, proto měli toto číslo vyvěšené. Jednalo se o historické vozy Škoda 706 RTO a Karosa ŠD11.

Škoda 706 RTO na Levém HradciŠKODA 706 RTO na Levém Hradci

Tyto vozy jezdily až do 13 hodin stále za sebou. Poté ROPID nechal vůz Karosa ŠD 11 kolovat pouze v úseku Levý Hradec – Unětice – Horoměřice. Důvodem se stal pro lidi moc dlouhý interval, tedy 1 hodina, po absolvování dovednostní stezky z Levého Hradce. A tak jezdil vůz Karosa ŠD11 v intervalu cca 20 minut v tomto úseku a vůz Škoda 706 RTO v celé trase. Možná přijde divné proč jezdila tato historická linka až do Horoměřic, ale nejspíš kvůli tomu, že se nemohla v Uněticích nikterak otočit. Celkově se den povedl, hlavně díky pěknému počasí.

Karosa ŠD11 v RoztokáchKarosa ŠD 11 v Roztokách

Soubory:

Fotografie:

Zveřejněno: 8. 6. 2014 Autor: Martin Chour

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *