Linka 100

 

Pražská autobusová linka 100

V provozu: celotýdenně

Typ autobusu: kloubový

Dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s.

Garantované nízkopodlažní spoje: ano (všechny spoje)

Konečné zastávky: 2 (Zličín, Letiště/Terminál 1)

Přestup na metro: B

Doba jízdy: 16/18 min

Délka trasy: 11/12 km

Zastávky:

Zličín (B) – K Letišti – Terminál 3 (×) – Na Padesátníku (×)  – U Hangáru – Schengenská (Z) (×) – Terminál 1 (T) – Terminál 2 – Terminál 1 (Z) – Letiště (T)

Historie:

Linka 100 poprvé vyjela 8. července 2002 v trase Zličín – Letiště Ruzyně (dnes Letiště) a převážná část její trasy vedla a také stále vede po Západní spojce. V této trase zůstala linka 100 do dnešní doby. Důvodů ke vzniknutí linky 100 bylo hned několik.  Prvním důvodem bylo spojení na Zličín, které umožnila tzv. Západní spojka, druhým důvodem byla posila linek 119 (Dejvická – Letiště) a 179 (Nové Butovice – Letiště) k Letišti Ruzyně (dnes Václava Havla), které bývaly často přeplňovány a byly na hranici své kapacity a třetím důvodem byla lepší dostupnost k letišti.

Linka 100 na Zličíně.linka 100 na Zličíně (foto: JP)

Ze začátku byl na lince interval 30 minut, který byl ve všední dny od roku 2003 změněn na atraktivnější interval 15 minut. Od 6. března 2011 byly na linku 100 nasazovány kloubové autobusy.

Mapa:

100

Intervaly:

Pracovní den
Sobota
Neděle
Se
Ve
Do
Od
Ve
Do
Od
Ve
7-15
15
15
30
20-30
20-30
30
20-30
20-30
30
  Platný jízdní řád

Staré jízdní řády:

Vozový jízdní řád:  

Zajímavá místa na trase:

  • Zličín – metropole Zličín, depo Zličín

Depo Zličíndepo Zličín (foto: MCH)

  • Terminál 3 – staré letiště Ruzyně
  • U hangáru hangár pro letadla
  • Terminál 1 – letiště Ruzyně (přestup na letadla)
  • Terminál 2 – letiště Ruzyně (přestup na letadla)
Fotografie:

linka 100 na Terminálu 1 (foto: JAH)

Video:

Zveřejněno: 18. 4. 2012 Aktualizováno: 14. 10. 2016 Autor: Martin Chour

5 Responses to Linka 100

  1. kuba111329 říká:

    Pěkné a zajímavé. Prosím pokud by to šlo udělat článek o lince 391.Děkuji

  2. Miloš Holoubek říká:

    Dobrý den , zajímalo by mne , proč autobusy linky 100 používají delší , časově i finančně náročnější trasu ze Zličína na letiště a zpět přes Rozvadovskou spojku , která bývá často přeplněná auty obzvláště v okolí Metropole . Daleko kratší a rychlejší je trasa po Řevnické , dále Na Radosti a na Pražský okruh . Pracuji na Letišti V. Havla , používám k dopravě linku 100 , Metro a příměstské linky 317 , 320 a 321 a proto bych uvítal jakékoli zlepšení návaznosti spojů MHD . S pozdravem M . Holoubek 22 . 7. 2015 Mníšek pod Brdy.

    • Jakub Platil říká:

      Dobrý den, my jsme pouze dopravní fanstránka, MHD ani příměstskou dopravu neorganizujeme. To má na starosti ROPID. Děkujeme za pochopení.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.