Muzejní noc 2014

 

Dne 14. 6. 2014 se konala 11. Muzejní noc. Bylo v provozu celkem 11 autobusových linek označené čísly 1 – 11, které jezdily od 18:30 do 1 hodiny v noci.

linka 2linka 2 u ZOO (foto: MCH)

První muzea a všelijaké památky se otevřely v 19 hodin a zavíraly buď o půlnoci nebo v jednu.  Letos se do Pražské muzejní noci zapojilo 39 muzeí, galerií a dalších kulturních institucí v 69 objektech. Nováčky letošního ročníku byly Galerie FUTURA a Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy v Praze. I Kromě Dopravního podniku h. m. Prahy se na Muzejní noci podílelo Národní muzeum a Asociace muzeí a galerií ČR ve spolupráci s dalšími institucemi. Peníze byly sehnané od Ministerstva kultury ČR a Magistrátu hl. m. Prahy a tak byla Muzejní noc zdarma.

výtopna Zlíchovvýtopna Zlíchov (foto: MCH)

Pokud se budu bavit o linkách autobusů mezi objekty, tak ty byly hodně narvané, nejvíce linka 2 a 9. Autobusy linek 1 – 10 vyjížděly ze Staroměstské a linka 11 ze Smíchovského nádraží. První linkou byla linka 1 (771), která vedla v trase Staroměstská – Vítkov – Staroměstská. Interval byl 7 – 8 minut a jezdila ve standartních autobusech. Vytížená byla hlavně k Armádnímu muzeu, hlavně od 20 do 22 hodin. Druhou linkou byla linka 2 (772) v trase Staroměstská – Trója. Tato linka byla provozována ve standardních vozech v intervalu 7 – 8 minut. Linka byla hodně narvaná a cestující se často do autobusu nevešli. Nejvíce lidí jezdilo touto linkou od 18:30 do 23, ale spoje byly narvané až do 1 v noci.

linka 2JŘ linky 2 (foto: MCH)

Třetí linkou byla linka 3 (773), která vedla centrem a po magistrále, tedy v trase Staroměstská – Muzeum – Vyšehrad – Staroměstská. Linka byla provozována v intervalu 5 minut v kloubových vozech, přitom by stačily na tuto linku jen standardní autobusy. Vytíženost byla hodně malá a vozy se mohly dát na více potřebné linky. Od 18:30 jezdilo v autobuse linky 3 cca 10 lidí a až později se trochu zaplňovaly. Již čtvrtou linkou byla linka 4 (774), která jezdila také v intervalu 5 minuty, ale ve standardních vozech. Trasa vedla takto Staroměstská – Hradčanské náměstí – Staroměstská. Linka byla vytížená hlavně mezi 19 až 22 hodinou, když lidé jezdili k památkám a z památek. Naštěstí se tu obešlo bez kapacitních problémů.

linka 4linka 4 na Staroměstské (foto: MCH)

Pátou linkou byla linka 5 (775), která vedla v trase Staroměstská – Malostranské náměstí – Staroměstská. Linka nabírala největší zpoždění. Vedla totiž přes újezd a Malostranské náměstí. Jízdní řád skoro nedodržovala a, i když byla jedna z nejkratších, o cestující nebylo nouze. Interval byl stanoven na 7 – 8 minut a nejvíce pasažérů jezdilo kolem 20., 21. a 22. hodiny. Nejdelší linkou o Muzejní noci byla linka 6 (776), která jela až do Ctěnic. Trasa byla následující: Staroměstská – Letecké muzeum – Ctěnice (pouze vybrané spoje) – Staroměstská. Interval byl po 10 minutách, někdy po 5 (spoje do Ctěnic). Nasazeny byly však kloubové autobusy, které byly plné. Cestující cestoval hlavně v podvečerních a večerních dobách touto linkou. Problém byl však otáčení autobusů ve Ctěnicích. Když jsem byl ve Ctěnicích, trvalo asi 10 minut řidiči, než se vytočil a jel nazpátek.

 

linka 6linka 6 na Staroměstské (foto: MCH)

Linka, která vedla na Letnou a do Technického muzea byla linka 7 (777). Linka jezdila ve standardních autobusech v intervalu 7 – 8 minut. Trasa byla následující: Staroměstská – Malostranská – Muzejní – Staroměstská. Další linkou byla linka 8 (778), která jela v trase Staroměstská – Dejvická – Staroměstská. Interval byl 10 minut a řidiči nestíhali oběd celou trasu včas. Nasazeny byly standardní vozy a autobusy byly celou dobu dost narvané, hlavně od 20 hodin. Další linkou v pořadí byla linka 9 (779). Tato linka jezdila jako skoro všechny ve standardních vozech v intervalu 5 minut. Trasa vedla hlavně přes centrum a lidé se do autobusu někdy ani nevešli. Někdy se musely posílat zálohy. Trasa: Staroměstská – Výtoň – Albertov – I. P. Pavlova – Florenc – Staroměstská.

linka 9zastávky linky 9 (foto: MCH)

Předposlední linkou byla linka 10 (780), která jela v trase: Staroměstská – Obora Hvězda – Malostranské nám. – Staroměstská. Tato linka byla nová a obsluhovala nově i Švandovo divadlo, Kobrovu, Holečkovu a Malovanku. Její obsazenost byla optimální. Poslední linkou byla linka 11, která nevyjížděla ze Staroměstské, ale ze Smíchovského nádraží. Interval byl dokonce 15 – 30 minut, což byl oproti ostatním muzejním linkám docela velký převis. Nasazeny byly standardní autobusy v krátké trase: Smíchovské nádraží – MeetFactory – Smíchovské nádraží. Při muzejní noci byly vypravovány byly pouze nízkopodlažní autobusy, tedy Citybusy, Sorky a v záloze byl i Solaris.

 

11

BUSE panel linky 11 (foto: MCH)

Metro bylo prodlouženo do 1:30 v noci, byly posíleny noční tramvaje, nasazením souprav a také posílení denní dopravy od 19 hodin. Například linka 7 v soupravě. Problém byl i s nočními autobusy, které posíleny nebyly a někdy se cestující do autobusu nevešli, hlavně mezi 0 – 2 hodinou ranní. Infolinka Dopravního podniku hl. m. Prahy byla prodloužena do 1 hodiny. Tramvajová linka číslo 17 a 24 byla od 18:15 hodin do ukončení provozu v úseku Čechův most – Staroměstská obousměrně odkloněna přes zastávku Malostranská. Na Staroměstské se prodávali také různé věci a návštěvníci si mohli vzít různé odznaky a plánky. Bylo zde také mnoho akcí. Další Muzejní noc se uskuteční nejspíše příští rok (2015) a bude asi podobná jako 11. Muzejní noc.

linka 10zastávka linky 10 (foto: MCH)

Fotografie:

Zveřejněno: 15. 6. 2014 Autor: Martin Chour

2 Responses to Muzejní noc 2014

  1. Luki7 říká:

    Oni se ve Ctěnicích točili? Správně měli pokračovat od Leteckého muzea rovně, projet okolo Vinořského hřbitova a rovně do Ctěnic. Odtud pokračovat rovně okolo zastávek Sovenická a Zamašská zpět do Kbel.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.