Dne 13. září 2014 ve 12:10 byl z Prahy hl.n. vypraven protokolární vlak ve směru Důl Mayrau.
Zastavil ještě dvakrát a to ve stanici Kladno (hl.n.) – v čase 13:10, kde zastavil pro nástup cestujících a ve stanici Kladno-Dubí, kde se vlak „otočil“ a pokračoval po 17 let nepoužívané důlní vlečce do nově zprovozněné zastávky Mayrau-skanzen.
Brejlovec na příjezdu do Kladna (foto: JAH)
Zájem byl tak vysoký, že dopravce (Kladenská dopravní a strojní s.r.o.) musel navýšit kapacitu vlaku o 100 míst (na celkový počet 200). Vlak byl sestaven z lokomotivy 753.197-3 – Brejlovec, 3x vozy Bc a lokomotiva 721.517-1.
Tato slavnostní událost byla uspořádána také v souvislosti s Dnem horníků v dole Mayrau.
Jak bylo již výše zmíněno, tak na této vlečce byl provoz přerušen v roce 1997 při přerušení těžby uhlí v dolu Mayrau. Od té doby tato trať rezivěla a zarůstala (mimo úseku Kladno-Dubí – přejezd přes ulici 28. října). Trať byla v průběhu léta prosekána a byly provedeny nejdůležitější opravy pro zprovoznění (i přes tyto opravy je průměrná max. rychlost na vlečce 20 km/h).
cedule „zastávky“ Mayrau (foto: JAH)
U zastávky Mayrau bylo zřízeno (doufejme) provizorní nástupiště a zadní vstup do skanzenu.
Snad dočasný vstup do muzea. Podobné kvality je i nástupiště. (foto: JAH)
Společnost, která vlak provozuje (Kladenská dopravní a strojní) se zavázala, že příští rok vypraví těchto vlaků několik. Dle mých informací bude zájem o tyto vlaky velký.
Jízdné:
V ceně jízdenky je i vstup do skanzenu Mayrau. Všechny jízdenky jsou zpáteční. Na jízdné se nevztahují žádné slevy (ani věkové)
- Jízdné z Prahy….100 Kč
- Jízdné z Kladna…50 Kč
Zajímavosti:
- Protokolární vlak byl první osobní vlak (s cestujícími) na této vlečce od jejího zprovoznění
- Tento vlak byl první vlak s cestujícími, který na tratích 093 a 120 projížděl významnější stanice jako Praha-Dejvice, Hostivice, Kladno-město a Kladno-Ostrovec
Zveřejněno: 22.9.2014
Autor: Jakub Havlíček
2 reakce na Zprovoznění vlečky k dolu Mayrau