Kategorie: Aktuality

EuroAWK vyhrožuje uzavřením stanic metra na měsíc

Rozřešení kauzy vitrín v metru nebude tak jednoduché. Společnost euroAWK, která prohrála spor o reklamní city light vitríny v metru, zvažuje, že podá dovolání k Nejvyššímu soudu proti rozhodnutí Městského soudu v Praze. Tvrdí, že bude muset kvůli odstranění svých zařízení pro reklamu zavřít na měsíc stanice metra. DPP to považuje za nesmysl.

Společnost musí do měsíce vyklidit 1200 reklamních ploch. Podle společnosti by se muselo metro na měsíc zavřít. (zdroj: Euro.cz)

Pokud bychom měli soudem uložené povinnosti dostát a ve stanovené lhůtě všechna reklamní zařízení odstranit, muselo by s ohledem na bezpečnost cestujících v metru dojít k uzavření provozu celého metra na všech jeho trasách, a to minimálně na dobu jednoho měsíce. Vzhledem k tomu, že se jedná o více než 1 200 reklamních ploch, nelze tuto povinnost během tak krátké doby jiným způsobem splnit,“ řekla ČTK Bärbel Nieten, jednatelka společnosti euroAWK.

 „Po celou dobu vedení sporu euroAWK cílí na maximalizaci doby užívání majetku DPP, protože se pro euroAWK jedná o klíčový a lukrativní byznys. Ostatně v rámci soudního sporu byla ze strany euroAWK navrhována dokonce lhůta dvou let pro vyklizení CLV vitrín, tomuto požadavku však soud zcela logicky nemohl vyhovět,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková a dodává: „Jsou umístěny ve veřejně přístupné části metra, tj. zejména ve vestibulech, spojovacích chodbách a na nástupištích, a nijak tak nezasahují do samotného provozu metra.“ Dle jejích slov DPP očekává předložení plánu odstranění vitrín.

„Společnost euroAWK i přesto, že její smlouva stále trvala, byla navíc již v roce 2014 připravena změnit smluvní podmínky nájmu reklamních ploch v pražském metru ku prospěchu DPP, kdy euroAWK nabídla zejména podstatné navýšení smluvního nájemného. DPP však tyto výhodné podmínky paušálně odmítl,“ uvádí tisková zpráva.

Podle euroAWK se jedná o mediální kampaň a byla jí tak způsobena škoda. „Byla jí způsobena nejen značná materiální újma, ale i podstatné poškození dobré pověsti. Z tohoto důvodu bude euroAWK požadovat po DPP odpovídající kompenzaci a zvažuje související právní kroky,“ zmínila firma v prohlášení.

DPP dostával od společnosti euroAWK za každý poutač zhruba 9 200 korun ročně, BigBoard mu nabídl částku 38 563 korun. DPP tak dostane o 35 milionů ročně více. Podnik tvrdí, že reklamní společnosti skončila smlouva před pěti lety a tedy využívala poutače v metru neoprávněně. Zástupci euroAWK tvrdí, že jim kontrakt vyprší až v dubnu 2019. Soud podle firmy také konstatoval, že smlouva měla skončit letos 20. dubna. 

Vojtěch Jánský

Na stránkách začal pracovat v lednu 2018 na městských linkách. Od května 2018 je zástupcem šéfredaktora stránek. V říjnu 2018 ukončil práci na městských linkách a nyní se věnuje denním článkům.

Nedávné příspěvky

Na oslavy trolejbusů historickou Karosou

Rok 2021 přinesl do světa trolejbusů dvě zajímavá výročí: 80 let od zahájení provozu a…

před 3 roky

Nové barvy PID. Ale proč?

V roce 2019 zveřejnila příspěvková organizace ROPID, pověřená řízením dopravního systému Prahy a Středočeského kraje…

před 3 roky

Integrace Berounska od 13.12.2020

Dnem 13.12. bude do systému PID zařazeno Hořovicko a Berounsko. Stávající linku 380 do Berouna…

před 3 roky

HOBR Expres ve Zdibech je minulostí

Dnem 15.11. naposledy vyjela linka HOBR Expres. Do 2.11. ji provozoval dopravce SAND, od 3.11.…

před 3 roky

Na několik měsíců bude uzavřen vestibul Na Knížecí

Ode dne 1.11. byl uzavřen výstup Na Knížecí ze stanice Anděl v rámci výměny eskalátorů.…

před 4 roky

Arriva a její odřeknuté spoje

Arriva střední Čechy již 14. června v Plzeňském kraji nahradila více jak 20 let operující…

před 4 roky