Pražský dopravní podnik dokončil výstavbu odstavného kolejiště pro tramvaje v ústředních dílnách v Hostivaři. Přes 3 kilometry nových kolejí poskytnou prostor pro 120 vozů typu T, resp. 60 ks článkových tramvají. Stavbu provedl dopravní podnik vlastními silami za 5 měsíců. Její cena dosáhla 150 milionů Kč, z nichž část pokryla dotace od Magistrátu hl. m. Prahy.
Nové kolejiště tvoří celkem 20 přímých kolejí, každá s délkou 101 metrů. Jeho nejbližším velkým využitím bude odstavení tramvají, které jsou nyní různě a nevhodně rozmístěny v celém areálu DP v Hostivaři. Důvodem je současné omezení provozu vozoven Hloubětín a Žižkov. Na místě původního fotbalového hřiště se začalo stavět 14. listopadu 2018 a ke kolaudaci došlo právě dnes. Takové rychlosti DPP dosáhl díky využití novely stavebního zákona a sloučení územního a stavebního řízení do jednoho procesu, a také díky využití vlastních kapacit jednotky Dopravní cesta Tramvaje. Nové kolejiště tvoří i starší použitelné panely z rekonstruovaných tramvajových tratí v Praze.
„Infrastruktura tramvajového zázemí je v Praze dlouhodobě poddimenzována. Zápasíme s deficitem odstavných kapacit nejen pro ústřední dílny, ale také obecně pro správu vozového parku. Díky tomuto projektu a po sjednocení vypravování tramvají z Hostivaře a Hloubětína ušetříme na provozních nákladech zhruba milion korun na roční bázi, což je v souladu s plánem na snižování nákladů DPP. Jsem rád, že se stavbu díky našim zaměstnancům povedlo zprovoznit v tak krátkém čase, s téměř dvouměsíčním předstihem,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Díky novému odstavnému kolejišti bude možné začít uvolňovat vozovnu Hloubětín a připravit k demolici její deponační halu. Havarijní stav střechy a zbourání haly doporučil nedávný posudek Kloknerova ústavu ČVUT.
„Rozvoj tramvajových tratí v Praze je jednou z hlavních dopravních priorit Magistrátu hl. města Prahy. Je ale nutné myslet i na tu část, kterou veřejnost na první pohled nevnímá, nicméně je stejně důležitá: na dostatečnou kapacitu a důstojné prostory pro odstavování, opravy a údržbu tramvají. Je mi sympatické, že DPP při stavbě zohlednil i ekonomickou stránku projektu a zužitkoval použitelné stavební prvky z nedávných rekonstrukcí tramvajových tratí v Praze,“ uvedl Adam Scheinherr, předseda dozorčí rady DPP a náměstek primátora pro dopravu.
Stavba velkokapacitního odstavného kolejiště v Hostivaři je první částí většího projektu: „Ve druhé etapě plánujeme přímo u nového kolejiště postavit novou opravárenskou halu, která bude mít dvoupodlažní vestavbu tak, aby v ní bylo možné provádět údržbu všech typů tramvají a byl k nim zajištěn odpovídající přístup jak od podvozku, tak i od střechy. V hale budou dvě koleje a počítáme se čtyřmi stanovišti pro opravu. Výstavbu haly předpokládáme ve druhé polovině tohoto roku a zprovoznění do konce roku 2019,“ doplnil Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel – Povrch.
Rok 2021 přinesl do světa trolejbusů dvě zajímavá výročí: 80 let od zahájení provozu a…
V roce 2019 zveřejnila příspěvková organizace ROPID, pověřená řízením dopravního systému Prahy a Středočeského kraje…
Dnem 13.12. bude do systému PID zařazeno Hořovicko a Berounsko. Stávající linku 380 do Berouna…
Dnem 15.11. naposledy vyjela linka HOBR Expres. Do 2.11. ji provozoval dopravce SAND, od 3.11.…
Ode dne 1.11. byl uzavřen výstup Na Knížecí ze stanice Anděl v rámci výměny eskalátorů.…
Arriva střední Čechy již 14. června v Plzeňském kraji nahradila více jak 20 let operující…