Kokořínskem z Mšena do Střezivojic

Tento výlet vás zavede do CHKO Kokořínsko, provede vás roklemi a skalním městem do Střezivojic, kde začíná autobusová linka 250014. Vypravit se na něj tedy musíte v neděli. Trasa je dlouhá 13 km, ale doporučuji vám počítat na ní s velkou časovou rezervou, jako na všech procházkách Kokořínskem…

Start je v železniční stanici Mšeno, kam vede trať 076 Mělník – Mladá Boleslav. Při cestě od Prahy vám doporučuji jet autobusem do Mělníka a tam přestoupit na vlak.

Kokořínskem z Mšena do StřezovojicKliknutím na mapu se dostanete na Mapy.cz, kde si můžete stáhnout trasu ve formátu *.gpx.

Od nádraží vyjděte po červené značce Nádražní ulicí ke škole, kde se dejte vlevo po hlavní k náměstí.

Pokud máte dostatek času, můžete se zde klidně stavit na oběd. Až si náměstí prohlédnete, doporučuji vám spíše než po zelené, jež vás bude provázet většinu cesty, pokračovat po místní žluté (zpočátku vás budou provázet i další značky) kolem kostela sv. Martina ulicemi Masarykovou, Husovou, Tyršovou a Cinibulkovou, kde se k vám připojí zelená a modrá.

Mšeno - náměstí s kašnou a radnicíMšeno – náměstí s kašnou a radnicí (foto: OK)

Po všech 3 značkách sejdete k městskému koupališti a po zelené a modré pak vstoupíte do rokle Debř, jíž budete pohodlně mírně stoupat na rozcestí Na rovinách, kde se zelená větví – vy jděte doleva.

Za chvíli narazíte na Švédský val. Tam se od vás odpojí modrá a zelená vás povede vpravo, abyste po chvíli zahájili sestup do Boudecké rokle.

kaplička v Boudecké roklikaplička v Boudecké rokli (foto: OK)

Tou sklesáte do Kokoříského dolu, kde přijdete do vesničky Vojtěchov. Tady opusťte zelenou a dejte se doprava po modré, jež za chvíli opustí ulici doleva, vstupujíc do Planého dolu.

Planým dolem dojděte na rozcestí s další zelenou, kousek pokračujte údolím po obou značkách a pak odbočte doprava po zelené. Stoupejte po ní z dolu až do místa, kam zleva přichází po pěšince žlutá. Zde se dejte ostře doleva a po žluté značce vstupte do skalního města.

skalní město nad Planým dolemskalní město nad Planým dolem (foto: OK)

Skalním městem se budete pozvolna ubírat až na rozcestí Pod Kostelečky. Z něj pak už půjdete po lesní cestě k osadě Kostelečky, před níž při dobré viditelnosti můžete krásně vidět Bezděz. Za osadou přijdete na silnici, po níž se dejte vlevo do Střezivojic.

pohled od Kostelečků na Bezdězpohled od Kostelečků na Bezděz (foto: OK)

Cíl výletu je na zastávce Dobřeň,Střezivojice, odkud každou neděli jezdí autobusová linka 250014 přímo do Prahy.