Kategorie: Aktuality

Šest nových kloubových autobusů pro příměstskou dopravu

Kolem Prahy začaly být nasazovány první dva autobusy, které plní nové standardy kvality Pražské integrované dopravy. Konkrétně jde o  vozidla Solaris Urbino 18 IV. generace dopravce ČSAD Střední Čechy. Nasazeny budou na linkách 367 a 375. 

V pátek ROPID a dopravce ČSAD Střední Čechy představili nový kloubový autobus pro příměstské linky. (foto: ROPID)

„Vozidla jsou v rámci pilotního projektu s dopravcem ČSAD Střední Čechy vybavena již podle nových standardů kvality, které budou platit pro všechny autobusové linky PID v Praze a Středočeském kraji od roku 2020,“ uvedl ředitel organizátora dopravy ROPID Petr Tomčík. K povinným novinkám patří například celovozová klimatizace, pohodlnější sedadla, více prostoru pro kočárky a invalidní vozíky, LCD obrazovky s informacemi o trase včetně návazných spojů nebo zvýšený počet tlačítek znamení k řidiči.

„V kategorii kloubových autobusů dodala firma Solaris pro potřeby ČSAD Střední Čechy od roku 2009 již 15 autobusů. Nové vozy budou zajišťovat provoz zejména na našich nejvytíženějších linkách 375 a 367 mezi Prahou a Brandýsem nad Labem-Starou Boleslaví,“ zmiňuje ředitel ČSAD Střední Čechy Štěpán Ševčík.

Dopravce ČSAD Střední Čechy je aktuálně jediným dopravcem, který má vozidlo vybaveno dle standardů ROPIDu od roku 2020. (foto: ROPID)


Na prezentaci v Letňench byli zástupci ROPIDu, ČSAD Střední Čechy, Solarisu. (foto: ROPID)


Některá sedadla mají modrou barvu, na nich mohou sedět jen nevidomí. (foto: ROPID)


Zadní část interiéru. (folto: ROPID)

Autobus má červená sedadla, nerezová madla a modře zvýrazněná sedadla pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace a jízdné lze platit bezkontaktními kartami nebo mobilní aplikací PID Lítačka, čímž splňuje podmínky podle nových standardů kvality PID. Autobusy jsou vybaveny výkonnými motory DAF a jsou opatřeny automatickou převodovkou. Motory splňují nejpřísnější normu Euro 6. Nové autobusy jsou dlouhé 18 metrů, široké přes 2,5 metru a vysoké přes tři metry. Do autobusu se vejde 136 pasažérů, 46 míst je k sezení. První dva autobusy nemají nové jednotné čalounění, o kterém jsme informovali 20. listopadu. Zbylé čtyři ho již budou mít.  

Vojtěch Jánský

Na stránkách začal pracovat v lednu 2018 na městských linkách. Od května 2018 je zástupcem šéfredaktora stránek. V říjnu 2018 ukončil práci na městských linkách a nyní se věnuje denním článkům.

Nedávné příspěvky

Na oslavy trolejbusů historickou Karosou

Rok 2021 přinesl do světa trolejbusů dvě zajímavá výročí: 80 let od zahájení provozu a…

před 3 roky

Nové barvy PID. Ale proč?

V roce 2019 zveřejnila příspěvková organizace ROPID, pověřená řízením dopravního systému Prahy a Středočeského kraje…

před 3 roky

Integrace Berounska od 13.12.2020

Dnem 13.12. bude do systému PID zařazeno Hořovicko a Berounsko. Stávající linku 380 do Berouna…

před 3 roky

HOBR Expres ve Zdibech je minulostí

Dnem 15.11. naposledy vyjela linka HOBR Expres. Do 2.11. ji provozoval dopravce SAND, od 3.11.…

před 3 roky

Na několik měsíců bude uzavřen vestibul Na Knížecí

Ode dne 1.11. byl uzavřen výstup Na Knížecí ze stanice Anděl v rámci výměny eskalátorů.…

před 3 roky

Arriva a její odřeknuté spoje

Arriva střední Čechy již 14. června v Plzeňském kraji nahradila více jak 20 let operující…

před 4 roky