Linka 210

 

 Pražská autobusová linka 210

V provozu: všední dny (od 4:30 do 20:30 hodin)

Typ autobusu: midibus

Dopravce: STENBUS, s.r.o.

Garantované nízkopodlažní spoje: ne

Konečné zastávky: 2 (Nádraží Klánovice, Netušilská)

Přestup na metro: žádný

Doba jízdy: 9 min ve směru na Netušilskou a 6 min ve směru na Nádraží Klánovice

Délka linky: 4 km ve směru na Netušilskou a 3 km ve směru na Nádraží Klánovice

Zastávky:

Nádraží Klánovice (V) – Hulická (T) – Hulická (Z) (×) – Újezd nad Lesy (T) – Polesná (T) – Polešovická (×) – Podlužanská (×) – Pilovská (×) – Netušilská

Historie:

Poprvé byla 260 zavedena 28. března 1983 v trase: Sokolovská (dnes Florenc) – Dopravní podniky (dnes poblíž Vltavské) – Podhajská pole – Čimice. Linka 260 neměla dlouhé trvání, jezdila totiž jen ve špičkách pracovních dnů a tak 4. listopadu 1984 byla zrušena.

260linka 260 ve své původní trase (foto: PH)

Podruhé byla 260 zavedena 1. září 1986 v trase bývalé linky 456 v trase: Špejchar – Hradčanská – Stavební stroje Zličín – Sídliště Zličín (původní linka 456 jela v trase Špejchar – Stavební stroje Zličín). Od tohoto data byl provoz linky 260 oproti lince 456 ve špičkách pracovních dnů obousměrně (linka 456 byla v provozu jen ve špičkách pracovních dnů, přičemž v ranní špičce jela pouze ve směru Špejchar – Sídliště Zličín a v odpolední špičce pouze v opačném směru). Bohužel byla již 27. října 1988 zrušena.

260linka 260 s midibusem (foto: MCH)

Již 2. června 1989 můžeme vidět linku 260 znovu. Vyjíždí totiž v trase Horčičkova – Družby (dnes Opatov) – Spořilov – Koh-i-noor. Provozní parametry byly jako u předcházejících variant mizerné. Jezdila totiž jen v ranní špičce a pouze ve směru Koh-i-noor.V listopadu 1993 byla prodloužena z Koh-i-nooru na Slavii. Od prosince 1995 je prodloužena do trasy: Jižní Město – Háje – Opatov – Chodovec – Spořilov – Koh-i-noor – Kavkazská. Již v lednu 1997 je však zkrácena z Kavkazské na Koh-i-noor.

260linka 260 ve své původní trase (foto: PH)

Od 19. dubna 2005 se z „dvěstěšedesátky“ stává polookružní linka. Jezdila proto v trase Jižní město – … – Koh-i-noor – Slavia – Spořilov – Chodovec – Opatov – Háje – Jižní Město. Od Koh-i-nooru jezdily v polookružní trase jen vybrané spoje! Navíc je 260 provozována jak v ranní, tak v odpolední špičce pracovního dne. Od 2. září 2006 je vedena mezi Koh-i-noorem a Slávií přes Kavkazskou, Na Mičánkách a Bělocerkevskou. Ke 2. září 2006 byl provoz zaveden i mimo špičky pracovních dnů do 21:30. K 30. září 2009 byla zrušena a částečně nahrazena prodlouženou linkou 135.

Po čtvrté byla zavedena 11. prosince 2011 ve zcela nové trase: Nádraží Klánovice (V) – Hulická – Újezd nad Lesy (pouze v uvedeném směru) – Polesná (pouze v uvedeném směru) – Polešovická – Pilovská – Netušilská. Dopravcem tentokrát nebyl Dopravní podnik hl. m. Prahy, nýbrž Stenbus. Se začátkem provozu byla provozována celotýdně, a to v PD od 5:30 do 20:30 a v SN od 8 do 20 hodin. Víkendový provoz netrval dlouho – již 30. června 2012 byl zrušen. Od 1. července 2012 jezdí na lince 260 midibusy.

260linka 260 ještě se standardními vozy Stenbusu (foto: PH)

Mapa: 260 Intervaly:

Pracovní den
Se
Ve
30
60
30
30*

*jezdí pouze do 20:30 hodin Zajímavá místa na trase:

  • Nádraží Klánovice – železniční zastávka Praha-Klánovice – turistické východiště do oblasti Klánovického lesa
  • Hulická – Úřad městské části Praha 21

Platný jízdní řád

Staré jízdní řády:

Fotografie z linky:

260linka 260 na Nádraží Klánovice (foto: PH)

Zveřejněno: 29. 4. 2014 Autor: Martin Chour

One Response to Linka 210

  1. Tomáš říká:

    Linka je od 29.4.2017 přečíslovaná na linku číslo 210, žádám o opravu, děkuji.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.