K datu otevření nyní rekonstruované tramvajové trati v ulicích Střešovické a Na Petřinách (předpoklad 31. 10. 2015) navrhuje organizace ROPID návazné úpravy v provozu 7 autobusových a dvou tramvajových linek, které proběhly v dubnu letošního roku v souvislosti s otevřením metra A do Motola na území městských částí Prahy 6 (Dejvice, …), Prahy 13, Prahy 17 (Řepy) a Prahy-Zličín. Návrh je podložen průzkumy, stížnostmi cestujících a námitkami městských částí. Změny by měly ovlivnit cestující pozitivně, z mé strany určitě. Přibudou nová spojení, zjednoduší se linkové vedení, omezí se nevyužívané směry, naopak posílí se směry cestujícími velmi žádané a některé linky pojedou i častěji .
Níže přikládáme soupis změn:
Patočkova ulice (180, 184)
- omezení provozu na Patočkově ulici v pracovní dny večer a o víkendech => linka 180 je po 20 hod večerní a o víkendu ukončena již na Vypichu; zavedení návazností na A v Motole u 180 mimo špičky
- důvodem změny je malé využití stávajících linek, avšak je kladen důraz na směrovou nabídku a frekventovanost spojů, zejména během valné části pracovního dne
- zkrácení linky 180, nikoliv 184 je argumentováno vyšším využitím linky 184 večer a o víkendech, jelikož z centra je pro cestující lépe směrovaná (konečná v zastávce Hradčanská); na Dejvickou se dá rychleji dostat také metrem A, u linky 180 naopak večer a o víkendu cílů ubývá (studenti do Suchdola, úřady, …)
Strahov (143, 149)
- vznik nové linky 149, která nahradí linku 143 v úseku Stadion Strahov – Nové Butovice; trasa: DEJVICKÁ – Vozovna Střešovice – Na Petynce – Pod Královkou – Malovanka – Stadion Strahov – Spiritka – Podbělohorská – Klamovka – U Waltrovky – Jinonice – NOVÉ BUTOVICE
- důvodem změny je jednodušší linkové vedení, přetíženost spojů linky 143 z/do Butovic a možnost nasazení na linku 143 kloubové vozy, které by měly být na „čistě“ vysokoškolské lince samozřejmostí
- nová linka 149 nově obslouží zastávku Na Petynce a obnovuje dříve zrušenou zastávku Pod Královkou
143
Období | PD [min] | So [min] | Ne [min] |
---|---|---|---|
Ranní špička / ráno | 5 | 40 | 40 |
Sedlo / dopoledne | 10 | 30 | 40 |
Odpolední špička / odpoledne | 6 | 30 | 30 |
Večer | 40 | 40 | 40 |
149
Období | PD [min] | So [min] | Ne [min] |
---|---|---|---|
Ranní špička / ráno | 12 | 40 | 40 |
Sedlo / dopoledne | 30 | 30 | 40 |
Odpolední špička / odpoledne | 15 | 30 | 30 |
Večer | 40 | 40 | 40 |
Oblast Ruzyně a Liboce (108, 168, 264)
- linka 108 je nově od Petřin ukončena už v zastávce Ciolkovského (přes Staré náměstí, U Prioru a Divoká Šárka), naopak je prodloužena z Poliklinika Petřiny po lince 168 do Střešovic a následně na Bořislavku (náhrada za linku 168)
- linka 168 je nově od Vypichu vede Ankarskou ulicí přímo na Petřiny, následně na Sídliště Petřiny a Staré náměstí po trase linky 108 do Jivin a na Bílou Horu (náhrada za linku 108 a 168)
- linka 264 je nově vedena z Vypichu po trase linky 168 na Sídliště Petřiny, následně pak na Petřiny až na svou konečnou Poliklinika Petřiny (náhrada za linku 168); zároveň je linka 264 vedena na Poliklinku Petřiny, resp. Petřiny i o víkendech v období od 9 do 20 hodin a v PD opět až do 20 hodin; možná změna čísla z 264 na 164
- důvodem změny je zmatečná a cestujícími často nechápaná trasa linky 108, které sebe samou potkává celkem ve 2 zastávkách, posílení dle průzkumů atraktivního směru Staré náměstí – Petřiny (na metro A) a požadavky Prahy 17 na vedení linky 264 k metru A na Petřiny i o víkendu a v PD až do 20 hodin
108
Období | PD [min] | So [min] | Ne [min] |
---|---|---|---|
Ranní špička / ráno | 30 | 60 | 60 |
Sedlo / dopoledne | 30 | 60 | 60 |
Odpolední špička / odpoledne | 30 | 60 | 60 |
Večer | 60 | 60 | 60 |
168
Období | PD [min] | So [min] | Ne [min] |
---|---|---|---|
Ranní špička / ráno | 30 (15*) | 60 | 60 |
Sedlo / dopoledne | 30 | 60 | 60 |
Odpolední špička / odpoledne | 30 (15*) | 60 | 60 |
Večer | 60 | 60 | 60 |
* vložené spoje ve špičkách v úseku Nové Butovice – Nemocnice na Homolce
264
Období | PD [min] | So [min] | Ne [min] |
---|---|---|---|
Ranní špička / ráno | 20 | 30* | 30* |
Sedlo / dopoledne | 30 | 30* | 30* |
Odpolední špička / odpoledne | 20 | 30* | 30* |
Večer | 30* ** | 30* ** | 30* ** |
*v úseku Zličín – Sídliště Řepy je linka v provozu pouze v pracovní dny cca do 20:00 hod.
**v úseku Bílá Hora – Poliklinika Petřiny je linka v provozu celotýdenně od 9:00 do 20:00 hod.
schéma vedení linek před a po změně (foto: ropid.cz)
Tramvaje – Dejvice (5 a 20)
- prohození konečných linek 5 (nově na Divokou Šárku) a 20 (nově na Podbabu)
- prohození konečným by zapříčinilo souběžné odjíždění linek 5 a 8 z Podbaby které nejde při dnešním stavu nikterek vyřešit (proklad 5 s 26 v úseku Dlouhá třída – Vozovna Strašnice), proklad 8 s 26 v úseku Letná – Náměstí Republiky) a nabídnutí cestujícím z oblasti Podbaby a Suchdola přímé spojení do západní části Prahy, zejména na Smíchov
Autobusy – Dejvice (131)
- mírné omezení provozu na lince 131 v ranní špičce ze 4 na 5 minut, kvůli rovnoměrnějšímu využití, které nastalo s otevřením metra A do Motola (odvoz cestujících jak na Dejvickou, tak na Bořislavku
Podrobnější informace zde
Zveřejněno: 26. 8. 2015
Autor: Martin Chour
2 reakce na Jaké změny pro nás připravuje Ropid od 31. 10. 2015?