Kategorie: Aktuality

Od konce října se vrátil pod Vyšehrad Šemík

Již od 29. října 2018 pluje na Smíchově přívoz Vyšehrad. Ten nahradil přes zimu zrušený přívoz P5. Ten však není zahrnut do systému Pražské integrované dopravy, a tak na něm nemohou cestující využít jízdenky na MHD. Organizátor ho zatím neplánuje zaintegrovat.  

Přívoz Vyšehrad jezdí již od 29. října. (foto: Pražské Benátky)

Vyšehrad je placeným přívozem a není zahrnut do systému Pražské integrované dopravy, neplatí zde lístky PID. Přívoz jezdí každý den od osmi do devatenácti hodin v intervalu cca 20 minut. Jedna jízda stojí dospělého cestujícího 30 korun. Dítě a seniora pak 20 Kč. Provoz přívozu bude ukončen na jaře, kdy vypluje opět přívoz P5. 

Přívoz Vyšehrad pendluje mezi Náplavkou Smíchov, Výtoní a Císařskou loukou. Oproti přívozu P5 již nepluje do přístaviště Kotevní. „Rozhodli jsme se zachovat zastávky Císařská louka, Výtoň a Náplavka Smíchov. Tím je zajištěno spojení obou břehů Vltavy i ostrovu Císařská louka,“ vysvětluje pro web Tram-bus.cz Kateřina Crhová za společnost Pražské Benátky. 

Podle Starých pověstí českých Bájný kůň zachránil svého pána Horymíra před smrtí skokem ze skály u Vyšehradu. Zraněním podlehl až po návratu do Neumětel, kde dodnes stojí jeho hrobka. V tomto duchu chce pokračovat společnost Pražské Benátky. Nyní Vltavu přeplouvá loď Šemík, prvních čtrnáct dní zajišťovala přívoz jiná loď. „Převozník pražský Zdeněk Bergman má opravdu velmi rád historii, přišel s tím, že pokud budeme mít přívoz Vyšehrad, musí tu plout loď, která bude nést jméno Šemík,“ uvedla Kateřina Crhová z Pražských Benátek pro web Idnes.cz.

„Přívoz P5 je sezonní a po znovuzprovoznění lávky na železničním mostě pozbyl jeho celoroční provoz významu. Proto, pokud chce společnost Pražské Benátky provozovat tento přívoz i nadále, už nemůže být součástí systému PID, neboť na něj nejsou schváleny potřebné dotace od města a ani nám to v zimním období nepřipadá smysluplné. S obnovením přívozu PID P5 počítáme opět současně se zahájením nové sezony v březnu roce 2019,“ osvětlil webu Tram-bus.cz tiskový mluvčí Ropidu, Filip Drápal. Proč se společnost rozhodla přívoz zajišťovat i přes zimu, na to jsme se ptali samotného ředitele Zdeňka Bergamana: „Přívoz je pro lidi. Chceme ho zde zachovat, když vidíme, že je využíván a je o něj velký zájem.“ 

Vojtěch Jánský

Na stránkách začal pracovat v lednu 2018 na městských linkách. Od května 2018 je zástupcem šéfredaktora stránek. V říjnu 2018 ukončil práci na městských linkách a nyní se věnuje denním článkům.

Nedávné příspěvky

Na oslavy trolejbusů historickou Karosou

Rok 2021 přinesl do světa trolejbusů dvě zajímavá výročí: 80 let od zahájení provozu a…

před 3 roky

Nové barvy PID. Ale proč?

V roce 2019 zveřejnila příspěvková organizace ROPID, pověřená řízením dopravního systému Prahy a Středočeského kraje…

před 3 roky

Integrace Berounska od 13.12.2020

Dnem 13.12. bude do systému PID zařazeno Hořovicko a Berounsko. Stávající linku 380 do Berouna…

před 3 roky

HOBR Expres ve Zdibech je minulostí

Dnem 15.11. naposledy vyjela linka HOBR Expres. Do 2.11. ji provozoval dopravce SAND, od 3.11.…

před 3 roky

Na několik měsíců bude uzavřen vestibul Na Knížecí

Ode dne 1.11. byl uzavřen výstup Na Knížecí ze stanice Anděl v rámci výměny eskalátorů.…

před 4 roky

Arriva a její odřeknuté spoje

Arriva střední Čechy již 14. června v Plzeňském kraji nahradila více jak 20 let operující…

před 4 roky