Kategorie: Aktuality

Před pěti lety vznikl IPR: v ulicích jezdí černá tramvaj

Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy vznikl před pěti lety. Výročí připomíná černá celovozová reklama na tramvaji 15T s evidenčním číslem 9219, která má na sobě z boku velkým bílým písmem napsáno ARCHITEKTURA. U této celovozové reklamy došlo i k přelepení červeného okenního sloupku u řidiče, což u jiných celovozových reklam nebývá zvykem. Tato tramvaj v tomto provedení bude jezdit v Praze do konce roku 2019. 

Černá tramvaj 15T za sychravého podzimu v Holešovicích. (foto: IPR)

Institut plánování a rozvoje vznikl v listopadu 2013 transformací někdejšího Útvaru rozvoje města (ÚRM). Zatímco při vzniku tohoto institutu městské plánovače téměř nikdo neznal, dnes IPR zná každý třetí Pražan. Mezi jeho nejdůležitější projekty patří nový územní plán Prahy – Metropolitní plán. Ten zamezuje hlavnímu městu růst do šířky a poprvé přichází i s výškovou regulací. Představen byl na jaře. 

„Nevýhodou naší činnosti je fakt, že vše, na čem pracujeme, se ve městě reálně objeví až za delší čas. Pět let je ale doba, za kterou už v Praze první vlaštovky vidět jsou,“ zmiňuje ředitel IPRu Ondřej Boháč. Jako příklad uvádí proměnu okolí Národního muzea.

IPR loni také otevřel Centrum architektury a městského plánování (CAMP), kam se mohou lidé přijít zeptat na cokoli ohledně budoucnosti metropole. Tam si můžete prohlédnout i interaktivní výstavu Pře(d)stav si Prahu. Ta představuje Strategický plán, jak by mělo vypadat město v roce 2030. Institut ho Pražanům přibližuje formou hry, protože se jedná o jedenáct set stránek odborného textu. 

Na akce v CAMPu bude také zvát černá tramvaj. „Většinou si lidé myslí, že jsme dům plný architektů. Možná, že někoho překvapí, že v areálu Emauzského opatství, kde se IPR i CAMP nachází, potkáte kromě nich hlavně dopravní specialisty, urbanisty, geografy, ekonomy nebo datové specialisty,“ uvedl Boháč.

Vojtěch Jánský

Na stránkách začal pracovat v lednu 2018 na městských linkách. Od května 2018 je zástupcem šéfredaktora stránek. V říjnu 2018 ukončil práci na městských linkách a nyní se věnuje denním článkům.

Zobrazit komentáře

  • Jsem zvědav, jestli nebude víc stát kvůli opravám, než jezdit na lince. Přece jen to bude v noci fakt blbě vidět, zvlášt pro gumokolisty, kteří se nevěnují řízení.

Nedávné příspěvky

Na oslavy trolejbusů historickou Karosou

Rok 2021 přinesl do světa trolejbusů dvě zajímavá výročí: 80 let od zahájení provozu a…

před 3 roky

Nové barvy PID. Ale proč?

V roce 2019 zveřejnila příspěvková organizace ROPID, pověřená řízením dopravního systému Prahy a Středočeského kraje…

před 3 roky

Integrace Berounska od 13.12.2020

Dnem 13.12. bude do systému PID zařazeno Hořovicko a Berounsko. Stávající linku 380 do Berouna…

před 3 roky

HOBR Expres ve Zdibech je minulostí

Dnem 15.11. naposledy vyjela linka HOBR Expres. Do 2.11. ji provozoval dopravce SAND, od 3.11.…

před 3 roky

Na několik měsíců bude uzavřen vestibul Na Knížecí

Ode dne 1.11. byl uzavřen výstup Na Knížecí ze stanice Anděl v rámci výměny eskalátorů.…

před 3 roky

Arriva a její odřeknuté spoje

Arriva střední Čechy již 14. června v Plzeňském kraji nahradila více jak 20 let operující…

před 4 roky