Linka 210 020 (C20)

Autobusová linka 210020 (C20) Zdice – Beroun – Praha,Motol

Rozsah provozu: celotýdně

Typ autobusů: standardní

Dopravce: ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY, s. r. o.

Garantované nízkopodlažní spoje: ne

Počet variant trasy: 11

Konečné zastávky: 5 (Zdice,,nám.; Králův Dvůr,Počaply; Beroun,,aut.st.; Praha,,Nové Butovice; Praha,,Nemocnice na Homolce)

Přestupní uzly: Praha,,Nemocnice Motol (metro A), Praha,,Zličín (metro B), Praha,,Nové Butovice (metro B), Beroun,,aut.st.

Doba jízdy:  55 min na Nové Butovice (70 min na Nemocnici na Homolce)

Délka linky: 40 km na Nové Butovice (42 km na Nemocnici na Homolce)

Zastávky:

(ZDICE,,NÁM. – Králův Dvůr,Levín – Králův Dvůr,Levín,Levínský Vršek – Králův Dvůr,Počaply,II / KRÁLŮV DVŮR,POČAPLY) – KRÁLŮV DVŮR,,U TŘÍ ZVONKŮ* – KRÁLŮV DVŮR,,NA KNÍŽECÍ I.* – Králův Dvůr,,u zámku – (BEROUN,,TŘÍDA MÍRU* – Beroun,,Velké sídl. – Beroun,,Jungmannova – Beroun,,U Zelených – Beroun,,Hlinky / BEROUN,,SÍDL.* – BEROUN,,PLZEŇKA*) – BEROUN,,U ČERNÉHO KONĚ – Beroun,,Brožíkova (T) – Beroun,,U Slavaše (Z) – {[Vráž,,rozc.k žel.st. – Vráž,,U jelena – Loděnice,Jánská,II (×) – Loděnice] – Loděnice,,pod lanovkou – Nučice,,rozc.Krahulov (×) – Rudná,,Vypich – [Rudná,,Hewlett-Packard – (Rudná,,Celní úřad – Rudná,,Za Panskou zahradou)]} – (Rudná,,Hořelice – Rudná,,škola (×) – Rudná,,U kina – Rudná,,Dušníky – Chrášťany) – (PRAHA,,NOVÉ BUTOVICE / Praha,,Zličín – Praha,,Nemocnice Motol – PRAHA,,NEMOCNICE NA HOMOLCE)

zastávky označené kurzivou neprojíždí žádný spoj linky, avšak jsou uvedeny v licenci

* na zastávkách označené hvězdičkou začínají/končí pouze 1 – 2 spoje denně

Něco o lince:

Linka 210020 začíná ve Zdicích, odkud jede se svou sesterskou linkou 210019, která jede sice stejným směrem jako linka 210020, avšak rychlejší variantou (od Berouna po dálnici rovnou do Prahy). Ve Zdicích se otáčí na Palackého náměstí a poté odjíždí ve směru na Beroun. Během cesty nejdříve jede do Levína, poté do Počapel a za nimi se již dostává do Králova Dvora. Zde jede kolem zámku Králův Dvůr a i garáží dopravce, který vypravuje vozy na linku 210020 – Probobus. Dále pokračuje do Berouna, avšak když si nevšimnete cedule města, nepoznáte jestli jste už v Berouně, nebo stále v Králově Dvoře.

P9191170linka 210020 v zastávce Králův Dvůr,,u zámku (foto: MCH)

Jakmile se ale dostanete do Berouna, 210020 se tu rozděluje na dvě větve. První vede sídlištěm a druhá vede po hlavním tahu, kde se po stranách naleznete plno objektů firem. Obě větve se pak spojují v centru před mostem přes Berounku a pokračují dále přes most.

Dále pokračuje Berounem k železničnímu přejezdu a za ním pokračuje podél tratě do Vráže nebo se napojuje na dálnici a pokračuje do Prahy. Odtud lze nejlépe vyrazit do Svatého Jana pod Skalou k Benediktinskému klášteru.

Vrátím se ale zpět k popisu trasy, nyní linka 210020 pokračuje obklopená z jedné strany železniční tratí a z druhé strany dálnicí do Loděnice. Odtud se lze dostat krásným údolím podél řeky Loděnice po červené až do Malé Kyšice.

P9191101linka 210020 v Praze na Nových Butovicích (foto: MCH)

Zde však pěkná cesta končí a autobus se buď naroluje na dálnici nebo podjíždí dálnici a pokračuje k průmyslovým skladištím u Krahulova. Odtud i zbylé spoje směřují k dálnici a pokračují po ní co nejrychleji do Prahy. V Praze se rozděluje na 2 varianty. Jedna jede k metru A na Motol ( + na Zličín na metro B) a druhá k metru B na Nové Butovice. Pokud pokračuje rychlejší variantou, tedy tou na Nové Butovice, jede po dálnici až k Novým Butovicím, kde sjíždí do Bucharovy ulice a následně po ní pokračuje až k terminálu Nové Butovice. Pokud jede delší variantou, tedy tou na Motol, sjíždí na Zličíně z dálnice a zahýbá k metru B na Zličín. Zde však nekončí a pokračuje dále ulicí Na Radosti a podél tramvajové trati na Řepy ulicí Plzeňská na Motol, kde odbočuje vlevo k nemocnici Motol k metru A. Poté ještě dojíždí k obratišti Nemocnice na Homolce.

Zajímavostí linky jsou zastávky v Rudné, které jsou v licenci, ale žádné spoje sem nejezdí.

Mapa: 1. varianta (možné je také ukončení na Nových Butovicích a naopak vedení linky v Berouně Plzeňskou ulicí) 2. varianta (možné je také ukončení na Nemocnici na Homolce a naopak vedení linky v Berouně Jungmanovou ulicí) 210020mapa2 3. varianta (možné je také se dostat na dálnici až z Loděnice) 210020mapa3   Linka 210020 ve víkendovém schematu: 210020 Intervaly:

Pracovní den
1 pár + 2 spoje Z
2 páry
1 pár + 1 spoj Z
a) Praha – Králův Dvůr,Počaply b) Králův Dvůr,Počaply – Zdice,,nám.

Platný jízdní řád Staré jízdní řády:

Zajímavá místa na trase:

• Loděnice,,pod lanovkou –  důlní expozice Chrustenická šachta
  • Loděnice – zámek Vinice – kostel sv. Václava – východiště po modré značce do Berouna a Bubovic (rozhledna Lhotka u Berouna, Barrandovy jámy, lomy, Bubovické vodopády – po modré a červené) – východiště po červené turistické značce do Nenačovic a Malé Kyšice kolem potoka Loděnice (PP Povodí Kačáku, Markův mlýn) – železniční stanice Loděnice

383 - Loděnice - kostel svVáclavakostel sv. Václava v Loděnici (foto: OK)

• Vráž,,rozc.k žel.st. – kostel sv. Bartoloměje – železniční stanice Vráž u Berouna – modrá turistická značka do Svatého Jana pod Skalou (Benediktinský klášter, kostel sv. Jana Křtitele, jeskyně a pramen sv. Ivana, NS Svatojánské památky)

013 - Svatý Jan pod Skalou z vyhlídkyBenediktinský klášter (foto: OK)

• Beroun,,aut.st. – východiště po modré do Tetína Lhotky u Berouna (zámek Tetín, kostel sv. Ludmily, zřícenina hradu Tetín, kostel sv. Jana Nepomuckého v Tetíně, NPR Koda, rozhledna Lhotka u Berouna) – východiště po červené turistické značce do Chyňavy a Svatého Jana pod Skalou (kostel sv. Prokopa v Chyňavě, kostel nanebevzetí Panny Marie v Železné) – železniční stanice Beroun-Závodí
  • Beroun,,u černého koně – městské opevnění – kostel sv. Jakuba – Husovo náměstí – Pražská a Plzeňská brána

656 - Beroun - Husovo náměstíHusovo náměstí v Berouně (foto: OK)

• Beroun,,u zelených – rozhledna Městská hora – Medvědárium Beroun
  • Beroun,,Třída Míru –  židovský hřbitov Beroun
  • Králův Dvůr,,u zámku – zámek Králův Dvůr – garáže Probobusu – železniční zastávka Krůlův Dvůr

529 - Králův Dvůr - zámekzámek Králův Dvůr (foto: OK)

• Králův Dvůr,,Počaply – kostel nanebevzetí Panny Marie
  • Zdice,,nám. – kostel narození Panny Marie – muzeum Výtopna Zdice – zelená turistická značka do Lounína a Slavíků (PP Lounín, Koukolová hora) – červená turistická značka do Lounína a Neumětel (PP Lounín, PP Housina) – modrá turistická značka do Knížkovice a Hudlic (CHKO Křivoklátsko, Vraní skála, kostel sv. Tomáše v Hudlicích, Hudlická skála) – železniční stanice Zdice

246 - Zdice - kostel Narození Panny Mariekostel narození Panny Marie ve Zdicích (foto: OK)

Fotografie z linky:

P9191175linka 210020 v Praze na Nových Butovicích (foto: MCH)