Kategorie: Aktuality

DPP prodloužil smlouvu společnosti Globdata. Ta si účtovala za SMS jízdenky marži 20 %

K 31. lednu měla skončit smlouva společnosti Globdata, která měla marži z každé jízdenky 20 %, přičemž u papírových lístků je to o tři čtvrtiny méně. DPP ji však prodloužil. Nyní připravuje novou soutěž, která zajistí výhodnější smlouvu. Zájem o ni má Operátor ICT, který je vlastněný městem. 

SMS jízdenka za 24 korun. (zdroj: Deník.cz)

SMS jízdenka byla zavedena 22. listopadu 2007 jako alternativa k nákupu lístků v automatu či u řidiče. Hned se stala hitem, dnes ji využije až jedna třetina všech cestujících v Praze. DPP nabízí celkem čtyři druhy jízdenek, a to půlhodinovou, 90minutovou, denní a třídenní. Platí pouze v pásmu P a nelze ji použít ani ve vlacích.

Její nevýhodnosti si v posledních letech všiml magistrát a samotný dopravní podnik. ROPID loni v září spustil mobilní aplikaci PID Lítačka. DPP nyní nainstaluje do všech tramvají terminály, které umožní nákup jízdenek bezkontaktní kartou.

Původní smlouva s Globdata na poskytování služby SMS jízdenky vypršela 31. ledna. Smlouva však byla prodloužena. Nyní se hledá nový provozovatel, protože Globdata si účtovala marži 20 %. U ostatních jízdenek je to jen 5 %, a dokonce u platebních terminálů je to jen 1,99 %. „SMS jízdenka je velmi oblíbená služba. K prodloužení smlouvy se stávajícím operátorem jsme přistoupili zejména z toho důvodu, že reálně hrozilo, že od února nebudeme moct tuto službu cestujícím nabídnout. Zároveň je nyní služba poskytována společností Globdata za nejlepší možnou cenu, to je za cenu, která byla ověřena soutěží,“ uvedl v rozhovoru pro Metro.cz Petr Witowski, generální ředitel DPP.

Tento způsob nákupu jízdenek nalezneme i v dalších městech. Například v Brně stojí SMS jízdenka na 75 minut a dvě zóny 29 korun, přičemž jízdenka na 90 minut zakoupená v automatu vyjde na 27 korun a můžete projet tři zóny. To znamená, že marže pro provozovatele je skryta ve vyšší ceně oproti běžným papírovým lístkům.

„Výsledná marže pro DPP není jen marží poskytovatele, ale významnou část tvoří i marže jednotlivých mobilních operátorů. Nového provozovatele budeme hledat v soutěži, kterou připravujeme. Nyní je pro nás nejdůležitější, že jsme celou situaci vyřešili tak, že cestující budou mít možnost si objednávat SMS jízdenky za stejných podmínek jako dosud,“ dodal. Zájem o provozování služby projevil Operátor ICT, který je vlastněný Prahou.

Vojtěch Jánský

Na stránkách začal pracovat v lednu 2018 na městských linkách. Od května 2018 je zástupcem šéfredaktora stránek. V říjnu 2018 ukončil práci na městských linkách a nyní se věnuje denním článkům.

Zobrazit komentáře

  • Píšete “Její nevýhodnosti si v posledních letech všiml magistrát a samotný dopravní podnik.” To jako Magistrát a dopravní podnik nemá s Globedata smlouvu? Tam musí byt marže uvedena. Všimnout si lze cvalajiciho koně na ulici, ale jinak za smlouvu odpovídají ti, co ji podepsali. Těch je potreba si “všimnout”.

Nedávné příspěvky

Na oslavy trolejbusů historickou Karosou

Rok 2021 přinesl do světa trolejbusů dvě zajímavá výročí: 80 let od zahájení provozu a…

před 3 roky

Nové barvy PID. Ale proč?

V roce 2019 zveřejnila příspěvková organizace ROPID, pověřená řízením dopravního systému Prahy a Středočeského kraje…

před 3 roky

Integrace Berounska od 13.12.2020

Dnem 13.12. bude do systému PID zařazeno Hořovicko a Berounsko. Stávající linku 380 do Berouna…

před 3 roky

HOBR Expres ve Zdibech je minulostí

Dnem 15.11. naposledy vyjela linka HOBR Expres. Do 2.11. ji provozoval dopravce SAND, od 3.11.…

před 3 roky

Na několik měsíců bude uzavřen vestibul Na Knížecí

Ode dne 1.11. byl uzavřen výstup Na Knížecí ze stanice Anděl v rámci výměny eskalátorů.…

před 4 roky

Arriva a její odřeknuté spoje

Arriva střední Čechy již 14. června v Plzeňském kraji nahradila více jak 20 let operující…

před 4 roky