Mohlo by dojít i k instalaci elektronických panelů, které ukazují příjezd nejbližšího spoje i s případným zpožděním. (zdroj: Praha.eu/Oskar Exner)

Nový systém by měl být efektivnější a jednodušší. Vše se urychlí díky online datům. Mapy, ve kterých bude barevně vyznačena docházková vzdálenost, mají ulehčit zejména pěší dopravu. Pomoci by měly i cedule, ty budou ukazovat, jestli není rychlejší projít pasáží. Vstupy do metra budou viditelnější a hlavně dojde k omezení reklamy. Praha se inspiruje od Londýna, Mnichova nebo Curychu.

„Lidi štve nejvíce to, že se v některých situacích cítí zmateni. Například na Masarykově nádraží je vstup do metra označen pouze malou žlutou cedulkou v rohu, podobně je tomu i na Veleslavíně. Na hlavním nádraží zase není vůbec značen východ k autobusu na letiště. Lidé se musejí stále ptát. Složitý je i podchod na Florenci, kde se dá snadno zamotat,“ upozornila Andrea Čirličová, jedna z realizátorek studie. Na Florenci šipky nesměřují na ústřední autobusové nádraží či na Černém Mostě ukazují pouze čísla nástupišť, nikoli kam autobusy skutečně jedou.

O podobě nového systému zatím není rozhodnuto. ROPID je ale s výsledky studie velice spokojen. V příštích týdnech dokončí návrhovou část. Ta půjde v příštích týdnech ke schválení na magistrát, včetně posudkových cen, které zatím nejsou známé. Všechno by mělo být podle Adama Scheinherra, radního pro dopravu, hotovo v horizontu čtyř měsíců. Poté dojde na soutěž na zhotovitele zadání. První vlaštovky máme čekat již začátkem příštího roku.