Linka B

 

Linka B

Faktické údaje:

  • Provozní délka: 25 704 m
  • Jízdní doba: zhruba 42 minut
  • Počet stanic: 24
  • Nejhlubší stanice: Můstek B – 40,3 m
  • Typy obsluhujících vozidel: 81 – 71 M
  • Zabezpečovací zařízení: ARS
  • Depo: Depo Zličín (DZ)

Úseky:
Úsek I.B; Smíchovské nádraží – Florenc:

  • Zahájení provozu: 02. 11. 1985
  • Provozní délka:  4870 m
  • Počet stanic: 7 (Smíchovské nádraží, Anděl, Karlovo náměstí, Národní třída, Můstek, Náměstí Republiky, Florenc)

Úsek II.B; Florenc – Českomoravská:

  • Zahájení provozu: 22. 11. 1990
  • Provozní délka: 4 430 m
  • Počet stanic: 4 (Křižíkova, Invalidovna, Palmovka, Českomoravská)

Úsek III.B; Nové Butovice – Smíchovské nádraží:

  • Zahájení provozu: 26. 10. 1988
  • Provozní délka: 4 888 m
  • Počet stanic: 3 (Radlická, Jinonice, Nové Butovice)

Úsek IV.B; Českomoravská – Černý Most:

  • Zahájení provozu: 8. 11. 1998
  • Provozní délka: 6 406 m
  • Počet stanic: 2 (Vysočanská, Kolbenova, Hloubětín, Rajská zahrada, Černý Most)

Úsek V.B; Nové Butovice – Zličín:

  • Zahájení provozu: 11. 11. 1994
  • Provozní délka: 5 112 m
  • Počet stanic: 5 (Hůrka, Lužiny, Luka, Stodůlky, Zličín)

Stanice linky B: 

  • Zličín – hloubená koncová stanice vystavěná v polích; nyní se v okolí nachází obchodní centra, za stanicí se nachází 3 obratové koleje, dvě krajní vedou do blízkého depa Zličín
  • Stodůlky – nejhlubší stanice pátého úseku, velmi tmavý design
  • Luka – prosklená povrchová stanice obsluhující okolní sídliště, Řeporyje a staré Lužiny
  • Lužiny – hloubená stanice místního významu – v okolí stanice se nachází obchodní pasáže
  • Hůrka – z části hloubená stanice, z jihu prosklená
  • Nové Butovice, Jinonice, Radlická, Smíchovské nádraží, Anděl, Karlovo náměstí, Národní třída (není v provozu), Můstek, Náměstí Republiky, Florenc, Křižíkova, Invalidovna, Palmovka, Českomoravská, Vysočanská, Kolbenova, Hloubětín, Rajská zahrada, Černý most

10 Responses to Linka B

  1. dominik.lhot říká:

    Překlep to nejde postavit 2 část v roce 1990 a 3 v roce 1988 a aktualizujte stránku

  2. dominik.lhot říká:

    A taky nevíte že rok 1994 je dřív než rok 1998. Jestli jo tak je to překlep a jestli ne tak jste úplně blbej

  3. dominik.lhot říká:

    Blbečku

  4. Ondřej Šimák říká:

    Stanice Národní třída je už pěkně dlouho v provozu ale tady je napsáno že není. Opravte to prosím 🙂

  5. Jiří Vaněk říká:

    Teď by to spíš měli napsat ke stanici JINONICE

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.