Řidič Josef Chodounský na svém youtubovém kanále Rezistor zveřejnil video, které pojednává o nabírání zpoždění na nejdelší lince tramvajové sítě – lince 16. Následně dochází k přetěžování těchto spojů. Podobný problém se týká i souběžné linky 10. Z videa vyplývá, že tramvaje se zpožďují zejména u Palackého náměstí, I. P. Pavlova, Floře, Želivského a na Biskupcově.
Tramvaj na lince 16 nabírala zpoždění již na Plzeňské, to činilo do 30 vteřin. Na odjezdu ze zastávky Anděl zpoždění překročilo 1 minutu. Další ztrátu nabrala na křižovatce Palackého náměstí, při odjezdu ze stejnojmenné zastávky bylo zpoždění přes 3 minuty. Největší problém nastal na křížení Ječné s magistrálou. Tam přestože tramvaj na lince 4 v protisměru jela, námi sledovaná tramvaj stála. Kvůli tomu byla odchylka od jízdního řádu v zastávce I. P. Pavlova necelých 7 minut, oproti předchozímu úseku tak šestnáctka nabrala 4 minuty. Při průjezdu ulicí Korunní se zpoždění dále mírně prohlubovalo. Komplikace pak nastaly u Flory. Tam křižovatka upřednostnila dvě tramvaje na linkách 5 a 11. Zpoždění se zvětšilo o další dvě minuty a dostalo se na délku 10 minut. Na odjezdu ze zastávky Mezi Hřbitovy byla ztráta od jízdního řádu 12 minut. To nabrala na křižovatce Želivského a v zastávce Olšanské hřbitovy. Ani koleje nehrály pro řidiče, musel totiž v zastávce Biskupcova přehodit výhybku ručně a z této zastávky vyjel oproti jízdního řádu již přes 13 minut opožděný. Následně se zpoždění různě zvyšovalo a snižovalo. Na Lehovec pan Chodounský přijel o 12 minut později než by měl. Následně musel obratištěm projet a do města se vydat s dvouminutovou „sekerou“, což je příhodné pro další opoždění v centru.
Problémem takto zpožděných spojů je jejich přetíženost – může za to, že cestující, kteří by jinak jeli dalším spojem, jedou právě předchozím zpožděným spojem a následující spoje jsou téměř prázdné. S vyšším počtem cestujících se prodlužuje i doba nástupu a výstupu cestujících, proto následující spoje linky dojíždějí takto opožděný spoj. Nevýhodou linky 16 je, že od Vysočanské jede až do Starého Hloubětína sama, a tak je to pro tamější obyvatele jedinou dopravní obsluhou.
Jinak lze říci, že na křižovatkách, kde preference funguje, tramvaj projela bez zastavení, ale někde v daném úseku nabírala zpoždění, proto by bylo vhodné uvažovat o prodloužení jízdní doby v takovýchto problémových úsecích
Rok 2021 přinesl do světa trolejbusů dvě zajímavá výročí: 80 let od zahájení provozu a…
V roce 2019 zveřejnila příspěvková organizace ROPID, pověřená řízením dopravního systému Prahy a Středočeského kraje…
Dnem 13.12. bude do systému PID zařazeno Hořovicko a Berounsko. Stávající linku 380 do Berouna…
Dnem 15.11. naposledy vyjela linka HOBR Expres. Do 2.11. ji provozoval dopravce SAND, od 3.11.…
Ode dne 1.11. byl uzavřen výstup Na Knížecí ze stanice Anděl v rámci výměny eskalátorů.…
Arriva střední Čechy již 14. června v Plzeňském kraji nahradila více jak 20 let operující…
Zobrazit komentáře
A co takhle obnovit l.č. 19 v trase: Kubánské nám. - Strašnická - Želivského - Biskupcova - Palmovka - Balabenka - Vysočanská - Kolbenova - Nový Hloubětín - Ledovec.
L.č. 16 z Biskupcovy odklonit na Vápenku a dále na Spojovací.
Tím by se problém alespoň trochu eliminoval a na l.č. 16 by nedocházelo k takovému zpoždění.