Praha 1: Tramvaje budou někde jezdit jen třicítkou a na Újezdu s auty

V levobřežním centru Prahy by mělo dojít ke zklidnění dopravy. Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy dokončil koncepční studii v lokalitě Újezdu. Automobily by zde měly ve prospěch chodníku přijít o svůj pruh. Podle návrhu budou jezdit po tramvajovém tělese. Návrhu musí dát zelenou magistrát. Radnice Prahy 1 souběžně s těmito úpravami hledá místa, kde bude povolena maximální rychlost 30 km/h.

Praha 1 plánuje snížení rychlosti v některých místech, kde jezdí tramvaje. (foto: Martin Chour)

IPR Praha lokalitu Újezdu označil jako hlavní vstupní bránu na Petřín, je proto nutné se k ní tak chovat. Návrh se snaží být mnohem ohleduplnější pro pěší. Tramvajové zastávky se promění na tzv. mysové. Dojde tedy k rozšíření chodníku a auta budou jezdit po tramvajovém tělese. „Dokončili jsme koncepční studii k tomuto území. Ta bude sloužit jako další podklad pro navazující úpravy a rekonstrukce v lokalitě, například mostu Legií. Na křižovatce ulic Újezd – Vítězná je navrženo posunutí zastávek směrem blíže ke křižovatce,“ řekl tiskový mluvčí IPR Praha Marek Vácha.

„Na koncepční studii však bude navazovat další prověření navrženého řešení této křižovatky. V současné chvíli se ke studii vyjadřují jednotlivé magistrátní odbory. Po vyjádření zmiňovaných odborů přijde rozhodující slovo rady pražského magistrátu,“ dodal Vácha. Radní pro dopravu Prahy 1 David Skála /Praha 1 Sobě/ uvedl: „Touto úpravou by mělo dojít k výraznému zklidnění automobilového provozu v této oblasti.“ 

Městská část Praha 1 se také věnuje snížení maximální povolené rychlosti na 30 kilometrů za hodinu v dalších lokalitách Prahy 1. Momentálně připravuje studii, která vyjmenuje oblasti, v nichž bude toto opatření nejvíce potřebné a ve kterých bude muset dojít k jiným úpravám. Zatím není jasné, kdy a kde by k takové změně došlo.

Štítky , , , , , .Záložka pro permanentní odkaz.

Autor: Vojtěch Jánský

Na stránkách začal pracovat v lednu 2018 na městských linkách. Od května 2018 je zástupcem šéfredaktora stránek. V říjnu 2018 ukončil práci na městských linkách a nyní se věnuje denním článkům.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *