Linka 116

 

Pražská autobusová linka 116

V provozu: celotýdně

Typ autobusu: midibus

Dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s.

Garantované nízkopodlažní spoje: ano (všechny)

Konečné zastávky: 2 (Dejvická, Nebušice)

Přestup na metro: A

Doba jízdy: 22 min

Délka linky: 10 km

Zastávky:

DEJVICKÁ (A) – Čínská (×) – Nádraží Podbaba – Hydrologický ústav (×) – V Podbabě (×) – Břetislavka (×) – Žežulka (×) – Šatovka (×) – Dolní Šárka (×) – Na Mlýnku – Kalinův mlýn (×) – Kuliška (×) – Korek (×) – Jenerálka (×) – Nad Habrovkou (×) – Průhonský háj (×) –Na Parcelách (×) – Škola Nebušice – K Noskovně – NEBUŠICE

Historie:

Poprvé se cestující mohli setkat s linkou 116 (linka K – do 31. prosince 1951) v roce 1951, kdy jezdila ve Strašnicích, avšak již v roce 1952 byla zrušena a zároveň obnovena, ale ve zcela jiné čtvrti Prahy.

IMG_0764

linka 116 v Podbabě směřující na Dejvickou (foto: MCH)

K 3. listopadu 1952 vyjíždí námi zmiňovaná linka 116 v trase Jugoslávských partyzánů (dnes Dejvická) – Nádraží Podbaba – Na Mlýnku – Restaurace Šárka (dnes Jenerálka). K restauraci Šárka se jezdila jen dle potřeby, což v dnešní doby už možné není. V této trase dosud nahradila vedenou linku dopravce Emila Hladíka. Přesně o rok po zavedení, byla k 9. listopadu 1953 zkrácena do zastávky Na Mlýnku. Provoz linky byl stanoven pouze na všední dny, což se změnilo až v roce 1965, kdy začala jezdit celotýdenně.

116b (1)linka 116 v letech 1953 – 1971 (schéma: archiv DP)

K další změně došlo, jako na většině dalších linek, v roce 1971, kdy byla k 24. listopadu zkrácena k Hotelu International (dnes Čínská), kde navazovala na tramvaj a dále pokračovala přes Na Mlýnku až na Jenerálku. O 3 roky později pak byla od Jenerálky vedena po Horoměřické ulici na Bořislavku. Se zavedením nové linky metra A v trase Dejvická – Náměstí Míru (12. srpna 1978), byla k 13. srpnu 1978 prodloužena k metru A na Dejvickou, tehdy ještě pojmenovanou po Leninovi, Leninova.

Poslední změna nastala až od 28 let později, od 2. ledna 2006, kdy byla prodloužena do Nebušic, a tak se její trasa dodnes ustálila na: Dejvická – Na Mlýnku – Jenerálka – Průhonský háj – Škola Nebušice – Nebušice. Důvodem vedení linky až do Nebušic, byla neshoda s majitelem obratiště Bořislavka o odstavování autobusů. Od 6. března 2011 se stala z linky 116 midibusová linka.

116alinka 116 na Dejvické při výluce v roce 2014 a 2015, kdy je zkrácena k zastávce Na Mlýnku (foto: LN)

Mapa: 116 Intervaly:

Pracovní den
Sobota a neděle
Se
Ve
Do
Od
Ve
30
60
40
60-90
60-90
60-90
60-90

Platný jízdní řád Staré jízdní řády:

Vozový jízdní řád (1. 1. 2014)

pozn. Přidávány jsou jen ty JŘ u kterých je oproti původní změna. (JŘ z let 2012 a víc)

Zajímavá místa na trase:

  • Dejvická – Národní technická knihovna
  • Podbaba – zřícenina Baba – přírodní památka Baba

Babazřícenina Baba (foto: OK)

  • V Podbabě – přírodní park Šárka-Lysolaje – přírodní památka Podbabské skály
  • Šatovka – východiště po červené ke zřícenině letohrádku Na Babě a přírodním parkem Šárka-Lysolaje – východiště po modré do Lysolají a k naučné stezce Housle
  • Kalinův mlýn – přírodní památka Nad Mlýnem
  • Kuliška – přírodní památka Zlatnice
  • Jenerálka – zámek Jenerálka – kostel sv. Jana z Trníčku – přírodní památka Jenerálka – východiště po červené (Hradiště Dolní Liboc, skalnaté údolí Divoké Šárky, PP Šárka-Lysolaje, PR Divoká Šárka)

Jenerálka - zámekzámek Jenerálka (foto: OK)

  • Na Parcelách – přírodní památka Vizerka
  • K Noskovně – kostel sv. Cyrila a Metoděje – východiště po červené (hradiště Dolní Liboc, skalnaté údolí Divoké Šárky, PP Šárka-Lysolaje, zřícenině letohrádku Na Babě)

Divoká ŠárkaDivoká Šárka (foto: OK)

Fotografie z linky:

116b

linka 116 na Dejvické (foto: LN)

Zveřejněno: 23. 9. 2012 Aktualizováno: 6. 2. 2015 Zdroj historie: doprava.nafoceno.cz, vetinari.wz.cz, schémata DPP Autor: Martin Chour

 

3 reakce na Linka 116

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *