Integrace Byšicka

 

V říjnu 2017 by mělo dojít k integraci Byšicka do PID. Ropid počátkem srpna rozeslal obcím první návrh linkového vedení, který vám níže představujeme.

Článek mluví pouze o návrhu na vedení linek – nejedná se o finální podobu!

Mapa v plné velikosti – původní stav

Mapa v plné velikosti – navrhovaný stav

integrace Byšicka – jízdní řády

Mapa současného linkového vedení:    – jak pracovat s mapou?
kvalitnější verzi se nám bohužel nepodařilo sehnat

 

Mapa navrhovaného linkového vedení:    – jak pracovat s mapou?

Změny podrobně:

Roudnice – Mělník – Mladá Boleslav

Díky spojení linek 250022 a PID 467 by mělo dojít ke zřízení spojení Roudnice – Mělník – Mladá Boleslav, které bylo dosud možné využít pouze s přestupem na Mělníku. V této trase pojedou všechny dnešní spoje linky 467 z Roudnice na Mělník, přibudou ale i nové spoje.

Z Roudnice na Mělník bude zřízen nový večerní pár spojů v pracovní dny – v 19:50 z Roudnice a v 19:33 z Mělníka.

V úseku z Mělníka na Mladou Boleslav se zřizují v pracovní dny 2 páry spojů ve večerním období – z Mladé Boleslavi v 18:30, 22:30 a z Mělníka v 16:25 a 20:25. Dnešní spoj v trase Vysoká Libeň – Mladá Boleslav ve 4:45 nově vyjíždí už z Mělníka ve 4:25. Mimoto se ruší spoj ve 13:05 z Mělníka na Mladou Boleslav a zavádí se nový spoj v 7:25. Naopak ruší se spoje v PD v trase Mělník,,aut.st. – Byšice,,záv. v 6:50 (možné je využít spoj v 6:25) a 15:55 (možné využít spoj v 15:25) a v opačném směru z Byšic v 6:25 (možné je využít spoj v 6:15) a 7:10 (možné je využít spoje v 7:15 a 7:18). Zřízen je také nový dopolední spoj z Byšic na Mělník v 9:15.

Velkou změnou ale projde víkendové spojení – zřízeny budou 3 páry spojů v sobotu a 4 páry spojů v neděli v celé trase Roudnice – Mladá Boleslav v intervalu cca 4 hodiny (dosud nebylo víkendové spojení zajištěno vůbec).

Osud linky 220047 je zatím neznámý. 

Byšice – Mělník – Kokořín – Dobřeň

Současná městská linka na Mělníku bude na obou svých koncích prodloužena – jedním směrem do Byšic, druhým směrem na Dobřeň. Nahradí tak současné linky 250013, 250014, 250020, 250023 a 250072.

V současné trase dochází ke zrušení posilového spoje z Chloumku během 7. hodiny, zřízení nového páru spojů na Chloumek kolem 6. hodiny a zrušení večerního páru spojů o víkendu (ze Skuhrova v 17:57, z Chloumku v 18:47)

Oproti současným autobusovým linkám do Hostína, Mělnického Vtelna a Velkého Borku pojedou autobusy z autobusového nádraží ještě celým Mělníkem, tj. horem přes centrum. Cestujícím z autobusového nádraží se tak časově vyplatí do Mělnického Vtelna a Velkého Borku využít vlak. Z Mělníka do Velkého Borku, Mělnického Vtelna a Hostína nově jedou spoje během 5., 6. a 14. hodiny, zpět z Hostína na Mělník nově kolem 14., 15. a 17. hodiny.

Z Hostína se zároveň ruší spojení ke vlaku do Všetat, možné je ale dojet ke vlaku do Byšic, ovšem v omezeném režimu. Ruší se totiž spoje z Hostína během 11. a 16. hodiny, do Hostína během 7. a 11. hodiny, přesto se ale zavádí nový spoj z Byšic v 16:47.

Všechny spoje na Kokořín a Dobřeň jedou vyjma ranního zrychleného pomalejší variantou přes Neuberk a Chloumek. V pracovní dny nedochází v úseku Mělník – Kokořín – Dobřeň ke změnám v počtu spojů, zlepšení se ale dočkají cestující o víkendu – přes Vysokou, Kokořín a Dobřeň až do Střezivojic pojedou v sobotu i v neděli 2 páry spojů (dosud pouze jeden pár spojů v neděli, který jel zrychleně do Prahy). Nedělní spoj bude ukončen na Mělníku, kde se bude přečíslovávat na linku 369 a pojede dále do Prahy.

Neratovice – Kostelec nad Labem – Všetaty

Současný pár spojů na lince 250025 je převeden na linku PID 476, stejně tak jediný spoj do Konětop na lince 250023.

Všetaty – Mšeno

Výrazně je rozšířeno spojení ze Mšena ke vlaku do Všetat, kam dnes jede pouze jeden spoj v pracovní dny a jeden pár spojů v neděli. Všechny spoje na lince 250023 v trase Všetaty – Byšice budou totiž prodlouženy po trase linky 250017 přes Chorušice do Mšena. Tím bude omezeno spojení z Mělníka do Mšena, nicméně cestující nadále budou moci využít další autobusové linky a zejména vlak z Mělníka (většina cestujících do Mšena přes Byšice dosud nejezdila).

Zrušeny budou spoje ze Všetat do Byšic ve 12:45, 14:00 (možné je využít spoj ve 13:20 a 15:00), zpět ve 12:30, 14:20 (možné je využít spoj ve 13:05, 15:05). Naopak zaveden bude spoj z Byšic v 8:04.

Na Mšeno se cestující nově dostanou přes Chorušice v pracovní dny během 8. a 20. hodiny, ze Mšena během 9., 14., 16. a 18. hodiny. Ruší se spoj ze Mšena v 6:00.

Zlepšeno je výrazně také víkendového spojení – v trase Všetaty – Mšeno pojedou o víkendu 3 páry spojů (dnes pouze 1 pár spojů v neděli, který jel přímo do Prahy). Všechny spoje nově pojedou přes Zahájí.

Osud linky 250026 je zatím neznámý.

Všetaty – Kly – Mělník

V této trase dnes jezdí dvě autobusové linky – linka PID 472 a linka 250023. Zatím není jasné, jestli se 2 páry spojů se zrušené linky 250023 převedou na linku PID 472 nebo budou nenávratně zrušeny. Stejně tak, jestli bude nahrazen nedělní spoj linky 250018.

 

V rámci změn dochází ke zrušení dalších spojů v trase Mělník,,aut.st. – Mělník,Mlazice,žel.zast. (většina spojů je nově ukončena v zast. Mělník,,aut.st.) – konkrétně 13 spojů z Mlazic a 12 do Mlazic v pracovní dny – nadále je možné využít linky PID 349, 369 a neintegrované linky.

 

Zveřejněno: 6. 8. 2017
Aktualizováno: 29. 8. 2017
Autoři: Martin Chour+Vojtěch Vilímec

One Response to Integrace Byšicka

  1. Rostislav Adam říká:

    Obávám se, že by mělo být zmíněno, že mělo dojít. Bohužel, RoPID sám posunul realizaci integrace Byšicka na prosinec 2017. Dle https://pid.cz/trvale_zmeny/trvale-zmeny-v-rijnu-2017/ z 4.10.2017 se už nepočítá s realizací integrace v říjnu, byť se tam s tím počítalo. Integruje se tak s předstihem pouze vlak.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.