Linka 250

 

Pražská autobusová linka 250

V provozu: celotýdenně

Typ autobusu: kloubové (pracovní den), standardní (víkend)

Dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.

Garantované nízkopodlažní spoje: ano

Konečné zastávky: 2 (Černý Most, Sídliště Rohožník)

Přestup na metro: B

Doba jízdy: 20/22 min

Délka linky: 11/12 km

Zastávky: Černý Most (B) – Černý Most (B) (Z) (×) – Obchodní centrum Černý Most – Nádraží Běchovice (V) – Běchovice – Na Vaňhově (×) – Blatov (×) – Újezd nad Lesy – Sudějovická (×) – Zbyslavská (×) – Rohožnická (×) – Sídliště Rohožník

Historie:

Při přidružení různých obcí k Praze byla 29. prosince 1979 zavedena linka číslo 250 v trase: SpojovacíPod TáboremKolonieZa HorouJahodniceDolní PočerniceNádraží BěchoviceBěchoviceVÚ Běchovice (jeden pár spojů v PD) – BěchoviceÚjezd nad LesySudějovickáRohožnická.  Před zavedením městských linek do Újezda nad Lesy tuto obec obsluhovala výhradně linka 01014A vedená od Florence Koněvovou ulicí ke smyčce Spojovací, kde se přidala většina spojů směřujících právě do Újezda nad Lesy.

kloubový SOR vyjel ze zastávky Rápošovská (foto: LN)

Do dnešního obratiště Sídliště Rohožník zavítala linka 25011. června 1986. Od 8. února 1989 byl mírně navýšen počet spojů k VÚ Běchovice. Avšak 23. listopadu 1990 je otevřen tramvajový most mezi Ohradou a Palmovkou a současně je prodlouženo metro B z Florence na Českomoravskou. K tomuto datu je linka 250 prodloužena ze Spojovací na terminál Palmovka. Zároveň je zrušeno zajíždění k VÚ Běchovice

SOR ev. č. 6800 za křižovatkou Novosibřinská x Starokolínská x Staroújezdská x Staroklánovická (foto: LN)

Vzhledem k dalšímu prodloužení metra B  od Českomoravské na Černý Most je linka 250 ze zastávky Nádraží Běchovice vedena přes pražský okruh (D0) na terminál Černý Most. Tato úprava cestujícím nabídla rychlejší spojení do centra města oproti lince 109 směřující na Palmovku.

kloubový SOR manipuluje v terminálu Černý Most (foto: LN)

Vzhledem k souběžné železniční trati 011 byl postupně na lince 250 prodlužován interval. Hranice překročila mez natolik, že k 1. září 2012 chtěl ROPID při spuštění tzv. metropolitní sítě provozovat linku pouze ve špičkách PD. Městské části se toto počínaní podařilo zarazit a linka i nadále jezdí CD a CT. 

kloubový autobus ev. č. 6872 přijíždí do zastávky Běchovice (foto: LN)

Přestože ze začátku linku 250 provozovalo ČSAD, již 1. března 1980 ji přebírá DPP, který je s její obsluhou neodmyslitelně spjat až do současnosti. Výjimkou tvoří pouze období od 17. října 1992, kdy smíšený provoz zajišťují dopravci FEDOS a ČSAD. Avšak vzhledem k velmi nízké kvalitě 1. března 1993 plošně vypovídá smlouvy.

SOR NB18 manipuluje v obratišti Sídliště Rohožník (foto: LN)

Zajímavé je i vypravení vozidel, již od 31. srpna 1981 jsou na linku vypravovány článkové autobusy, které na lince vydrží až do 29. srpna 1992. Po druhé se provozu kloubové autobusy ujímají 1. září 2004. Ty jsou však 10. listopadu 2005 vystřídány opět standardními. Od 30. dubna 2010 do současnosti jsou na linku vypravovány kloubové autobusy.

Mapa:

Intervaly:

Pracovní den
Sobota a neděle
Se
Ve
Do
Od
Ve
7,5 – 10
30
12-15
30
30
30
30

Zajímavá místa na trase:

  • Obchodní centrum Černý Most – Centrum Černý Most
  • Nádraží Běchovice – železniční stanice Praha-Běchovice – modrá turistická značka do oblastí Xaverovského háje a Dubče
  • Běchovice – Úřad městské části Praha-Běchovice – zvonička – červená tur. značka do Klánovického lesa a na Koloděje
  • Újezd nad Lesy – Úřad městské části Praha 21
  • Sídliště Rohožník – východiště do Klánovického lesa (např. po žluté tur. značce) – východiště k červené značce směr Škvorec a Říčany (pěšinou do ul. Žherské, následně po chodníku do místní části obce Květnice a rovně k silnici, z níž zde odbočuje červená)

Platný jízdní řád

Staré jízdní řády:

Foto z linky:

kloubový SOR přijíždí do nástupní zastávky Sídliště Rohožník (foto: LN)

Video z linky:

Zveřejněno: 11. 3. 2014 – Martin Chour
Aktualizováno: 12. 2. 2018
 Vojtěch Jánský
Video: Lukáš Nekolný

7 reakcí na Linka 250

Napsat komentář: admin Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *