Linka 37

 

Pražská tramvajová linka 37

V provozu: celotýdenně (27. 2. – 5. 4. 2016) Vozy: 1 Typ tramvaje: T3, T6A5 Dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. Garantované nízkopodlažní spoje: ano Konečné zastávky: 2 (Kubánské náměstí, Černokostelecká) Přestup na metro: A Doba jízdy: 17/14 min Délka linky: 4/5 km Zastávky:

KUBÁNSKÉ NÁMĚSTÍ – Průběžná – Strašnická (A) – Nad Primaskou (Z) – Vozovna Strašnice (T) – Vinice (T) – Solidarita – Zborov-Strašnické divadlo – Nové Strašnice – ČERNOKOSTELECKÁ

Historie:

Linka 37 nebyla nikdy jako klasická linka, ale pouze výluková. Nalezli jsme celkem 7 výluk při kterých byla 37 v provozu. Zde vám je popíšeme. Poprvé byla linka 37 provozována v březnu 1997 nahrazující linku 16 a 17 v trase: Spojovací – Moráň – Výtoň – Sídliště Ďáblice.

37linka 37 na Strašnické (foto: prazsketramvaje.cz)

Podruhé se objevila již v květnu roku 1997 během výluky u Průběžné. Nahrazovala totiž linku 7 a jela v trase: Průběžná – Zborov – Černokostelecká – Ústřední dílny DP.

I nadále jsme se setkali s linkou 37 při výlukových opatřeních. Při rekonstrukci křižovatky Elektrárna Holešovice byla od 28. března do 5. května 2001 zavedena linka 37 obsluhována obousměrnými vozy. Jela směrem do Kobylis.

377linka 37 klesá směrem do Holešovic (foto: prazsketramvaje.cz)

Při otevření tratě na Barrandov roku 2003 byl druhý den provozu vypraven vůz KT8D5 s označením linky 37.

Dále jsme se s linkou 37 setkali při rekonstrukci uzlu Palmovka v dubnu 2004.

Po šesté letech se 18. července 2007 objevuje linka 37 znovu při rekonstrukci křižovatky Palackého náměstí. Jezdila v sólo vozech a pouze ve špičkách pracovních dnů v trase: Sídliště Barrandov – Smíchovské nádraží – Anděl – Kotlářka – Sídliště Řepy. Zrušena byla 31. října 2007.

Dále byla linka 37 v provozu od 1. června do 1. července 2010 při rekonstrukci tratě v úseku Motol – Sídliště Řepy jako náhrada za linky 4, 7 s 14 v oblasti Prahy 5. Byla vedena v trase: Sídliště Barrandov – Hlubočepy – Smíchovské nádraží – Na Knížecí – Radlická. V úseku Sídliště Barrandov – Smíchovské nádraží byly vedeny v ranní špičce vložené spoje.

IMG_0175linka 37 v Kobylisích (foto: MCH)

Potřetí byla v provozu při rekonstrukci uzlu Náměstí Bratří Synků. Jednalo se o přečíslovanou linku 7. Když jela linka 7 z Radlic byla v zastávce Náměstí Bratří Synků převlečena na linku 37 a jela na Vozovnu Pankrác. Když jela nazpátek jela z Vozvny Pankrác na Náměstí Bratří Synků a dále směrem do Vršovic. Důvodem tohoto opatření bylo, že objízdá kolej přes Náměstí Bratří Synků od Vršovic je jen ve směru na Radlickou a ne naopak (kolej, kde se dnes otáčí linka č. 13). Opačným směrem byla proto vedena přes Vozovnu Pankrác. Linka byla v provozu od 15. do 29. listopadu 2011.

Následně byla v provozu kvůli stavbě Trojského mostu od 29. března 2014 do 6. října 2014. Během výluky, kdy se na lince 37 střídali 2 vozy KT8D5.RN2P, byl z bezpečnostních důvodů na dočasně jednokolejné trati od Hercovky k Trojské předáván v zastávce Hercovka dřevěný kolík, který znamenal volnost jednokolejné trati ve špičkách pracovních dnů.

linka 37linka 37 na Trojské (foto: MCH)

Během opravy tramvajové trati mezi zastávkami Kobylisy a Ke Stírce byla  zavedena náhradní tramvajové linka 37, která zajišťovala spojení na 2 odpojených tramvajových větvích – k Vozovně Kobylisy a na Sídliště Ďáblice. V provozu byla od 7. do 13. dubna 2015, poté se sem vrátily opět pravidelné linky.

Fotka dne 10. 4. 2015: Pár aktuálních fotek ze dneška z výluky Ke Stírce - Kobylisy. linka 37 Březiněveská DPP Tatra T3R.P 8531linka 37 na nepoužívaném oblouku od Březiněveské na Střelničnou (foto: MCH)

V ten samý rok byla 37 zavedena 3. října 2015 v trase Černokostelecká – Čechovo náměstí jako náhrada za linku 7, která byla kvůli výluce Otakarova – Koh-i-noor ukončena od Radlické na Náměstí Bratří Synků. Provoz na této lince je zajišťován sólo vozy v intervalu RŠ 6 min, DO 10 min, OŠ 8 min, VE 20 min a o víkendu v intervalu 7,5 – 10 min.

12045780_854491568005570_4613345462495632955_olinka 37 přijíždí do zastávky Koh-i-noor (foto: MCH)

V roce 2016 začala III. etapa rekonstrukce Vršovické ulice od Koh-i-nooru na Kubánské náměstí. Jelikož byla 7 ukončena na Koh-i-nooru, byla v úseku Kubánské náměstí – Černokostelecká zavedena 37. V provozu byla od 27. února do 5. dubna 2016 v intervalech obvyklé tramvajové linky.

DSCN3890první ranní spoj linky 37 při svém odjezdu z Kubánského náměstí (foto: MCH/2016)

12833253_903655719732134_1308622230_n

D

Mapy: Trasa linky 37 od 27. února do 5. dubna 2016: 37 Trasa linky 37 od 3. října 2015: 37_rijen2015 Trasa linky 37 od 7. do 13. dubna 2015: 37_duben2015  

Intervaly:

Pracovní den
Sobota
Neděle
Se
Ve
Do
Od
Ve
Do
Od
Ve
8
10 8
10
15
15
20
20
15
20
  Platný jízdní řád Staré jízdní řády:

Zveřejněno: 3. 5. 2014 Aktualizováno: 9. 3. 2016 Autor: Martin Chour

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *