Dobrodružná jízda s Metrobusem

 

V sobotu 30. května 2020 se uskutečnila zážitková Dobrodružná jízda s Metrobusem. Na organizaci této akce se podílely týmy Metrobusu, SPVHD a Tram-bus.cz. Cílem bylo projet dopravně i místopisně zajímavá místa, která se nacházejí převážně jižně až východně od Prahy.
Vzhledem k nejasným okolnostem ohledně uvolňování opatření souvisejících s nemocí Covid-19 jsme registraci účastníků otevřeli až s poměrně malým předstihem. Přesto se za pouhý týden podařilo zaplnit celý autobus, a to jak našimi členy, tak i zájemci z řad našich fanoušků z veřejnosti. Volantu se suverénně chopili Pepas a Aslanex z Metrobusu.
Nejasnosti panovaly i okolo samotného vozidla, jelikož s původně plánovanou Karosou C 954E kvůli technickým problémům nebylo možno počítat. Naštěstí se podařilo zajistit náhradní vozidlo v podobě městské Karosy B 952E původem z DP Ostrava. I přes menší pohodlí a nižší počet sedaček tento vůz jízdu nakonec úspěšně zvládl.

Roztyly – začátek akce.

Začátek akce proběhl na autobusovém nádraží Roztyly. Zde jsme se úspěšně shromáždili, označili si památeční jízdenky a vyrazili vstříc dobrodružství. U zastávky U Labutě jsme se napojili na linku PID 331 a jeli přes Dolní Břežany a Zvoli (kde proběhla jedna z fotografických přestávek) do Vraného nad Vltavou. Zde se nám podařilo dojet až k hrázi vodní nádrže.

Vrané nad Vltavou – přehrada.

Pokračovali jsme po linkách 445, 333, 331 a 441 do Luk pod Medníkem. Zde proběhla poněkud delší technická i občerstvovací přestávka. ? Následovala cesta přes Jílové u Prahy až k bývalé zastávce Sulice, Biopharm-VÚ, kde jsme na dávné časy zavzpomínali i zobrazením čísla již dávno zrušené linky 336 na našich digitálních panelech. Dále jsme jeli na jih, a to po lince 332 až do Netvořic. S linkou 485 jsme se podívali do Maskovic a pod číslem 438 jsme pokračovali do Hradištka.

Vzpomínka na linku 336 v bývalé zastávce Sulice, Biopharm-VÚ.

V Hradištku proběhla přestávka na oběd, na němž jsme si pochutnali v místní restauraci Japeka. Tou dobou začínalo být naprosto jasné, že dříve avizovaný čas konce akce – tedy cca 17:45 – nebylo dosavadním stylem možné dodržet. V tu chvíli jsme měli zpoždění více než hodinu a ani oběd se nestihl za plánovaných 45 minut. S tímto smířeni jsme vyrazili dál.

Navštívili jsme i vesnici s mnohé účastníky fascinujícím názvem Krámy.

Dalšími body na naší trase byly Štěchovice, Slapy, Nové Dvory a Rabyně. V Měříně se nám podařilo provést obrat po vzoru linky 455 v závorou střežené části areálu zotavovny. Přes Jablonnou, Bělice, Blažim a Chlum jsme se dostali do samotného Neveklova, kde byla další delší pauza. Vydali jsme se pod číslem 455 směrem na Benešov a cestou jsme obsloužili i dávno zrušenou zastávku ve vesnici Černíkovice.

 

Do vesnice Černíkovice už autobusy pěknou dobu nejezdí…

Po návštěvě osady Racek a krátké zastávce ve stavebními pracemi omezeném Benešově (kde měli nejvíc spěchající lidé možnost nás předčasně opustit) jsme se vydali do světa linek Středočeské integrované dopravy a pod označením E67 zamířili na Mrač, Poříčí nad Sázavou a Čerčany. Po krátké zmrzlinové či nápojové přestávce jsme jeli přes Přestavlky u Čerčan do Vranova. Ve Vranovské Lhotě jsme prakticky ukázali, že místní náves není vhodná pro otáčení dvanáctimetrového autobusu. ? Opět jsme sjeli k Sázavě, tentokrát do Chocerad. Kvůli neúprosně se blížícímu soumraku jsme raději vynechali průjezd linkou 465 do Samechova a zpět a místo toho jsme jeli dál po E67. Rychle jsme ještě stihli navštívit Mžížovice a s linkou E63 Choratice, odkud jsme zamířili po skutečné lince E95 do města Sázava.

Sázava, aut.st. – konečná zastávka, prosíme vystupte. ?

V Sázavě jsme se rozloučili s našimi hosty, na které se samozřejmě těšíme i na dalších akcích. Následovala soukromá část jízdy určená pouze pro členy SPVHD, Metrobusu a redakce Tram-bus.cz, jejíž součástí bylo samozřejmě i večerní posezení a táborák…

Západ slunce a Karosa na cestě do Uhlířských Janovic.

Věříme, že i přes mnohé nečekané události si na naší jízdě každý našel něco pěkného a nezapomenutelného!


Video od Frada z Metrobusu

Zveřejněno: 17. 6. 2020
Autor: Jan Horák

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *