Regionální organizátor pražské integrované dopravy připravuje nový systém, jenž ukáže, odkud a kam a v kterou dobu jezdí lidé. Využije stejný systém, který využívají některá letiště či aerolinky, bude fungovat na principu pohybu jejich mobilních telefonů.
Nová data ukáží skutečné přepravní proudy lidí, zatímco Ropid v současnosti sbírá data především dopravními průzkumy linek. Tato data budou přesnější než dosavadní měření. Zjistí se tak, kde lidé jezdí zajížďkou nebo volí při své cestě auto. V první fázi má dojít k vytvoření systému, který bude umět data od mobilních operátorů zpracovat. Praha už si využití těchto dat vyzkoušela v roce 2016, kdy zkoumala, kde se pohybuje po Praze nejvíce lidí. Šlo to zjistit pomocí přihlašování SIM karet na jednotlivé vysílače mobilního signálu. Tyto informace jsou dnes již poměrně běžně využívány. Vždy se však jedná o anonymizovaná a agregovaná data, ze kterých není možné rozpoznat chování konkrétního cestujícího. Ropid má podle zveřejněné smlouvy získat dotaci 52 milionů korun z operačního programu Praha – pól růstu ČR. Dodavatel dat a systému se bude ještě soutěžit. Ropid zatím nevysvětlil, jak daný systém bude fungovat v metru, kde zatím není žádný nebo slabý signál.
Rok 2021 přinesl do světa trolejbusů dvě zajímavá výročí: 80 let od zahájení provozu a…
V roce 2019 zveřejnila příspěvková organizace ROPID, pověřená řízením dopravního systému Prahy a Středočeského kraje…
Dnem 13.12. bude do systému PID zařazeno Hořovicko a Berounsko. Stávající linku 380 do Berouna…
Dnem 15.11. naposledy vyjela linka HOBR Expres. Do 2.11. ji provozoval dopravce SAND, od 3.11.…
Ode dne 1.11. byl uzavřen výstup Na Knížecí ze stanice Anděl v rámci výměny eskalátorů.…
Arriva střední Čechy již 14. června v Plzeňském kraji nahradila více jak 20 let operující…
Zobrazit komentáře
No jak to asi může fungovat v metru... z dat se uvidí, že mobil ztratí signál např. někde u metra na Skalce a pak se za XY minut připojí k síti třeba na Andělu. Takže by z toho mělo jít odvodit odkud kam dotyčný jel.