Před rokem se do trvalého provozu dostala linka 216. Jak si stojí?

Praha – Přesně na den, 30. června, se do trvalého provozu dostala linka 216 v trase: Sídliště Baba – Bořislavka – Vozovna Střešovice – Poliklinika Petřiny. Tehdy byla označována jako „vzduchovozič“, proto jsme provedli po roce průzkum, jestli si našla své cestující. 

SOR BN 8.5 na lince 216 brzy odjede ze zastávky Sídliště Baba (foto: Martin Chour)

Průzkum byl proveden 5. června v odpoledních hodinách na čtyřech párech spojů. Průměrně jeden spoj využije 27 lidí. Tedy na jednom kilometru jsou v autobuse tři lidi.

Problém vytíženosti této linky je v tom, že v úseku od Bořislavky ve směru k zastávce K Matěji je proložena s linkou 131. Ovšem semafor na křižovatce Evropská x Starodejvická na odbočení do leva pouští velmi málo aut, a tak ve všech případech jela 216 za 131. Naopak v druhém směru dosahovala linka 216 extrémů. V úseku Sušická – Bořislavka jelo jedním spojem i 18 lidí. 

„Linka 216 byla zavedena primárně proto, aby obsloužila lokalitu Baba, která dlouhodobě nesplňovala schválené standardy kvality MHD stanovené již v devadesátých letech, a to docházkovou vzdáleností. Stejně tak její trasovaní spojuje několik zásadních zdravotnických zařízení na území městské části. Touto optikou vnímáme změnu trasování k poliklinice Cordeus jako další zvýšeni atraktivity linky,“ uvedl Vladimír Šuvarina /ODS/ předseda komise dopravní Prahy 6. O změně trasy jsme psali v tomto článku

Štítky , , , , .Záložka pro permanentní odkaz.

Autor: Vojtěch Jánský

Na stránkách začal pracovat v lednu 2018 na městských linkách. Od května 2018 je zástupcem šéfredaktora stránek. V říjnu 2018 ukončil práci na městských linkách a nyní se věnuje denním článkům.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *