Střední Čechy – V dubnu 2015 došlo k integraci Mělnicka, linky byly z Holešovic přesunuty na Ládví. Přes 4 tisíce místních tehdy vytvořilo iniciativu proti ukončení linek v této lokalitě. Od 17. května jsou na linku 348 nasazeny kloubové autobusy a lidé se opět bouří.
„Naše připomínky k ukončení příměstských linek na Ládví se v zásadě nezměnily, dokonce mezitím došlo i ke zrušení pásmového provozu metra C v úseku Ládví-Letňany, což byl jeden z hlavních argumentů ROPIDu o časové nevýhodnosti Letňan pro dojíždějící,“ uvedla Lucie Vélová z iniciativy Ládví není autobusák. Ta se v roce 2015 snažila odklonit část autobusů z Ládví do Letňan. Tehdy k tomu byla zpracována studie Fakulty stavební ČVUT, která potvrdila, že Ládví vychází za daných okolností jako nejvhodnější. Iniciativa však její závěry nepřijala.
Důvod, proč autobusy nekončí v Letňanech, když tam nyní jezdí každé metro, objasnil Filip Drápal, mluvčí ROPIDu: „Přetrasování autobusů z Ládví na Letňany by za stále se zhoršující situace s průjezdností D8, Kbelské a ostatních příjezdových komunikací od severu vedlo k neúměrnému prodloužení dojezdových časů do Prahy a k odlivu cestujících zpět do individuální automobilové dopravy.“
„Trváme na tom, aby autobusy byly přesměrovány do Letňan, ROPID i nadále trvá na ukončení linek na Ládví. Jsme alespoň rádi, že na linku 348 budou nasazeny nové autobusy, čímž se alespoň trochu zlepší stav ovzduší v lokalitě Ládví,“ zmínil Tomáš Slabihoudek /TOP 09 a STAN/. Podle něj proběhly další schůzky, ale zatím bez nějaké větší shody.
Naopak posílení si pochvalují obyvatelé Neratovic, starosta Roman Kroužecký /Společně pro Neratovice/ řekl: „Tento krok vnímáme pozitivně, dojde k navýšení kapacity linky. Naopak dojde ke zrušení posilových zdvojených spojů, které byly pro cestující nepřehledné, čímž se obyvatelům Ládví uleví.“
Sdružení přátel veřejné hromadné dopravy v minulosti vystupovalo proti iniciativě Ládví není autobusák. Důvody vysvětluje předseda SPVHD Ondřej Kališ: „Ládví vychází jako nejvhodnější místo pro ukončení autobusových linek ve směru od Mělníka a Neratovic. Je třeba zajistit takovou veřejnou dopravu, která bude pro cestující atraktivnější, její nedílnou součástí jsou také autobusové linky v relacích, kde neexistuje adekvátní železniční infrastruktura, jako jsou právě Mělník nebo Neratovice.“
Metro C má sice ještě další stanice, problém je v jeho trasování, kdy stanice Letňany je sice dál od centra města, ale není reálně blíže okraji města ve směru na Mělník, přesměrování linek na tuto stanici by tak vedlo k prodloužení cestovních dob, a tím pádem ke snížení konkurenceschopnosti veřejné dopravy.
Vzhledem k neprůjezdnosti trasy kloubovým autobusem do Zálezlic, Kozárovic je linka 348 zkrácena do Obříství. Ve zbývajícím úseku je nahrazena linkou 473. Více informací naleznete již brzy v samostatném článku o trvalých změnách.
Rok 2021 přinesl do světa trolejbusů dvě zajímavá výročí: 80 let od zahájení provozu a…
V roce 2019 zveřejnila příspěvková organizace ROPID, pověřená řízením dopravního systému Prahy a Středočeského kraje…
Dnem 13.12. bude do systému PID zařazeno Hořovicko a Berounsko. Stávající linku 380 do Berouna…
Dnem 15.11. naposledy vyjela linka HOBR Expres. Do 2.11. ji provozoval dopravce SAND, od 3.11.…
Ode dne 1.11. byl uzavřen výstup Na Knížecí ze stanice Anděl v rámci výměny eskalátorů.…
Arriva střední Čechy již 14. června v Plzeňském kraji nahradila více jak 20 let operující…
Zobrazit komentáře
Tak je zvláštní, že nikomu ukončení linek na Ládví nevadilo před integrací Mělníka, kdy tam končily 345, 348 a 368, a ještě před prodloužením do Letňan tam byly ukončeny linky od Proseka.