V roce 1991 udělal Dopravní podnik hl. m. Prahy první pokus na modernizaci vozů T3. Typ byl pojmenován T3G.
Byly rekonstruovány 2 vozy, ev. č. 6551 a ev. č. 7007. Vůz ev. č. 6551 měl novou výzbroj TV8, roku 1994 začal jezdit s cestujícímu, ale roku 2003 sešrotován. Měl ev. č. 8201.
Druhým zrekonstruovaným vozem se stal roku 1992 vůz ev. č. 7007. Přečíslován na ev. č. 8200. Důvodem tohoto vozu je, že byl od roku 1982 po vážné nehodě odstaven (jezdil s vozem ev. č. 7008). Ze začátku byl depován v Hloubětíně, později ve Strašnicích. Došlo k těmto změnám: nové vyklápěcí dveře, oprava vozové skříně, vyklápěcí okna, maticové transparenty BUSE, polopantograf, výzbroj TV8 GTO tyristory, sedmistupňový řadič Sécheron, bezkontaktním řízením trakčního pohonu, vracení energie do trolejí při brždění, protiskluzová a protismyková ochrana, druhé odpružení, protiskluzová krytina a větší laminátová sedadla (20 míst). Vůz byl modrožlutý (“kanárek”), uvnitř hodně hnědý. Do roku 1996 probírali zkušební jízdy, ale pak byl postupně rozebírán v Hloubětína a Ustředních dílnách. Podvozky použity k vozu T6A5.3. Zajímavostí je, že v roce 2000 se začal znovu skládat, ale bez polopantografu ani boční transparent BUSE. Depován ve vozovně Strašnice a začal být od roku 2001 jako záložní vůz, později vypravován na linky 5, 7, 11, 19 a 21. Dne 29. 1. 2007 byl odvezen do Ústředních dílen, kde rekonstruován na vůz T3R.PV ev. č. 8182.
Zveřejněno: 23. 2. 2012
Aktualizováno: 15. 5. 2014
Autor: Martin Chour