Linka 125

 

Pražská autobusová linka 125

V provozu: celotýdně

Typ autobusu: kloubový

Dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.

Garantované nízkopodlažní spoje: ano

Konečné zastávky: 2 (Smíchovské nádraží, Skalka)

Přestup na metro: A, B, C

Doba jízdy:  43/47 min

Délka linky:  24 km

Zastávky:

SMÍCHOVSKÉ NÁDRAŽÍ (B) (V) – Lihovar – Chodovec – Chodovská tvrz – Litochlebské náměstí – Bachova (×) – Mikulova (×) – Hněvkovského – Modrá škola (Z) (×) – Modrá škola (T) – Háje (C) – Horčičkova – Jakobiho (×) – Sídliště Petrovice – Wattova (Z) – Poliklinika Petrovice – Veronské náměstí (T) – Nové Petrovice – Livornská (×) – Bolevecká – Na Vartě – Boloňská – Řepčická – Gercenova – Nádraží Hostivař (V) – Sklářská (+) – Myšlínská (+) – Mokřanská (×) – Plošná (×) – Michelangelova – Skalka (A) (Z) – SKALKA (A)

Historie:

Linka 125 byla zavedena 1. října 2010 (21. září 2010 byly provedeny během dne PID první zkušební jízdy s cestujícími)  jako expresní linka mezi  Smíchovem a Jižním Městem v trase Smíchovské nádraží – Lihovar – Chodovec – Litochlebské nám. – Mikulova – Háje – Jižní Město. Přitom linka 125 jezdila již dříve, od 60. do 90. let, kdy jezdila ve Střešovicích a Bubenči.

125blinka 125 v zastávce Chodovec (foto: LN)

Po zavedení linky v roce 2010 činily intervaly 125 s celotýdenním rozsahem provozu následovně: RŠ a OŠ 8-10 minut, DO a o víkendu 15 minut, ve večerních obdobích a v NE dopoledne 20 minut.

Jelikož linku 125 si oblíbilo stále více cestujících, došlo k 3. lednu 2011 ke zkrácení intervalů ve špičkách do intervalů dnešních metrobusů (RŠ 6 min, OŠ 7-8 min).

O půl roku později pak byl interval v ranní špičce zkrácen ještě jednou, a to k 16. květnu 2011 z 6 na 5 minut.

Přesto to ale nestačilo, a tak se po roce provozu linky 125 přikročilo k nasazení kloubových vozů v pracovní dny s počátkem platnosti 19. října 2011.

125ilinka 125 na Skalce (foto: MCH)

Během rozsáhlých změn, které nastaly 1. září 2012, byla linka 271 sloučena s linkou 125, s čím byla linka 125 prodloužena z Hájí přes Sídliště Petrovice, Nádraží Hostivař a Myšlínskou na Skalku,  kde končí i dnes. Jelikož byl na lince 271 celotýdenní provoz kloubových vozů, došlo tak i u linky 125, kde od 1. září 2012 vyjely výhradně kloubové vozy. Na linku vyjíždí ráno také řada zkrácených spojů v trase Bachova  – Háje – Skalka, kterých je kolem dvaceti. Ty začaly jezdit od 18. února 2013.

125glinka 125 právě směřuje z z Plošné na Michelangelovu (foto: LN)

Mapa:

125

Intervaly:

Pracovní den
Sobota
Neděle
Se
Ve
Do
Od
Ve
Do
Od
Ve
4-5
12
6
20
15
15
20
20
15
20

  Platný jízdní řád Staré jízdní řády:

Linka 125 vozáky – 5. 1. 2015 Zajímavá místa na trase:

  • Smíchovské nádraží – železniční stanice Praha-Smíchov
  • Lihovar – přívoz na Veslařský ostrov
  • Chodovská tvrz – Chodovská tvrz – sborový dům Jana Milíče z Kroměříže

b30 - Chodov - tvrz

  • Litochlebské náměstí – kostel sv. Františka z Assisi

b35 - Chodov - kostel svFrantiška z Assisi

  • Modrá Škola – komunitní centrum Matky Terezy
  • Jakobiho – východiště k zámku Petrovice a kostelu sv. Jakuba Většího

436 - Petrovice - kostel svJakuba Většího

  • Modrá Škola – komunitní centrum Matky Terezy
  • Řepčická – východiště do přírodního parku Hostivař-Zaběhlice (vodní nádrž Hostivař, NS Povodím Botiče
  • Hostivařská – východiště po červené turistické značce

Staré jízdní řády:

Linka 125 vozáky – 5. 1. 2015 Fotografie z linky:

125clinka 125 přijíždí do zastávky Nádraží Hostivař (foto: LN)

125elinka 125  jede z Michelangelovy na Plošnou (foto: LN)

Video:

linka 125 v trase Skalka – Smíchovské nádraží (video: Lachy Corpo.)

Zveřejněno: 7. 2. 2013 Aktualizováno: 9. 4. 2015 Zdroj historie: autobusy.org, vetinari.wz.cz, publikace 20 let ROPID, vlastní materiály

3 Responses to Linka 125

  1. Michal říká:

    Tyto stránky jsou moc zajímavé.

  2. Michal říká:

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, proč jsou všechna čísla autobusů v informačních tabulích modrá, i když jsou v JŘ jako metrobusy, a měly by tedy mít růžovofialovou barvu.

    • tomj říká:

      Nejspíše ty odlišné barvy čísel linek na zastávkách mátly některé cestující, tak se DPP či Ropid rozhodli, že toto označení bude jen v JŘ.
      Další možností je, že chtějí označení tzv. metrobusových linek (možná z výše uvedeného důvodu) tiše zrušit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *