Požadavky MČ (autobusy) – březen 2018

 

V tomto článku vám přinášíme požadavky MČ na provoz autobusů v březnu 2018. Pomocí mailové korespondence jsme obeslali všechny městské části na území hl. m. Prahy, ale seznam není kompletní, protože nám některé městské části vůbec neodpověděly. Oproti stavu v červenci 2016 ubylo požadavků (článek z července 2016), což je nejspíše způsobené nedostatkem řidičů nebo vyslyšením již některých požadavků ROPIDem v roce 2016 a 2017.  


Praha 1 

  • požadavek na rozvoj midibusových linek 

Praha 2 

  • změna trasy linky 148 tak, aby bylo obslouženo předpolí Nuselského mostu (ul. Boženy Němcové).
  • požaduje pro noční linky zrušit zastávku u lékařského domu v ul. Sokolská (I. P. Pavlova), ale zatím není možné tomuto požadavku vyhovět z důvodu návazností na tramvajové linky.

Praha 3 

  • požadavek na prodloužení linky 101 z Vršovic přes náměstí Jiřího z Poděbrad na náměstí Winstona Churchilla 

Praha 5

  • zavedení tunelbusu Strahovským tunelem 

Praha 13 (Jinonice, Třebonice, Stodůlky)

  • v současnosti nemají žádné požadavky

Praha 15 (Horní Měcholupy, Hostivař)

  • zavedení přímého spojení mezi oblastmi Na Košíku a Horních Měcholup
  • zavedení školního spoje mezi zastávkami Přeštická – Morseova (zavedeno 4. 3. 2018 linkou 254)
  • posílení linky 177 na konci ranní špičky mezi zastávkami Přeštická a Skalka (4. 3. 2018 zavedeny 4 páry spojů) 
  • osazení zastávky Livornská (oba směry) mobilními přístřešky 

Praha 17 (Řepy)

  • v současnosti nemají žádné požadavky

Praha 19 (Kbely)

  • příprava rezervní infrastruktury v rámci rekonstrukce Jilemnické ulice (u budoucí železniční zastávky)
  • v plánu udržitelné mobilitity se nachází projekt trolejbusu resp. elektrobusu na území MČ Praha 19
  • případný rozvoj autobusových linek v návaznosti na vlak či elektrobus 
  • úprava poloh a zřizování zastávek v nové obytné výstavbě (Bukovinská, Vinořský zámek, Za Novákovou Zahradou…)
  • požadavek na výstavbu obratiště Kbelský hřbitov, kam by byly prodlouženy krátké spoje linky 185

Praha 20 (Horní Počernice)

  • zřízení zastávky v blízkosti Šanovská x Na Svěcence
  • rekultivace některých přístřešků pro cestující
  • MČ bude žádat o možnost zajíždění elektrobusů do Horních Počernic 

Praha 21 (Újezd nad Lesy)

  • propojení městských a příměstských autobusů na linky metra a vlaků S1 a S7
  • posílení JŘ ve špičkách PD 
  • zřízení nočních a školních linek 
  • propojení na cyklobusy v cyklistické sezóně 

Praha 22 (Uhříněves, Hájek) 

  • zřízení spojení do Dubče (prodloužení linky 228) 
  • mimo špičky zkrácení intervalu vlaků na 15 minut 
  • zavedení linky k Penny Marketu 

Benice

  • zavedení přímého spojení Benic s metrem C

Běchovice

  • v současnosti nemají žádné požadavky

Březiněves 

  • navýšení kapacity příměstských autobusů a linky 103
  • zpravidelnění příměstských autobusů 

Dolní Počernice 

  • realizace autobusového propojení mezi Dolními a Horními Počernicemi po ul. Národních hrdinů a Do Svépravic

Dubeč

  • zřízení spojení do Uhříněvsi po ulicích K Vilkám a Bečovská

Ďáblice

  • posílení linky 103 večer v PD a o víkendu
  • vedení linky 202 až na Černý Most

Královice

  • vedení linek 229 a 366 přímo do Uhříněvsi, nikoliv přes Hájek

Koloděje

  • lepší proklady v sedle, v podvečer a v noci
  • kratší přestupy v Klánovicích z/na linku 303

Kolovraty

  • špatné spojení s některými částmi Říčan (nemocnice, obchodní domy) – zastavování nějaké linky 3xx nebo vybudování přestupu u křižovatky do Nedvězí
  • vytvoření spojení s Čestlicemi a Královicemi 
  • vytvoření linky na Háje s vynecháním Uhříněvsi (Královice-Kolovraty-Lipany-Benice-Pitkovice-Křeslice-Háje)
  • zkrácení intervalu vlaků na 15 min v PD od 6 do 21 hodin na trati z Říčan do Prahy 
  • vložení vlaků ve ranní špičce mezi Říčany a Prahou 
  • opravdové sjednocení tarifu s vlaky 

Kunratice

  • zřízení zastávky u rohu ulic K Šeberáku a Vožická pro linky 165 a 203

Lysolaje

  • autobusy aby jezdily co nejčastěji, spolehlivě dle jízdního řádu, řidiči byli slušní a ohleduplní a autobusy byly čisté a komfortní pro cestující

Nedvězí 

  • požaduje spojení Nedvězí – Říčany

Újezd

  • v současnosti nemají žádné požadavky

Vinoř

  • dobrá dostupnost ke stanicím metra v dostatečné kapacitě, kvalitě a četnosti

Zličín

  • zavedení obsluhy sídliště Metropole Zličín 

Autor: Vojtěch Jánský
Zveřejněno 26. 3. 2018

Komentáře jsou uzavřeny