Dohledové a poplachové přijímací centrum se přesouvá z depa Kačerov do depa Hostivař. Nové centrum je vybaveno moderními prvky a funguje v konceptu „všechno v jednom“. Dopravní podnik hl. m. Prahy tak učinil další krok ke zvýšení bezpečnosti cestujících.
„Nyní máme k dispozici skutečně moderní dohledové centrum, které je zárukou lepšího sběru a vyhodnocování bezpečnostních situací i možných incidentů ve všech areálech DPP. Výrazně tak zlepšíme bezpečnost pro cestující i naše zaměstnance,“ uvedl bezpečnostní ředitel DPP Daniel Barták.
Centrum se začalo stavět v dubnu letošního roku. Nachází se v depu Hostivař, přístavku haly B, v bývalé kantýně. Byla nutná kompletní změna stavebních dispozic, vybudováno bylo také nové zálohované napájení, řešena byla i datová konektivita. Za téměř 12 milionů Kč je součástí vlastní profesionální serverovna se zálohovanou klimatizací a video stěna, kterou je možné datově propojit s obdobnými centry Magistrátu hl. m. Prahy. To má prý usnadnit řešení větších incidentů.
DPP kladl důraz na použití nejmodernějšího vybavení. Zázemí pro pracovníky centra je tak kompletně zařízeno moderními přístroji a prvky. K současným bezpečnostním nástrojům se přidají další sofistikované bezpečnostní nástroje. Celé centrum je vybudováno v konceptu „všechno v jednom“, tedy všechny technologie, rozváděče, UPS, ale i kompletní sociální zázemí, jsou v jednom odděleném prostoru. Tato koncepce je důležitá pro autonomní provoz po omezenou dobu bez závislosti na dalších prostorech a výbavě areálu.
„DPP tak nyní disponuje v depu Hostivař dohledovým centrem, které profesionálně dohlíží nad bezpečností cestující veřejnosti. Moderní dohledové centrum DPP snese nejpřísnější srovnání s mezinárodními zařízeními podobného významu. Do budoucna se stane základem pro vybudování systému bezpečnostního dispečinku DPP,“ vychvaluje náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast životního prostředí, infrastruktury, technické vybavenosti a bezpečnosti a člen dozorčí rady DPP Petr Hlubuček.
To ale vyvrací šéfredaktor webu MHD86.cz Ondřej Matěj Hrubeš, říká: „Je samozřejmě dobře, že dopravní podnik se snaží zvyšovat bezpečnost cestujících při používání moderních technologií. Problémem zůstávají dozorčí v metru. Ti si často nevšimnou ani brutální rvačky na nástupišti pod kamerami. Místo sledování kamer se totiž věnují mimopracovním záležitostem a kontrola jejich činnosti z řad nadřízených selhává.“
Rok 2021 přinesl do světa trolejbusů dvě zajímavá výročí: 80 let od zahájení provozu a…
V roce 2019 zveřejnila příspěvková organizace ROPID, pověřená řízením dopravního systému Prahy a Středočeského kraje…
Dnem 13.12. bude do systému PID zařazeno Hořovicko a Berounsko. Stávající linku 380 do Berouna…
Dnem 15.11. naposledy vyjela linka HOBR Expres. Do 2.11. ji provozoval dopravce SAND, od 3.11.…
Ode dne 1.11. byl uzavřen výstup Na Knížecí ze stanice Anděl v rámci výměny eskalátorů.…
Arriva střední Čechy již 14. června v Plzeňském kraji nahradila více jak 20 let operující…