Muzejní noc 2013

 

Dne 14. 9. 2013 se konala 10. Muzejní noc. Kvůli povodním v červnu 2013 se nekonala jako tradičně v červnu, ale až v září.

V provozu bylo celkem 10 autobusových linek od 18:30 do 1 hodiny v noci. Muzejní noc se konala tedy od 19 do 1 hodiny. Tradiční expozice, výstavy a kulturní pamětihodnosti ožili neobvyklými zážitky a akcemi. Během Muzejní noci se konali přednášky, koncerty, filmové projekce a soutěže. Nově se mohli návštěvníci dostat také do Galerie Emilie Paličkové, Knihovny Václava Havla, Fakulty architektury ČVUT v Praze, Kina Ponrepo Národního filmového archivu, Muzea Karla Zemana a Výtopny Zlíchov. Památky byly všechny zdarma. Kromě Dopravního podniku h. m. Prahy se na Muzejní noci podílelo Národní muzeum a Asociace muzeí a galerií ČR ve spolupráci s dalšími institucemi. Peníze byly sehnané od Ministerstva kultury ČR a Magistrátu hl. m. Prahy. Pokud se budu bavit o linkách autobusů mezi objekty, tak ty byly hodně narvané a přeprava zdarma.

Muzejní noc 2013linka 9 na Muzejní noci (foto: MCH)

Autobusy linek 1 – 9 vyjížděly za Staroměstské a linka 10 ze Smíchovského nádraží. První linkou byla linka 1 (771), která vedla v trase Staroměstská – Vítkov – Staroměstská. Interval byl 7 – 8 minut a jezdila ve standartních autobusech. Vytížená byla až od Armádního muzea, hlavně od 20 do 22 hodin. Druhou linkou byla linka 2 (772) v trase Staroměstská – Trója. Tato linka byla provozována ve standardních vozech v intervalu 7 – 8 minut. Linka byla hodně narvaná a cestující se často do autobusu nevešli. Nejvíce lidí jezdilo od 18:30 do 23, ale spoje byly narvané až do 1 v noci. Třetí linkou je linka 3 (773), která vedla centrem a po magistrále, tedy v trase Staroměstská – Muzeum – Vyšehrad – Staroměstská. Linka byla provozována v intervalu 4 minuty v kloubových vozech, přitom by stačily na tu to linku jen standardní autobusy. Vytíženost byla hodně malá. Ze začátku jezdilo kolem 10 lidí v jednom autobuse. Až před půlnocí se začala naplňovat.

Muzejní noc 2013linka 4 na Muzejní noci (foto: MCH)

Již čtvrtou linkou je linka 4 (774), která jezdila také v intervalu 4 minuty, ale ve standardních vozech. Trasa vedla takto Staroměstská – Hradčanské náměstí – Staroměstská. Linka byla vytížená hlavně mezi 19 až 22 hodinou, když lidé jezdili do Muzea tramvají ve Střešovicích. Pátou linkou byla linka 5 (775), která vedla v trase Staroměstská – Malostranské náměstí – Staroměstská. Linka nabírala největší zpoždění. Vedla totiž přes újezd a Malostranský náměstí. Jízdní řád skoro nedodržovala a, i když byla jedna z nejkratších, o cestující nebylo nouze. Interval byl stanoven na 7 – 8 minut a nejvíce pasažérů jezdilo kolem 20., 21. a 22. Hodiny. Nejdelší linkou o Muzejní noci byla linka 6 (776), která jela až do Ctěnic. Trasa byla následující: Staroměstská – Letecké muzeum – Ctěnice (pouze vybrané spoje) – Staroměstská. Interval byl po 10 minutách, někdy po 5. Nasazeny byly však kloubové autobusy, které byly plné. Cestující cestoval hlavně v podvečerních a večerních dobách touto linkou. Problém byl však otáčení autobusů ve Ctěnicích. Když jsem byl ve Ctěnicích, trvalo asi 10 minut řidiči, než se vytočil a jel nazpátek.

Muzejní noc 2013JŘ linky č. 3 (foto: MCH)

Linka, která vedla na Letnou a do Technického muzea byla linka 7 (777). Linka jezdila ve standardních autobusech v intervalu 7 – 8 minut. Trasa byla následující: Další linkou byla linka 8 (778), která jela v trase Staroměstská – Dejvická – Kaštan – Hvězda – Staroměstská. Interval byl 10 minut a řidiči nestíhali oběd celou trasu včas. Nasazeny byly standardní vozy a autobusy byly celou dobu dost narvané, hlavně od 20 hodin. Předposlední linkou je linka 9 (779). Tato linka jezdila jako skoro všechny ve standardních vozech v intervalu 7 – 8 minut. Trasa vedla hlavně přes centrum a největší nával byl až v pozdních večerních hodinách. Jela v trase Staroměstská – Výtoň – Karlovo náměstí – I. P. Pavlova – Florenc – Staroměstská. Poslední linkou byla linka 10 (780), která nevyjížděla ze Staroměstské, ale ze Smíchovského nádraží. Interval byl dokonce 15 minut, což je docela velký interval oproti ostatním muzejním linkám. Nasazeny byly standardní autobusy v krátké trase: Smíchovské nádraží – MeetFactory – Smíchovské nádraží. Vypravovány byly pouze nízkopodlažní autobusy, tedy Citybusy, Sorky a v záloze byl i Solaris.

Muzejní noc 2013trasy linek při Muzejní noci 2013 (foto: MCH)

Metro bylo prodlouženo do 1 v noci, byly posíleny noční tramvaje, nasazením souprav a také posílení denní dopravy od 19 hodin. Například linka 7 v soupravě. Problém byl s nočními autobusy, které posíleny nebyly a někdy se cestující do autobusu nevešli, hlavně mezi 0 – 2 hodinou ranní. Infolinka Dopravního podniku hl. m. Prahy byla prodloužena do 1 hodiny. Tramvajová linka číslo 17 byla od 18.15 hodin do ukončení provozu v úseku Čechův most – Staroměstská obousměrně odkloněna přes zastávku Malostranská. Na Staroměstské se prodávali různé věci a dávali se odznaky a plánky. Bylo zde také mnoho akcí. Další Muzejní noc se uskuteční nejspíše příští rok (2014) a bude asi podobná jako 10. Muzejní noc.

Fotografie:

 

Zveřejněno: 16. 9. 2013
Aktualizováno: 3. 9. 2014
Autor: Martin Chour

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *