„Těší mě, že se podařilo vybrat takový návrh, který pokračuje v odkazu autora urbanismu Dejvic Antonína Engela a zároveň nabízí více možností využití pro občany. Zejména příjemnější pohyb chodců přes náměstí. Studie mění Vítězné náměstí na zelenější a přívětivější místo, ve kterém budou lidé chtít trávit čas,“ vysvětluje náměstkyně primátorky Petra Kolínská pro Pražský deník. „Po Malostranském a Karlově náměstí pokračujeme s potřebnou změnou i na ‚kulaťáku‘. S tímto návrhem má Vítězné náměstí šanci stát se jedním z nejreprezentativnějších míst v Praze,“ říká končící pražská primátorka Adriana Krnáčová.
Opačný názor má Ondřej Matěj Hrubeš, bývalý opoziční zastupitel a šéfredaktor webu MHD86.cz: „Vizualizace je nádherná. Pískoviště uprostřed. Téměř žádná auta. Jako v pohádce. Ale neumím si představit, že intenzity dopravy, které jsou na ‚kulaťáku‘, nezabijí to krásno totálním dopravním kolapsem. Stačí se podívat na přechod pro chodce ve Svatovítské a teď si k tomu představit další přechody do vnitřku ‚kulaťáku‘, po kterých budou non-stop přecházet chodci.“
Redaktor Tram-Bus.cz a student ČVUT Vojtěch Vilímec, který se na Vítězném náměstí každý den pohybuje, komentuje návrh takto: „Proč by měly tramvaje jezdit po obvodu kruhu? Nyní, když jezdí středem, je to rychlé a stylové. Navíc mají podle návrhu jezdit jen na jedné polovině kruhu. Když už, tak by se zde dal po vzoru polských tramvajových tratí postavit tramvajový kruhový objezd, kde by se mohla zároveň i efektivně ukončit studentská tramvajová linka ze Suchdola. Návrh počítá již s prodloužením TT do Suchdola a s tím i úpravou některých autobusových linek. Už nyní jezdí tramvaje 8 a 18 na Podbabu velmi plné, a to i v nečekaných denních dobách, takže při případném zkrácení, v některých případech dokonce úplném zrušení linek 107, 147, 116, 160, 340 a 350 by se musela kapacita TT do Podbaby několikanásobně zvýšit.“
Podoba náměstí na mapě po rekonstrukci. (foto: IPR)
Zobrazit komentáře
Tak na názor pana Hrubeše fakt nemá cenu brát ohled. Ostatně to co říká, je lež. Osobně bych spíš snížil kapacitu kruháče, nebo poslal auta jinam, aby se tohle místo stalo přívětivější pro všechny. Tramvaje by mohly zůstat tak, jak jsou teď, nikomu nepřekáží. A pokud odklonit , tak po vzoru Vídně, kdy je možno ukončit tramvaje už na náměstí v případě potřeby.
Na názor Osamělého Vlka nemá cenu brát ohled. Jedná se o anonyma, který se schovává u maminky doma za monitorem počítače.
Pane Hrubeši, sorry, ale v daném návrhu v podstatě není přílišné omezení IAD, vlastně tam není téměř žádné. Jako nelze furt ustupovat řidičům aut, a jestli tady je tunel Blanka, tak nějak nemá smysl, aby tady byla podporována automobilová doprava. Navíc jen malá část aut musí jezdit tudy, vlastně jen oblast na sever od Vítězného náměstí, což jde odvést Korunovační a přímo návaznými ulicemi. Jaktože ta "pohádka", a ještě idealistější, je na západě možná, nikdo si nestěžuje, a dopravní kolaps tam není? Obávám se, že Vaše názory patří někam do 90. let 20. století.
Linka 107 a další od Podbaby by končila kde?
No právě Kulaťák se bude muset stavět až po postavení tratě do Suchdola. A to teď vypadá na rok 2023. Do té doby se na Kulaťák nebude dát sáhnout :/