Linka 110

 

Pražská autobusová linka 110

Jezdí: celotýdenně

Typ autobusu: standardní

Dopravce: Jaroslav Štěpánek

Garantované nízkopodlažní spoje: ano

Konečné zastávky: 3 (Třeboradice, Obchodní centrum Čakovice, Dolní Počernice)

Přestup na metro: B, C

Doba jízdy: 40/44 min (Dolní Počernice – Třeboradice) 33/34 min (Dolní Počernice – Obchodní centrum Čakovice) 

Délka linky: 14 km (Dolní Počernice – Třeboradice) 18/19 km (Dolní Počernice – Obchodní centrum Čakovice) 

Zastávky:

TŘEBORADICEKrálova (T) (×) – Třeboradice (T) – K Teplárně (×) – Za Tratí (×) – Teplárna Třeboradice – OBCHODNÍ CENTRUM ČAKOVICE – Trutnovská (×) – Fryčovická – Tupolevova – Dobratická – Výstaviště Letňany (×) – Letňany (C) – Čakovická (×) – Nový Hloubětín (×) – Kbelská (×) – Hloubětín (B) – Sídliště Hloubětín (×) – Sídliště Lehovec – Žárská (+) – Hejtmanská (B) – Vajgarská (+) – Kyje (×) – Kyjský hřbitov (×) – Sídliště Jahodnice (×) – Jahodnice – Lomnická (Z) – Hostavice – Lomnická (T) – Nádraží Dolní Počernice (V) – DOLNÍ POČERNICE

Historie:

Autobusová linka číslo 110 prošla dosti zajímavým vývojem. Změny její trasy bývaly často vyvolány rozšiřováním pražské podzemky – metra. Mezi Hloubětínem a Kyjemi jezdí stabilně od svého zavedení – tedy více jak 60 let.

P2141176linka 110 v Hloubětíně (foto: MCH)

Dne 2. června 1952 zavedl Dopravní podnik autobusovou linku číslo 110, jezdící pouze ve všední dny, v trase: Hloubětín – Kyje, Černý Most (dnes Lehovec). Již 6. ledna 1953 došlo k její úpravě: Hloubětín – Černý Most (dnes Lehovec) – Kyje, ale až po 7. dubnu 1957 začala jezdit celotýdenně. Prodloužení z Hloubětína do Nového Hloubětína nastalo k 1. září 1959, ovšem tímto úsekem se zpočátku cestovalo pouze ve špičkách pracovních dnů. Významná změna přišla 20. září 1965, kdy se trasa linky 110 dostala do podoby: Kbely, Letecké opravny – Kulturní dům (později Jilemnická, nyní Bakovská) – Nový Hloubětín – Černý Most (dnes Lehovec) – Kyje – Jahodnice, přičemž úsekem Letecké opravny – Kulturní dům jezdila jen ve špičkách pracovních dnů. Další změna vstoupila v platnost 7. listopadu 1966 a přinesla s sebou omezení, kdy mezi Kyjemi a Jahodnicí začaly jezdit pouze vybrané spoje.

K 9. červnu 1969 nastalo prodloužení trasy do Čakovic, ovšem v některých úsecích jezdily jen vybrané spoje. Od 14. října 1969 došlo v úseku mezi zastávkami Kyje a Jiráskova čtvrť ke zřízení zastávky Kyje, škola (pro směr Čakovice), kterou však obsluhoval jen školní spoj. Prodloužení z konečné Jahodnice do Hostavic přišlo 26. února 1973 a po 4. červnu 1973 jezdily všechny spoje v celé trase (tzn. Čakovice – Kbely, Letecké opravny – Kyje – Jahodnice – Hostavice). Další zastávka pro školní spoj, nazvaná Jahodnice II. (pouze ve směru do Čakovic), byla zřízena od 1. září 1983 mezi zastávkami Jahodnice a Laktos (nyní Sídliště Jahodnice). Jiná úprava trasy nastala k 1. únoru 1988, kdy se dostala do podoby: Avia sever (později Za Avií) – Nádraží Čakovice – Masokombinát Čakovice (později Červený mlýn, nyní Obchodní Centrum Čakovice) – Avia Letňany – Kbely, Letecké opravny – Hloubětín – Lehovec – Kyje – Jahodnice – Hostavice.

P2060864linka 110 na OC Čakovice (foto: MCH)

Důležitým datem se stal 30. srpen 1993, kdy „stodesítku“ začal provozovat soukromý dopravce Jaroslav Štěpánek místo Dopravního podniku. Prodloužení trasy z Hostavic do Dolních Počernic nastalo 24. září 2000. K témuž datu bylo zavedeno ukončení vybraných spojů v konečné Hloubětínská. Významná změna „stodesítky“ přišla v souvislosti se zprovozněním úseku metra IV. C (Ládví – Letňany), kdy se po 9. květnu 2008 její trasa dostala do podoby: Avia Letňany – Boletická – Letňany – Kbelská – Hloubětín – Kyje – Jahodnice – Hostavice – Dolní Počernice. Současně byly zavedeny posilové spoje v úseku: Letňany – Avia Letňany (poté zrušeny k 30. srpnu 2008).

Už od 29. listopadu 2009 došlo k úpravě trasy linky číslo 110, kdy z Letňan jezdila úsekem: Tupolevova – Fryčovická – Obchodní Centrum Čakovice, aby se k 1. září 2010 dostala do téměř současné podoby: Teplárna Třeboradice – Třeboradice – Čakovice – Obchodní Centrum Čakovice – Tupolevova – Letňany – Kbelská – Hloubětín – Kyje – Jahodnice – Hostavice – Dolní Počernice, přičemž v úseku: Teplárna Třeboradice – Třeboradice jezdí celotýdenně pouze několik vybraných spojů. Zkrácení trasy do Hostavic přinesl 11. prosinec 2011.

Citaro Linka 110

vůz 1030 dopravce Jaroslav Štěpánek odpočívá v Hostavicích (foto MCH)

Poslední změna trasy linky 110 proběhla 15. 10. 2016 při celkové reorganizaci autobusové dopravy na pravém břehu Vltavy, kdy linka byla z Hostavic prodloužena do Dolních Počernic. Současně došlo ke změně trasy linky v Třeboradicích, nově zatočí za Globusem doleva a jede nejprve k teplárně a až potom přijede ,,zezadu“ do Třeboradic. Díky tomu vzniká kuriózní situace vzhledem k obratu ve Třeboradicích, že když jede zpátky z Třeboradic, tak musí jet nejprve na Královu, tam přejede kolem hřbitova na silnici pro opačný směr a znovu staví v Třeboradicích. 

Linka 110 brázdí pražské ulice již od roku 1952, kdy ji začal provozovat Dopravní podnik hl. města Prahy, na začátku 90. let minulého století pomyslnou štafetu převzal soukromník Jaroslav Štěpánek.

Mapa:

Intervaly:

 
Pracovní den
Sobota
Neděle
Úsek
Se
Ve
Do
Od
Ve
Do
Od
Ve
a)
10
30
15
10-20
30
30
   30
30
30
30
b)
3 spoje
1 spoj
4 spoje
1 spoj
1 spoj
1 spoj
1 spoj
a) Dolní Počernice – OC Čakovice b) OC Čakovice – Třeboradice


Platný jízdní řád

Staré jízdní řády:

Zajímavá místa:

  • Třeboradice – místní knihovna Třeboradice, kostel Panny Marie, Centrum pro tělesně postižené
  • Teplárna Třeboradice – třeboradická teplárna
  • Obchodní centrum Čakovice – obchodní centrum Čakovice
  • Tupolevova – obchodní centrum Letňany, Cinema City Letňany, aquapark Letňany LAGOON, s.r.o., zimní stadion Ice Czech Letňany, sport centrum Letňany
  • Výstaviště Letňany – letňanské výstaviště
  • Hloubětín – městská knihovna v Praze, plavecký bazén, zámek Hloubětín
  • Hejtmanská – tenisová hala, softbalové hřiště Stectrum, Úřad MČ Praha 14
  • Kyje – kostel sv. Bartoloměje
  • Kyjský hřbitov – kyjský hřbitov

Fotografie z linky: 

P2060847linka 110 na Tupolevově (foto: MCH)

P2241516linka 110 na Letňanech (foto: MCH)

Zveřejněno: 15. 12. 2014 – Jakub Platil
Aktualizováno: 13. 3. 2018 – Jánský Vojtěch
Zdroje historie: doprava.nafoceno.cz, 20 let ROPID, schémata DPP

 

17 Responses to Linka 110

  1. Karosa B731 říká:

    Hostavice – Hostavický rybník
    Vajgarská – Poliklinika Kyje

  2. David Löbl říká:

    Dobrý den dnes v 15:47 měla jet linka 110 z Letňan na Hostavice a přijela až v 16:10 (čili zpoždění je 25min.) přijde vám toto zpoždění normální mě tedy ne a stává se to pravidelně tento řidič měl číslo autobusu 1030 jeho SPZ.: 4A2 6978 pokud chcete mohu dodat foto jak autobusu i řidiče. Žádám o nápravu a řešení problému aby se tento problém nestával pokud ano budu žádat firmu o peněžitou kompenzaci kuli zpoždění do mého zaměstnání !!!!

    • admin říká:

      Jedná se o dopravce Jaroslav Štěpánek, což je normální, když má velmi staré vozy, které se mohou porouchat. Bohužel Štěpánek nemá zálohu, takže nemůže vypravit náhradní vůz v co nejbližší době. Druhá možnost jsou zácpy. (MCH)

    • Vovi říká:

      V úseku Nový Hloubětín- Čakovická se dělají kolony (všichni jezdí autem) proto je o špičkách zpoždění na lince téměř garantované 😀 autem si hold nepomůže té.

    • hwjhhwef říká:

      Tak si kup kolo a nebudeš mít zpoždění vůbec.Jako řidič u dpp vím jake jsou kdy zácpy a není problém i hodinu zpoždění.Tak chod dřív a nebreč tady.

  3. David říká:

    Dobry den, stalo se již témeř standardem, ze bus110 nejede dle platného jízdního radu a přijede az dalsi vůz v poradí. Několikrát mi již takto propadla jízdenka, nemluvě o pozdních prichodech. Zadám nápravu, je to skutečně neprofesionální.

  4. jan říká:

    budou vozaky linky 110

  5. Jan Pondělíček říká:

    U linky 110 nemáte platnou mapu nutno opravit.

  6. Tomáš Krejča říká:

    Dobrý den zase nejel autobus 110 v 16:46 prosím ať už to nemívá zpoždění.

  7. Tomáš Krejča říká:

    Prosím ať tam jezdí hodní řidiči a z kolobezkou se tam může a prosím ať jezdí Mercedes-Benz

  8. Jan Pondělíček říká:

    Bude lepší, když se linka 110 vrátí k dopravnímu podniku protože jednou jsem jel 110 a vypadalo to, že řidič každou zemře.
    Představoval bych si úpravu trasy takto:
    Třeboradice – OC Čkaovice – Letňany – Laponská – Granitová – Kbelská – Lehovec – Rajská zahrada – Černý Most – ( Nádraží Horní Počernice – Ve Žlíbku – Dolní Počernice – Hostavice
    v úseku Černý Most – Hostavice by jezdily jen vybrané spoje ve špičkách pracovních dnů

  9. Jan Pondělíček říká:

    Nemusela by jezdit ani k Rajské zahradě a z Lehovec pokračovat na Černý Most po Chlumecké ulici.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *