Kategorie: Aktuality

Klidná Malá Strana? Za půl miliardy v roce 2023!

Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) zadal ke zpracování ateliéru A69 studii na proměnu okolí stanice metra Malostranská. Studie si klade za cíl vymyslet řešení, které by lépe vyvážilo jednotlivé druhy dopravy. Studie zohledňuje zejména bezpečnost chodců a řeší návaznosti na nejbližší okolí.

Celkové úpravy Klárova po rekonstrukci. (foto: IPR)

Úzké tramvajové ostrůvky, silná automobilová doprava, stanice metra, velký obrat cestujících, to jsou důvody, proč je na Klárově velká nehodovost. To byl také jeden z důvodů vzniku studie, která upřednostňuje bezpečnost chodců před rychlým průjezdem aut.  

“Takto významné místo by mělo být nejen reprezentativní, ale i bezpečné a přehledné. Jsem ráda, že návrh počítá i s obnovou okolních prostranství. Doufám, že Klárov bude dalším místem, kde se lidé budou cítit bezpečněji a na které budeme moci být pyšní,” říká dnes již bývalá náměstkyně primátorky Petra Kolínská.

Na Klárově přibydou nové stromy, přechody, rozšířené chodníky a nástupní ostrůvky. Tramvajová trať bude narovnána, vzniknou i nové pruhy pro cyklisty. Revitalizace by se měla dočkat i takzvaná ‚myší díra‘ – schodiště z Klárova na Letnou. U ní studie předpokládá bezbariérovou úpravu. Jednou z variant zklidnění Klárova je také omezení levotočivého odbočení do Valdštejnské ulice směrem od Mánesova mostu. Realizace projektu udává rok 2023, předběžné náklady činí přes 400 milionů korun. 

Pohled na tramvajovou zastávku z větší vzdálenosti. (foto: IPR)


Okolí tramvajové zastávky ve směru do centra. (foto: IPR)


Pohled na tramvajovou zastávku Malostranská od křižovatky s ulicí Valdštejnskou. (foto: IPR)


Okolí tramvajové zastávky ve směru z centra. (foto: IPR)

Vojtěch Jánský

Na stránkách začal pracovat v lednu 2018 na městských linkách. Od května 2018 je zástupcem šéfredaktora stránek. V říjnu 2018 ukončil práci na městských linkách a nyní se věnuje denním článkům.

Zobrazit komentáře

  • Tak nevím, ale ze zde přiložených obrázků to spíš vypadá, že za neskutečné peníze se neudělá prakticky nic ke zvýšení bezpečnosti. Furt to vypadá stylem, něco udělat, ale za žádnou cenu neomezit autíčka, což je koncepce patřící do minulého století.

Nedávné příspěvky

Na oslavy trolejbusů historickou Karosou

Rok 2021 přinesl do světa trolejbusů dvě zajímavá výročí: 80 let od zahájení provozu a…

před 3 roky

Nové barvy PID. Ale proč?

V roce 2019 zveřejnila příspěvková organizace ROPID, pověřená řízením dopravního systému Prahy a Středočeského kraje…

před 3 roky

Integrace Berounska od 13.12.2020

Dnem 13.12. bude do systému PID zařazeno Hořovicko a Berounsko. Stávající linku 380 do Berouna…

před 3 roky

HOBR Expres ve Zdibech je minulostí

Dnem 15.11. naposledy vyjela linka HOBR Expres. Do 2.11. ji provozoval dopravce SAND, od 3.11.…

před 3 roky

Na několik měsíců bude uzavřen vestibul Na Knížecí

Ode dne 1.11. byl uzavřen výstup Na Knížecí ze stanice Anděl v rámci výměny eskalátorů.…

před 4 roky

Arriva a její odřeknuté spoje

Arriva střední Čechy již 14. června v Plzeňském kraji nahradila více jak 20 let operující…

před 4 roky