Šest nových kloubových autobusů pro příměstskou dopravu

Kolem Prahy začaly být nasazovány první dva autobusy, které plní nové standardy kvality Pražské integrované dopravy. Konkrétně jde o  vozidla Solaris Urbino 18 IV. generace dopravce ČSAD Střední Čechy. Nasazeny budou na linkách 367 a 375. 

V pátek ROPID a dopravce ČSAD Střední Čechy představili nový kloubový autobus pro příměstské linky. (foto: ROPID)

„Vozidla jsou v rámci pilotního projektu s dopravcem ČSAD Střední Čechy vybavena již podle nových standardů kvality, které budou platit pro všechny autobusové linky PID v Praze a Středočeském kraji od roku 2020,“ uvedl ředitel organizátora dopravy ROPID Petr Tomčík. K povinným novinkám patří například celovozová klimatizace, pohodlnější sedadla, více prostoru pro kočárky a invalidní vozíky, LCD obrazovky s informacemi o trase včetně návazných spojů nebo zvýšený počet tlačítek znamení k řidiči.

„V kategorii kloubových autobusů dodala firma Solaris pro potřeby ČSAD Střední Čechy od roku 2009 již 15 autobusů. Nové vozy budou zajišťovat provoz zejména na našich nejvytíženějších linkách 375 a 367 mezi Prahou a Brandýsem nad Labem-Starou Boleslaví,“ zmiňuje ředitel ČSAD Střední Čechy Štěpán Ševčík.

Dopravce ČSAD Střední Čechy je aktuálně jediným dopravcem, který má vozidlo vybaveno dle standardů ROPIDu od roku 2020. (foto: ROPID)


Na prezentaci v Letňench byli zástupci ROPIDu, ČSAD Střední Čechy, Solarisu. (foto: ROPID)


Některá sedadla mají modrou barvu, na nich mohou sedět jen nevidomí. (foto: ROPID)


Zadní část interiéru. (folto: ROPID)

Autobus má červená sedadla, nerezová madla a modře zvýrazněná sedadla pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace a jízdné lze platit bezkontaktními kartami nebo mobilní aplikací PID Lítačka, čímž splňuje podmínky podle nových standardů kvality PID. Autobusy jsou vybaveny výkonnými motory DAF a jsou opatřeny automatickou převodovkou. Motory splňují nejpřísnější normu Euro 6. Nové autobusy jsou dlouhé 18 metrů, široké přes 2,5 metru a vysoké přes tři metry. Do autobusu se vejde 136 pasažérů, 46 míst je k sezení. První dva autobusy nemají nové jednotné čalounění, o kterém jsme informovali 20. listopadu. Zbylé čtyři ho již budou mít.  

Štítky , , , , , , , .Záložka pro permanentní odkaz.

Autor: Vojtěch Jánský

Na stránkách začal pracovat v lednu 2018 na městských linkách. Od května 2018 je zástupcem šéfredaktora stránek. V říjnu 2018 ukončil práci na městských linkách a nyní se věnuje denním článkům.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *