Linky 30x 098 (D98, D99)

Autobusové linky 300098, 302098 a 303098 (SID D98, D99) Příbram – Dobříš – Praha

Rozsah provozu: celotýdně (v PD jako D98, v SN jako D99)

Typ autobusů: standardní

Dopravce: Arriva Praha, s.r.o. (300098), Cup tour bus, s.r.o. (302098), Bosák bus, s.r.o. (303098)

Garantované nízkopodlažní spoje: ne

Počet variant trasy: 4

Konečné zastávky: 5 (Příbram,Břez. Hory,rozc. Zdaboř; Příbram,Zdaboř,Brodská; Příbram,Drkolnov,Podbrdská; Dobříš,,náměstí; Praha,,Na Knížecí)

Přestupní uzly: Praha,,Na Knížecí (metro B); Dobříš; Drásov,Skalka; Příbram

Doba jízdy: 1 h 20 min

Délka linky: 65 km

Zastávky:

{Příbram,Zdaboř,Brodská} / {Příbram,Břez. Hory,rozc. Zdaboř} – Příbram,Drkolnov,Podbrdská – {Příbram,Drkolnov,nemocnice (Z; ×) – Příbram,Zdaboř,nemocnice – Příbram,,Školní kruhový objezd – Příbram,,Školní III. poliklinika} / {Příbram,,sídl. Kladenská} – Příbram,,sídl. II. poliklinika – {Příbram,,Milínská (T)} / {Příbram,,aut. nádr. (T)} – Příbram,,Čs. armády (Z; o; ×) – Příbram,,aut. nádr. (Z) – Příbram,,Jiráskovy sady – Příbram,,Stadion Horymír (T) – Příbram,,Sevastopolské nám. (Z; ×) – Příbram,Nová Hospoda – Dubno,,rest. (×) – Drásov,,Skalka VII. (T; ×) – Dubenec,,Skalka I. (Z; ×) – Dobříš,,náměstí – {Dobříš,,Větrník} / {Dobříš,,Kostelíček (×) – Dobříš,,žel. st.} – Dobříš,,Průmyslová zóna (×) – Mníšek p. Brdy,,závod (hl. sil.) (Z) – Praha,,Na Knížecí

Něco o linkách:

Linka SID D98 (v pracovní dny), resp. D99 je základem spojení Příbrami a Dobříše s Prahou, přičemž v pracovní dny jezdí z Prahy do Příbrami ještě rychlíková linka SID D97, která je cestujícími preferovaná.

Zajímavostí SID D98 je, že ji provozují 3 dopravci Arriva Praha, provozovna Příbram, Cup tour a Bosák, přičemž první rok po integraci, při níž v této relaci došlo ke změnám, jaké při zavádění SID většinou nebývají k vidění, se jednalo licenčně o jednu linku (302098, o víkendech to byla pro přehlednost 302099, proto mají i dnes jiné číslo SID v PD a v SN), provozovanou 3 dopravci. Záhy se však ukázalo, co úředníci asi nepředpokládali – že zajištění téže linky více dopravci nedělá dobrotu – a linky licenčně rozdělili a rozlišili číslicí na 3. pozici.

302098 - fotkaautobus linky 302098 v Dobříši na náměstí (foto: OK)

Při integraci byla hlavně sjednocena trasa v Příbrami a všechny spoje ukončeny v zastávce Drkolnov,Podbrdská, odkud dnes některé pokračují na Březové Hory,rozc. Zdaboř, nebo Zdaboř,Brodská. Většina spojů to pak bere přes Školní ulici na zastávku Sídliště II. poliklinika, kde se schází s alternativní trasou přes zast. Sídliště Kladenská; spoje přes Kladenskou potom pokračují přes autobusové nádraží, avšak většina jede na aut. nádr. nelogicky jen ve směru z Prahy a směrem do Prahy to bere podobně dlouhou trasou, ale se zajížďkou na opačnou stranu – přes zastávku Milínská. Všechny varianty se scházejí na Jiráskových sadech a, zanedbáme-li několik anomálií, pokračují přes Novou Hospodu a Dubno na zastávku Drásov (nebo Dubenec),Skalka, což by při troše snahy mohl být dobrý přestupní uzel, dnes je tato zastávka jen po všech stránkách nepřehledná, přesun mezi jednotlivými zastávkami lze označit za mírně rizikový a návaznosti zde samozřejmě čekat nemůžete.

Tady linka najede na dálnici a po chvíli sjede do Dobříše; všechny spoje tam zastavují na autobusovém stanovišti na náměstí a pak jedou buď kolem nádraží, nebo přes Větrník. Následuje cesta po R4 až do Prahy, přičemž v opačném směru je ještě zastávka Mníšek p/Brdy,,závod (hl. sil.), která ve směru Praha není nijak nahrazená.

Linka končí na autobusovém stanovišti Na Knížecí.

303098 a 302097 na Knížecíautobusy linek 303098 a 302097 v nástupní zastávce Praha,,Na Knížecí (foto: LN)

Některé spoje 303098 v pracovní dny jezdí pouze v úseku Praha – Dobříš, v tomto úseku D98, resp. D99, doplňuje ještě malá linka 301094, provozovaná Probo busem.

Pokud si to dobře pamatuji, spoje linky 303098 na Brodskou bývaly provozované jako garantovaně nízkopodlažní, dnes už spoje označené jako nízkopodlažní v jízdním řádu nenalezneme; možná je to úmysl vzhledem k dlouhé trase linky.

Mapa: 30x098 Linka SID D99 ve víkendovém schematu: 30x098_schema Intervaly:

 
Pracovní den
Sobota
Neděle
Úsek
Se
Ve
Do
Od
Ve
Do
Od
Ve
a)
15
20-40
20
30T/20Z
30
30
30-60
30
30
30-60
b)
12T/15Z
20-40
20
30T/20Z
30
30
30-60
30
30
30-60
a) Příbram – Dobříš b) Dobříš – Praha

·

Zajímavá místa na trase:

  • Dobříš,,náměstí – náměstí – radnice – zámek – kostel Nejsv. Trojice (u zámku) – kostel sv. Kříže (u zast. Kostelíček) – hrad Vargač (poblíž zast. Kostelíček) – východiště na Brdy (modrá, zelená a žlutá značka)

Dobříš - zámekDobříš – zámek (foto: OK)

Dobříš - kostel NejsvTrojiceDobříš – kostel Nejsv. Trojice (foto: OK)

  • Dubno,,restaurace – kaplička
  • Příbram,,Jiráskovy sady – centrum Příbrami (náměstí, kostel sv. Jakuba Většího) – východiště na Svatou Horu (nejlépe po Svatohorských schodech, vedoucích z ul. V Brance) – z náměstí T. G. Masaryka vedou červená, modrá, zelená a žlutá značka

pohled na Příbram s kostelem svJakuba Většíhopohled na Příbram s kostelem sv. Jakuba Většího (foto: OK)

Svatá hora - kostel Panny MarieSvatá Hora – kostel Panny Marie (foto: OK)

  • Příbram,,aut. nádr. – železniční stanice – rybníky Hořejší a Dolejší Obora – východiště na Březové Hory
  • Příbram,,Školní kruhový objezd – modrá turistická značka
  • Příbram,Drkolnov,Podbrdská – dobré východiště na Brdy (nejprve do Lazce a dále třeba na Třemošnou)
  • Příbram,Břez. Hory,rozc. Zdaboř – centrum Březových Hor (kostel sv. Vojtěcha, hornické museum…)

Platné jízdní řády: 300098, 302098, 303098 Výlety:

Zveřejněno: 20. 5. 2014 Autor: Ondřej Kališ

5 reakcí na Linky 30x 098 (D98, D99)

  1. Vladimíra Lokšová říká:

    Žádám, aby vaše autobusy, které jezdí Prahou Na knížecí nejezdily Pivovarskou!
    Pivovarská je krátká ulice třetí třídy, plná prachu, město ji bohužel ani jen neuklízí a nemáte jediný důvod jezdit Pivovarskou, ledaže řidiči jsou zapojení do destruktivních her a tak plýtvají naftou, ničí pneumatiky a ničí nám životní prostředí.
    Žádám, abyste zakázali vašim řidičům jezdit Pivovarskou!
    Dne 14. 9. 2016 jsem viděla váš starý bílý autobus se zelenými pruhy, s nápisem Arriva jet Pivovarskou.
    Žádáme o zodpovědný přístup a kontrolu vašich řidičů. Pivovarská není pro autobusy, kromě toho nic tím nezískáváte. Budu si stěžovat majitelům a akcionářům. Plýtváte jejich penězi.

    • tomj říká:

      Vážená paní,
      bohužel si stěžujete na špatném místě. Jsme totiž pouze zájmovým webem – nejsme oficiálním webem žádného z dopravců, ani Arrivy. Nevlastníme žádný autobus ani nezaměstnáváme žádné řidiče.
      Doporučujeme Vám se obrátit na dopravce, tj. na Arrivu. (http://www.arriva-praha.cz/ostatni/stiznosti/, http://www.arriva-praha.cz/kontakty/vedeni-a-sprava-spolecnosti/)

      Další možností je kontaktovat objednatele dopravy (nikoli majitele či akcionáře), což je v případě linek do Příbrami STředočeský kraj (https://www.kr-stredocesky.cz/web/doprava/informace-o-sid)

      Děkujeme za pochopení.

      • Ondřej říká:

        Díky, Tome. Tuším, že jsme paní již v tomto smyslu odpovídali, bohužel paní je nepoučitelná a místo aby případně svoji stížnost řešila tam, kde to může mít smysl (třeba na svém úřadě městské části), vypisuje své stížnosti na web, který se věnuje dopravě, k nějaké lince, která, jakož ani žádná jiná, příslušnou ulicí nejezdí a, jak správně uvedla, není k tomu žádný důvod. Pokud však není do této ulice zákaz vjezdu pro autobusy, nelze ani jednotlivému řidiči zabránit, aby jí projel.
        Mimochodem by si paní měla nejprve zjistit fakta, než začne rádoby používat odborné pojmy, protože nic jako ulice 3. třídy neexistuje (a rozhodně se nejedná ani o silnici III. třídy).
        Paní má zřejmě potřebu vylévat si veřejně zlost a myslí si, že jí to pomůže. To už by jí více pomohlo nadávat řidičům osobně, ale to by jí možná někdo dal jasně najevo, co si o ní myslí.

        Takže při vší úctě doufám, že takový nesmyslný komentář tu od vás, madam, vidíme naposledy, a jelikož se nijak neváže k článku, bude po nějaké době smazán.

  2. Popis je pěkný, ale chybí info o cenách a slevách.
    A u této chvályhodné možnosti se vyjádřit by bylo vítané zařídit možnost jinde běžného automatického doplňování údajů o autorovi pomocí služby Google v prohlížeči.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *