Kategorie: Aktuality

O víkendu do Muzea MHD renovovaným vozem T3SU

Muzeum MHD v pražských Střešovicích je počínaje lednem 2019 otevřeno i mimo letní sezónu, konkrétně každou sobotu a neděli od 9 do 17 hodin. Při zahájení lednového provozu muzea byl o prvním lednovém víkendu na tramvajovou linku č. 2 výjimečně vypraven vůz Tatra T1, který je jinak pouze muzejním exponátem a do ulic vyjíždí jen velmi sporadicky. Tento víkend, 2. a 3. února 2019, bude na lince 2 jezdit pro změnu tramvaj Tatra T3SU čísla 7001.

Souprava vozů T3SUCS v běžném provozu na lince č. 1 (foto: MCH/2015)

„Cestující ve voze bezpochyby zaujme zejména uspořádání sedadel 2+1, kdy na straně dveří jsou vedle sebe dvě tradiční laminátové sedačky a nikoliv jedna. Takových vozů bylo v Praze pouhých 20 a sedačky v nich postupně byly redukovány na standardní provedení 1+1,“ komentuje zvláštnost této tramvaje technický ředitel a šéf představenstva DPP Jan Šurovský a dodává, že na lince bude platit běžný tarif.

Vůz T3SU č. 7001 po renovaci (foto: DPP)

Vůz T3SU č. 7001 byl pražskému DP dodán jako nový v roce 1982. Jednalo se o první vůz z víceméně nouzově objednané série vozidel – výroba tramvají typu T3 byla totiž pro energetickou náročnost a technickou zastaralost pohonného systému již v roce 1976 pro ČSSR zcela ukončena. Výrobce ČKD se dále zabýval vývojem modernějších tramvají, ale tempo vývoje nebylo zcela dostatečné a vozový park nejen v Praze začínal výrazně zastarávat. Výsledkem absence novějšího typu bylo rozhodnutí opět začít vyrábět zastaralý model T3 (T3SU bylo provedení pro Sovětský svaz – Soviet Union), a tak Praha ještě dalších 7 let dostávala nové vozy typu T3SU (později T3SUCS – celkem 292 vozů), tedy vozidla technicky téměř shodná s prvními T3 z roku 1962.

Z pravidelného provozu s cestujícími byl vůz 7001 definitivně stažen na počátku dubna 2016. Následovala jeho renovace a úprava do původního provedení z 80. let – stejně jako prvních 20 vozů T3SU z roku 1982 má uvnitř na pravé straně dvě řady klasických laminátových sedaček, zcela uzavřenou kabinu řidiče a čelní linkovou orientaci zakrytou skleněnou deskou. Oprava byla dokončena v lednu 2019.

Jan Horák

Nedávné příspěvky

Na oslavy trolejbusů historickou Karosou

Rok 2021 přinesl do světa trolejbusů dvě zajímavá výročí: 80 let od zahájení provozu a…

před 3 roky

Nové barvy PID. Ale proč?

V roce 2019 zveřejnila příspěvková organizace ROPID, pověřená řízením dopravního systému Prahy a Středočeského kraje…

před 3 roky

Integrace Berounska od 13.12.2020

Dnem 13.12. bude do systému PID zařazeno Hořovicko a Berounsko. Stávající linku 380 do Berouna…

před 3 roky

HOBR Expres ve Zdibech je minulostí

Dnem 15.11. naposledy vyjela linka HOBR Expres. Do 2.11. ji provozoval dopravce SAND, od 3.11.…

před 3 roky

Na několik měsíců bude uzavřen vestibul Na Knížecí

Ode dne 1.11. byl uzavřen výstup Na Knížecí ze stanice Anděl v rámci výměny eskalátorů.…

před 3 roky

Arriva a její odřeknuté spoje

Arriva střední Čechy již 14. června v Plzeňském kraji nahradila více jak 20 let operující…

před 4 roky