Ze Svatého Jana na Karlštejn

Tento výlet, dlouhý 9,5 km, vás provede národní přírodní rezervací Karlštejn, která kromě přírodních zajímavostí nabízí i významné historické památky…

Start je ve Svatém Janu pod Skalou, kam vás doveze autobusová linka PID 384 ze Zličína.

Kliknutím na mapu se dostanete na Mapy.cz, kde si můžete stáhnout trasu ve formátu *.gpx.

Ve Svatém Janu si prohlédněte zdejší památky, zejména klášter s kostelem Narození sv. Jana Křtitele. Chcete-li, můžete si také udělat zacházku na skálu vysoko nad klášterem, z níž je nádherný výhled; vede tam červeně značená odbočka.

Svatý Jan pod Skalou - kostel Narození svJana Křtitele
kostel Narození sv. Jana Křtitele ve Svatém Janu pod Skalou (foto: OK)

Potom se vydejte po červené směrem na Karlštejn.

Budete stoupat na rozcestí Propadlé vody a dále na hřebínek, pak sejdete na rozcestí Boubová a červená vás povede dál lesem k Bubovickým vodopádům.

Bubovické vodopády
Bubovické vodopády (foto: OK)

Potom přijdete ke Kubrychtově boudě, u níž vás červená povede vpravo a následně – na rozcestí se žlutou – vlevo. Pak stoupá lesní cestou a nakonec přijde k Dubu sedmi bratří. U něj je rozcestí s modrou a také žlutou značkou, která vede do lomů Amerika; tam se však asi podíváte až jindy.

Nyní pokračujte po červené na klidnou silničku, z níž za chvíli odbočíte doleva a budete stoupat po pěšině. Až nahoře se před vámi objeví hrad Karlštejn.

Karlštejn - hrad
hrad Karlštejn (foto: OK)

Po prohlídce hradu pokračujte po červené na rozcestí Karlštejn, obec, kde se dejte doprava po žluté značce. Ta vás dovede až na nádraží.

Pokud chcete na chvíli odbočit z hlavní ulice, kudy, zvláště v sezoně, proudívají davy turistů, můžete se v dolní části obce dát odbočkou mírně doprava, která pozvolna stoupá a přivede vás ke hřbitovu s kostelem sv. Palmacia. Projděte přes hřbitov a po schodech sejděte zpět na ulici se žlutou značkou. Zanedlouho dorazíte k mostu přes Berounku, za ním odbočíte doprava a už budete na železniční stanici Karlštejn na trati 171 (Beroun – Praha).