Linka PID 330

 

Autobusová linka 100330 (PID 330)
Praha,,Sídliště Skalka – Květnice,,Na Ladech

O současné lince PID 330 pojednává zvláštní článek.

Rozsah provozu: dny školního vyučování

Typ autobusů: midibus

Dopravce: Okresní autobusová doprava Kolín, s.r.o.

Garantované nízkopodlažní spoje: ne

Konečné zastávky: 3 (Praha,,Sídliště Skalka, Dobročovice, Květnice,,Na Ladech)

Doba jízdy: 50 min

Délka linky: 26 km

Zastávky:

Praha,,Sídliště Skalka – Praha,,Královická – Praha,,Škola Dubeč – Praha,,Koloděje – Sibřina,,Stupice – Sibřina,,Říčanská – Sibřina – Sluštice,,škola – Květnice,,rozcestí – Květnice – Dobročovice – Květnice,,Za Mlýnem – Květnice,,Na Ladech

Něco o lince:

Linka 330 ve svém posledním provedení vyjela 1. září 2014 v rámci dobrovolného svazku obcí Výmola (Dobročovice, Květnice, Sibřina, Sluštice) a byla primárně určena pro přepravu školáků do ZŠ Oleššská na Praze 10. Byla v ní zajištěna zodpovědná osoba, která měla svěřené děti od nástupu do autobusu až po předání učitelce ve škole. V odpoledních hodinách pak tato osoba vyzvedla děti u školy a jela s nimi až na výstupní zástavku. Dopravce pro tuto linku zakoupil nový midibus Stratos LE 37, který řídil jen jeden řidič, který byl na tuto linku vyškolen. Trasa linky byla dosti zmatečná (počáteční a koncová zast. se nacházela jinde, do Květnice se během jízdy vracela dvakrát) a za Prahou i dost pomalá, jelikož zajížděla ve směru od Prahy do Sluštic a tím si zajela tak 10 minut. Zrušena byla kvůli „malému využití“, avšak lidí na lince bylo dost. Ráno s ní jelo cca 20 lidí, odpoledne kolem 10, avšak to už byli normální cestující a nikoliv žáci. Jednoduše řečeno to byla linka kvůli volbám.

Linka 330 nabízela také plno zajímavostí. Jednou z nejvýraznějších zajímavostí bylo vedení linky 330 od Sídliště Skalka a nikoliv ze Skalky. To mělo své opodstatnění jen proto, aby s ní necestovali obvyklí cestující ale pouze školáci, nacházející se u zastávky Královická (ZŠ Olešská).  S tím souviselo i vynechávání zastávky Rembrandtova (i dalších zast. v Dolnoměcholupské a Rabakovské ulici), která je v krátké docházkové vzdálenosti od Skalky. Druhou zajímavostí bylo vedení linky 330 Městskou ulicí, která je i dle značek provoz autobusů zakázán (úzká vozovka)! Třetí zajímavostí jsou pak její konečné za Prahou. Linka 330 totiž končila v zastávce Květnice,,Na ladech, kdežto začínala v Dobročovicích (mezi zast. Květnice,,Na ladech – Dobročovice jela manipulačně přes Úvaly).

Historie:

Linka 330 poprvé vyjela v červenci roku 1996 v trase Praha,,Smíchovské nádraží – Mníšek pod Brdy,,náměstí – Mníšek pod Brdy,,U Šibence. O rok později byla prodloužena do Nové Vsi pod Pleší k sanatoriu. Tato změna se ale neosvědčila a v květnu 1998 byla zkrácena zase do Mníšku k Šibenci. Takto jezdila šest let, až do roku 2004, kdy byla zrušena.

330a

vůz Karosa B952 ev. 1713 na dnes již zrušené lince 330 přijíždí k zastávce Dolnoměcholupská (foto: Pavel Hypš)

V září roku 2006 byla linka opět zavedena, tentokrát ale ve zcela jiné trase ve zcela jiné části Středočeského kraje. Vedla v trase Praha,,Depo Hostivař – Praha,,Dolnoměcholupská – Praha,,Dubeč – Praha,,Koloděje – Praha,,Újezd nad Lesy – Úvaly,,žel.st. O rok později byla zrušena.

330b

vůz Karosa B952 ev. 1713 na konečné Depo Hostivař (foto: dpp.blog.cz)

Od začátku školního roku 2014/2015 (1. září 2014) začala jezdit jako školní linka v trase Praha,,Sídliště Skalka – Praha,,Koloděje – Sibřina – Dobročovice – Květnice,,Na Ladech. Pro nulové využití byla linka k 5. lednu 2015 zrušena, to znamená že naposledy vyjela 19. prosince 2014.

Od 26.8.2017 jezdí linka 330 mezi Prahou, Kladnem a Smečnem.

330c

linka 330 v Dobročovicích (foto: MCH)

Mapa:

Linka 330

Staré jízdní řády:

Fotografie:

330d

autobus Stratos LE 37 (foto: archiv obce Květnice)

Zveřejněno: 8. 1. 2015 Autor: Vojtěch Vilímec

Jedna reakce na Linka PID 330

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *