Linka PID 330

 

Autobusová linka PID 330
Smečno – Kladno – Praha

Rozsah provozu: celotýdenně

Typ autobusů: standardní

Dopravci: POHL Kladno, AUTODOPRAVA LAMER

Garantované nízkopodlažní spoje: ne

Počet variant trasy: 1

Konečné zastávky: 3 (Smečno;Kladno,,Havlíčkovo náměstí; Kladno,,Autobusové nádraží; Praha,,Nádraží Veleslavín)

Přestupní uzly: Kladno,,Gymnasium; Praha,,Nádraží Veleslavín (metro A)

Doba jízdy: 30, resp. 36, resp. 60 min

Délka linky: 22, resp. 25, resp. 36 km

Zastávky:

SMEČNO – Svinařov – Libušín,Černá zem – Libušín,,nám. – Libušín,,sídliště – Libušín,rozc. 1.0. – Vinařice,Důl Mayrau – Vinařice,,7. ulice – Vinařice – Vinařice,,Na Horce (T) – Kladno,,Ronovka – KLADNO,,HAVLÍČKOVO NÁMĚSTÍ – Kladno,,Na kopci – KLADNO,,AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ Kladno,,Školská – Kladno,,Na Slovance – Kladno,,Pražská křižovatka – Praha,,Dědina – Praha,,Divoká Šárka – PRAHA,,NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN

Něco o lince:

Linka 330 vznikla při integraci Kladenska do PID z přímých linek soukromých dopravců mezi Kladnem a Prahou-Veleslavínem. Spojuje Smečno, Libušín, Vinařice, Kladno-Švermov a Kladno s Prahou s tím, že z Kladna zajíždí do Smečna minimum spojů.

Oproti původním linkám jede z autobusového nádraží přímo přes Staré Kročehlavy (neobjíždí centrum města okolo gymnázia a přes Sítnou), čímž její vytíženost klesá. Toto trasování má i svá pozitiva, a to sice přímé spojení Starých Kročehlav s Prahou a nižší vytížení autobusu na zastávce Pražská křižovatka, kde se zaplní a cestující si mohou sednout.

Další výhodou je zkrácení jízdní doby pro cestující ze Švermova a autobusového nádraží do Prahy (za předpokladu dobré průjezdnosti ulic gen. Klapálka a Školská).

Historie:

Linka Kladno-Praha 6 dopravců Autodoprava Lamer a Pohl Kladno jezdí od roku 1994. Její trasa doznala jen 2 významných změn. Po otevření pátého úseku metra A dne 6.4.2015 byla zkrácena z Dejvické na Nádraží Veleslavín a po integraci Kladenska 26.8.2017 byla z Pražské křižovatky odkloněna přes Staré Kročehlavy a vybrané spoje byly prodlouženy z Havlíčkova náměstí přes Vinařice a Libušín do Smečna.

Axer na původní lince 220094 na Nám. Svobody (foto: JAH)

Před integrací Kladenska (do 26.8.2017) se jednalo o 3 linky soukromých dopravců (Autodoprava Lamer – 220094, Pohl Kladno – 220093 a Jiří Zika – 220092), kteří se o výkony střídali. Na linkách platil jednotný tarif (pouze jednotlivé nepřestupní jízdné za 36 Kč).

Evadys na původní lince 220094 u gymnázia (foto: JAH)

Tato linka představuje nejrychlejší možné autobusové spojení Kladna s Prahou 6. Jízdní doba činí přibližně 35-40 minut.

Karosa C954 dopravce POHL Kladno na původní lince 220093 u kladenského autobusového nádraží (foto: JAH)

Mapa:

Intervaly:

 
Pracovní den
Sobota a neděle
Úsek
Se
Ve
 
Smečno – Kladno,Havlíčkovo nám.
60
nejede
1 spoj
1 spoj Z
nejede
Kladno,Havlíčkovo nám. –
Kladno,aut. nádraží
15
nejede
20
nejede
nejede
Kladno,aut. nádraží – Praha,Nádraží Velslavín
10-20
60
20
30
120

Zajímavá místa na trase:

  • Kladno,,Na kopci – vlečka k dolu Mayrau
  • Praha,,Divoká Šárka – kostel sv. Matěje

Staré jízdní řády:

Fotografie:

lamer-evadys-veleslavinautobusy společnosti AUTODOPRAVA LAMER na lince 220094 na Veleslavíně (Foto: JAH)

Zveřejněno: 21. 4. 2015
Aktualizováno: 10.9.2017
Autor: Jakub Havlíček

 

4 názory na “Linka PID 330”

  1. Marie Šindlerová

    nemohu najít jízdní řád linek Kladno-Praha, 399, 324 atd
    ČSAD je vyhodila z prima přehledu všech spojů v Kladně a ponechala si tam pouze své. Prosím kde je najdu?
    Děkuji za odpověď

  2. Dobrý den, nemohu najít ve kterých časech jezdí 330 nízkopodlažní. Lze někde dohledat? Děkuji

    1. Dobrý den, na lince 330 není v současné době garantováno nasazení nízkopodlažních vozidel. (TC)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru