IDSK uzavírá smlouvy se sousedními kraji, chce rozšířit PID za hranice Středočeského kraje

Integrovaná doprava Středočeského kraje v těchto dnech podepsala, respektive podepíše, se sousedními kraji smlouvy, které zajistí rozšíření Pražské integrované dopravy na jejich území a naopak. Původně se tak mělo stát již na začátku roku. V únoru by mělo návrh posvětit vedení Středočeského kraje. 

Ředitel ROPIDu, Petr Tomčík, ve vlaku. (zdroj: Týden.cz)

IDSK má do dnešního dne uzavřeny smlouvy s Libereckým, Plzeňským, Jihočeským, Královéhradeckým krajem. V blízké době ještě uzavře smlouvy s Pardubickým, Ústeckým krajem a krajem Vysočina. Kromě přesahů linek Pražské integrované dopravy budou na území Středočeského kraje vedeny i linky tamějších dopravních systémů. Šéf IDSK, Pavel Procházka, již před časem řekl, že by se tak mělo stát v oblastech, kde lidé jezdí přes hranice krajů do škol nebo práce. Jmenoval například Tábor, Turnov, Přelouč a Rokycany.

„Rozsah uznávaní tarifu PID, respektive tarifu sousedních krajů na území Středočeského kraje je předmětem společných jednání v rámci přípravy jednotlivých integračních projektů,“ uvedl pro Zdopravy.cz mluvčí IDSK Oldřich Buchetka. Původně mělo být všechno hotovo již na přelomu roku, na konkrétní informace si ale ještě počkáme do února, kdy by návrh mělo schválit zastupitelstvo kraje. Nejdříve by mělo dojít k integraci na železnici, pak dojde na autobusy.

Takto to funguje v pilotním provozu již v Roudnici nad Labem a část železničních linek zasahuje do území Libereckého kraje. Je však s podivem, že dojde k integraci v takto odlehlých oblastech od Prahy, ale na západ od Prahy jsou obce, které leží ve druhém pásmu, ale nejsou integrovány. Příkladem je téměř pětitisícová Unhošť, která nemá v systému Pražské integrované dopravy ani hlavní spojení do Prahy nebo Kladna.

Štítky , , , , , , , , , , .Záložka pro permanentní odkaz.
Profilový obrázek

Autor: Vojtěch Jánský

Na stránkách začal pracovat v lednu 2018 na městských linkách. Od května 2018 je zástupcem šéfredaktora stránek. V říjnu 2018 ukončil práci na městských linkách a nyní se věnuje denním článkům.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.