Od konce června bude linka H1 na Praze 9 minulostí

Praha – Linka H1, která je určena především pro vozíčkáře, bude ke konci června upravena do polookružní trasy a jízdní řád by měl být zpřehledněn. Důvodem je značná ekonomická nevýhodnost linky, protože Prahu stojí 6 milionů ročně, tudíž jeden vozíčkář vyjde na 900 Kč. Pražská organizace vozíčkářů tento krok kritizuje. 

Linka H1 v ulici Na Pankráci. (foto: Tomáš Smetana)

Linka bude od 29. června, kdy dojde i k několika dalším změnám, zkrácena do trasy Chodov – Hlavní nádraží – Florenc – Náměstí Republiky – Hlavní nádraží – Chodov. Interval je stanoven na 135 minut tj. 2 hodiny a 15 minut. „Důvodem je téměř nulová vytíženost této linky a její nahraditelnost jinými linkami s bezbariérovými spoji. V zachované trase jezdí linka především z důvodu nedostupnosti Jedličkova ústavu, který leží v tomto úseku trasy, zároveň jde o úsek s největší, i když také velmi nízkou obsazeností, z celé linky,“ vysvětlil tiskový mluvčí ROPIDu Filip Drápal. 

„S tímto opatřením nesouhlasíme. Problémem je to, že Praha má byty zvláštního určení koncentrovány do bytových domů a do okrajových lokalit města a na Prahu 4 a 9 jsou tak kladeny vysoké nároky na dopravní obsluhu,“ uvedla Jarka Franková předsedkyně Pražské organizace vozíčkářů a dodává: „To je ten důvod, proč má linka H1 smysl do doby, kdy bude bezbariérové metro, a to i přestože linka není využita podle našich představ. Nemyslíme jen bezbariérově přístupné stanice, ale i další bariéry, například mezera mezi nástupištěm a soupravou. Bezbariérová musí být také pozemní doprava.“

Štítky , , , , , , .Záložka pro permanentní odkaz.
Profilový obrázek

Autor: Vojtěch Jánský

Na stránkách začal pracovat v lednu 2018 na městských linkách. Od května 2018 je zástupcem šéfredaktora stránek. V říjnu 2018 ukončil práci na městských linkách a nyní se věnuje denním článkům.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *